Eat My Dust |
25-6-2009 18:20 |
 Posts: 2562 |
ik vraag me al een tijdje af
mag je met een motorrijbewijs op een quad rijden?
want dacht dat dat alleen met auto rijbewijs mocht?
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
stephan777 |
25-6-2009 18:22 |
 Posts: 7259 |
Als een quad gordels heeft dan mag je met je auto rijbewijs ermee rijden.
En zonder gordels(dus met helm) je motor rijbewijs.
Maar dat scheelt per type/merk quad.
Correct my if i am wrong.
|
|
|
|
Eat My Dust |
25-6-2009 18:26 |
 Posts: 2562 |
kan iemand dit nog bevestigen?
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
sathana |
25-6-2009 18:37 |
 Posts: 1838 |
wat voor een quad bedoel je? bij een 50cc quad lijkt het mij wel dat je er dan mee mag rijden... aangezien je dan de theorie kent
|
|
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende. |
|
Eat My Dust |
25-6-2009 18:52 |
 Posts: 2562 |
nee echt een op kenteken, een raptor 350 ofzo
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
25-6-2009 18:53 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Eat My Dust
nee echt een op kenteken, een raptor 350 ofzo
kijk gewoon op het kenteken dan, daarop staat wat voor voertuig het is.
Maar zover ik weet is het altijd rijbewijs B.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
stephan777 |
25-6-2009 20:19 |
 Posts: 7259 |
Hoe zijn de regels in Duitsland met opvoeren van brommers?
|
|
|
|
stephan777 |
25-6-2009 20:26 |
 Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Hoe zijn de regels in Duitsland met opvoeren van brommers?
Kep et gevonden.
Net als in Nederland bestaan er in Duitsland twee soorten brommers: mofa's en mopeds.
Een mofa is een snorfiets. Beperkt tot 25km/h, en je mag rijden zonder rijbewijs.
Een moped is een 'echte' brommer/scooter van 50cc, die niet harder kan dan 45km/h. Je hebt ervoor het rijbewijs-M nodig. Bij rijscholen kun je dat halen voor een bedrag tussen 300 en 500 euro. Heb je een auto- of motorfietsrijbewijs, dan heb je geen rijbewijs-M meer nodig.
De regels voor brommers zijn eenvoudiger dan in Nederland. Ze zijn namelijk ongeveer hetzelfde als voor een auto/motor. Het enige is, dat je brommer niet sneller kan dan 45km/h (tenzij je hem hebt opgevoerd...maar dat is in Duitsland een stevig vergrijp), en dat je met een brommer/scooter niet op de Kraftfahrstrasse en de Autobahn mag komen. Maar bijvoorbeeld wel op de Bundesstrasse, zelfs als daar een fietspad naast ligt.
Een uitzondering op de snelheidsregel vormt de Oostduitse Simson Schwalbe. Dat is een oude brommer die 60km/h kan en mag. Ook met rijbewijs-M.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
25-6-2009 20:28 |
 Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]
Kep et gevonden.
Net als in Nederland bestaan er in Duitsland twee soorten brommers: mofa's en mopeds.
Een mofa is een snorfiets. Beperkt tot 25km/h, en je mag rijden zonder rijbewijs.
Een moped is een 'echte' brommer/scooter van 50cc, die niet harder kan dan 45km/h. Je hebt ervoor het rijbewijs-M nodig. Bij rijscholen kun je dat halen voor een bedrag tussen 300 en 500 euro. Heb je een auto- of motorfietsrijbewijs, dan heb je geen rijbewijs-M meer nodig.
De regels voor brommers zijn eenvoudiger dan in Nederland. Ze zijn namelijk ongeveer hetzelfde als voor een auto/motor. Het enige is, dat je brommer niet sneller kan dan 45km/h (tenzij je hem hebt opgevoerd...maar dat is in Duitsland een stevig vergrijp), en dat je met een brommer/scooter niet op de Kraftfahrstrasse en de Autobahn mag komen. Maar bijvoorbeeld wel op de Bundesstrasse, zelfs als daar een fietspad naast ligt.
Een uitzondering op de snelheidsregel vormt de Oostduitse Simson Schwalbe. Dat is een oude brommer die 60km/h kan en mag. Ook met rijbewijs-M.
op een snorfiets MOET je een helm
oke dacht dat je in duitsland veel sneller mocht omdat je op de rijbaan mag
|
|
|
|
mb-rider |
25-6-2009 20:33 |
 Posts: 453 |
een vraag:
maakt het veel uit qua prestaties als de zuiger in de onderste dooie punt is en dan ong 1.5 mm van de spoelpoort dichtzit?
alvast bedankt!
|
|
|
|
markRD |
25-6-2009 21:02 |
 Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
een vraag:
maakt het veel uit qua prestaties als de zuiger in de onderste dooie punt is en dan ong 1.5 mm van de spoelpoort dichtzit?
alvast bedankt!
Ja, dan kloppen je poorttimingen niet en loopt hij niet op het volledige spoeloppervlak om over werveling te zwijgen enz. Het is veel beter om je cilinder op hoogte te leggen en daarna je squish ook nog op hoogte te leggen. Het verschil zal heel duidelijk te merken zijn in de meeste gevallen denk ik!
|
|
|
|
mb-rider |
25-6-2009 21:12 |
 Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]
Ja, dan kloppen je poorttimingen niet en loopt hij niet op het volledige spoeloppervlak om over werveling te zwijgen enz. Het is veel beter om je cilinder op hoogte te leggen en daarna je squish ook nog op hoogte te leggen. Het verschil zal heel duidelijk te merken zijn in de meeste gevallen denk ik!
ja dit dacht ik ook alleen had ik de brommer met dit probleem laatst aan de praat met 1 x kicken maar hij reed maar 50 en ik hier al bang voor.. dus jah zit niets anders op dan eraf halen en de bovenkant van de cilinder afdraaien en de cilinder op te hogen
|
|
|
|
Gerard1793 |
25-6-2009 21:14 |
 Posts: 4006 |
IS 1:30 een beetje een normale mengverhouding voor een Honda MT met standaard cilinder, 18mm Keihin en Luhao uitlaat?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
De Schout |
25-6-2009 21:15 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
IS 1:30 een beetje een normale mengverhouding voor een Honda MT met standaard cilinder, 18mm Keihin en Luhao uitlaat?
beetje vet..
met std cilinder kun je rustig 1:50 mengen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Gerard1793 |
25-6-2009 21:18 |
 Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
beetje vet..
met std cilinder kun je rustig 1:50 mengen.
OK, bedankt
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|