Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - grotere carb monteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56897 - grotere carb monteren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

malakith 29-5-2009 17:45 Print topicpost

Posts: 190
eeh mensen,

ik rijd op het moment met deze setup:
airsal 50cc
yasuni spr/3
tp krukas
13/53

nu heb ik nog steeds mijn originele carb(14mm).
ik wou dus al een grotere kopen maar nu begint men pa te zeuren dat hij dan nog harder gaat.
vanmiddag heb ik dus ff ergens heel erg lang volgas kunnen rijden( 90 a 95 @ teller).
toen kwam er op een gegeven moment dus kvs uit met kvs dop spuiten. hij werd dus beetje te warm. heb ff 30 sec koppeling ingehad en hij deed het weer normaal(heb er daarna nog gewoon 30 km mee gereden zonder problemen).
nu hoor ik wellis dat je met een grotere carb meer koeling dmv benzine krijgt.
nu wil ik dus met dit argument men pa gaan overhalen.

en dan nog de vraag. welke carb kan ik het best pakken(17.5 of 19mm)
en scheelt het ook op topsnelheid? niet egt he?


Dit bericht is gewijzigd door malakith op 29-5-2009 om 17:45 uur.
 

Paultje Pils 29-5-2009 17:47 Print reply

Posts: 2110
Volgens mij is de extra koeling door meer benzine verwaarloosbaar. Harder gaat je brom er ook nauwelijks door. Je gaat harder met een grotere carb. door er een zwaardere vertanding op te zetten. Dit trekt hij dsn dus beter door de grotere carb..
 
If you can't dodge it, ram it.
malakith 29-5-2009 17:51 Print reply

Posts: 190
ja maar hij heeft nu ookal een beetje moeite met de zich door de 6e versnelling te trekken als er wat wind staat. hij trekt zich er wel doorheen hoor maar kan beter.
maar hij gaat er dus niet harder van?

 
Paultje Pils 29-5-2009 17:52 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
ja maar hij heeft nu ookal een beetje moeite met de zich door de 6e versnelling te trekken als er wat wind staat. hij trekt zich er wel doorheen hoor maar kan beter.
maar hij gaat er dus niet harder van?



Dan je vertanding zo laten en kijken hoe hij dan trekt. Als je hem dan zo zwaar had vertand dat hij in de zes niet voluit kan, dan zal hij dat nu wel beter kunnen, dus harder gaan.

 
If you can't dodge it, ram it.
malakith 29-5-2009 17:56 Print reply

Posts: 190
nou hij gaat nu bijna 95 op teller met 13/53 dus denk niet dat er met deze setup nog meer uit gaat komen.
maar wel zullen het wel zien.
 
Streethonda 29-5-2009 18:32 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
nou hij gaat nu bijna 95 op teller met 13/53 dus denk niet dat er met deze setup nog meer uit gaat komen.
maar wel zullen het wel zien.


snelheid = tandwielverhouding
kracht = de rest
 
Paultje Pils 29-5-2009 18:40 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streethonda
[...]


snelheid = tandwielverhouding
kracht = de rest


Een deel van de snelheid is ook uit de uitlaat te halen
 
If you can't dodge it, ram it.
Streethonda 29-5-2009 18:48 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Een deel van de snelheid is ook uit de uitlaat te halen


je brommer gaat niet harder dan je tandwielverhouding toelaat, als je harder zwaardere vertanding heeft meet power nodig om op top te komen dus je uitlaat geeft de extra kracht
 
Paultje Pils 29-5-2009 19:11 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streethonda
[...]


je brommer gaat niet harder dan je tandwielverhouding toelaat, als je harder zwaardere vertanding heeft meet power nodig om op top te komen dus je uitlaat geeft de extra kracht


Als je een slome uitlaat hebt, en je rijdt met je vertanding bijvoorbeeld 80, en je zet met de zelfde vertanding een snellere uitlaat erop, dikke kans dat hij hader loopt maar omdat het zoveel harder trekt, doet met er een zwaardere vertanding op, tegen overtoeren op top. Toch?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 29-5-2009 om 19:13 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
kpotmake 29-5-2009 19:38 Print reply

Posts: 3065
wat hij wil zeggen is: als je een brommer hebt die met 5pk 13000 toeren draait (erg onwaarschijnlijk maar stel dat) en je hebt een brommer die met 20pk 13000 toeren draait, gaan ze met dezelfde vertanding even snel
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Paultje Pils 29-5-2009 19:49 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
wat hij wil zeggen is: als je een brommer hebt die met 5pk 13000 toeren draait (erg onwaarschijnlijk maar stel dat) en je hebt een brommer die met 20pk 13000 toeren draait, gaan ze met dezelfde vertanding even snel


Daar kan ik me wel in vinden.

 
If you can't dodge it, ram it.
markhispania3 29-5-2009 20:07 Print reply

Posts: 1971
zoals paul al zegt, verwacht niet te veel van een andere carb. net even wat meer trekkracht en een leuker geluidje, meer niet.

over die koelvloeistof, weet je zeker dat je koppakking niet lek is, dan komt er namelijk druk op je koelvloeistof circuit te staan waardoor deze er uit kan spuiten. ik zou iig het koelvloeistofpeil goed in de gaten houden de komende tijd.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 29-5-2009 om 20:09 uur.
 
malakith 29-5-2009 21:07 Print reply

Posts: 190
ja had het al gezien helaas istie lek jah:(
heb net ff een andere gehaald en bij het monteren wou ik de boutje aan draaien en nu blijk een van de tapeinden dol te zijn gedraait in het carter:S
dus dat word morgen ff helecoil zetten en nieuwe tapeindes halen.
maar wat is jullie mening?
grotere carb ja of nee?
 

Dit topic is 675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved