Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nachttopic Deel 38 0:00 - 7:00

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #56823 - Nachttopic Deel 38 0:00 - 7:00
Pagina 84 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 43494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 10-6-2009 0:50 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
ik geloof wel dat het een factor kan zijn en dat betwist ik niet maar ik denk dat het geen rol speel als je de ander punten er bij neemt.

de rem kom op de zelfde ophangpunten
de rem gaat voor de helft al niet voor een kwart van de kracht gebruikt worden = af1 krachten..
de bracket constructie is al zo dat het 1 extra bevestiging punt heeft voor als er extra druk en gewicht zou zijn



maar op een dag druk je te hard in je rem.... en dat wil je niet hebben
dan scheurt tie doormidden, buig je voorvork, vlieg jij 50 meter de lucht in en ben jij en je brommer totalloss
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Malaguti RST 10-6-2009 0:51 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



uhu, niet van mij maar toch een zeer vet ding

[...]



ok, nu die kracht 10x vergroten en dan dezelfde remkracht zetten als je bij de AF1 deed bij noodstops.
Dan voel je wel de indrukwekkende gevoel van "gewichtloos" voor een moment

van het hevel verhaal heb ik al meerdere lange discussies gehad heb ik ook getest en dat is geen probleem
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
mcdronkz 10-6-2009 0:51 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
ik geloof wel dat het een factor kan zijn en dat betwist ik niet maar ik denk dat het geen rol speel als je de ander punten er bij neemt.

de rem kom op de zelfde ophangpunten
de rem gaat voor de helft al niet voor een kwart van de kracht gebruikt worden = af1 krachten..
de bracket constructie is al zo dat het 1 extra bevestiging punt heeft voor als er extra druk en gewicht zou zijn


Jouw frame is bedoeld om enkel opwaartse krachten te doorstaan. Een motorfietsframe is een stuk sterker door een andere staalsoort die ook zijwaartse en neergaande krachten prima weet te doorstaan. Als jij die remmen op je brommer zet krijg je heel veel neergaande druk, die druk gaat zich vooral manifesteren in de kritieke punten van je frame en zo gaat de boel torderen. Ik zou me 5 keer bedenken voor ik remmen van een motorfiets op m'n brommer zet.
 
grasmaaier89 10-6-2009 0:52 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

van het hevel verhaal heb ik al meerdere lange discussies gehad heb ik ook getest en dat is geen probleem



geloof me, onderschat nooit je schrikreactie...
kan nogal verkeerd aflopen kijk naar rechterhand die gehandicapt is
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Jorik92 10-6-2009 0:52 Print reply
Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
ik geloof wel dat het een factor kan zijn en dat betwist ik niet maar ik denk dat het geen rol speel als je de ander punten er bij neemt.

de rem kom op de zelfde ophangpunten
de rem gaat voor de helft al niet voor een kwart van de kracht gebruikt worden = af1 krachten..
de bracket constructie is al zo dat het 1 extra bevestiging punt heeft voor als er extra druk en gewicht zou zijn

Maar die krachten moet je zelf uitoefenen.. en op het moment dat jij een noodstop moet maken denk je er echt niet bij na dat je maar een kwart zoveel remdruk hoeft te leveren, oftwel dat wordt asfalt happen..
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-6-2009 0:53 Print reply

Posts: 9841
kun je ook zien aan de keurmerken. Motorremmerij heeft andere E-nummers dan brommerremmerij, en ik mag hopen dat je wel weet dat je die onderdelen met verschillende E-nummers niet door elkaar mag halen... afgezien van dat het zwaar illegaal is is het ook nog eens levensgevaarlijk.

 
Too cool for school!
Malaguti RST 10-6-2009 0:54 Print reply

Posts: 1668
als je vol op de standaard rem in knijpt hap je ook asfalt.

ik heb al een ongeluk gehad (ging niet sloom) waar bij een noodstop noodzakelijk was en daar kneep ik ook niet me voor rem vol op in omdat ik bang was voor over de kop te gaan (en toen schakelde je terug met een 3 bak op zand ouch)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-6-2009 0:55 Print reply

Posts: 9841
dus deze remmen zijn eigenlijk al overkill, en dan wil je het nog erger maken zodat je marges nog kleiner worden?
Succes.

 
Too cool for school!
Royal Club 10-6-2009 1:01 Print reply

Posts: 60390

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
grasmaaier89 10-6-2009 1:03 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
afbeelding


"drop it like it's dead, drop it like it's dead"
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 10-6-2009 1:03 Print reply

Posts: 29286
luitjes ik ga ook maar eens slapen, truste iedereen.
 
grasmaaier89 10-6-2009 1:04 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
luitjes ik ga ook maar eens slapen, truste iedereen.



en ik ook, ff een paar natte dromen krijgen


laataaaah
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
rubbert 10-6-2009 1:06 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
afbeelding



And if a nigga get a attitude
Pop it like it's hot
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Convergence 10-6-2009 1:07 Print reply

Posts: 2192
hoii,














trustenn
 
Project 2010 zie project Snowhite
Malaguti RST 10-6-2009 1:07 Print reply

Posts: 1668
ah shit moet morgen naar school
ga maar weer eens naar me nest.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

Dit topic is 43494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 84 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved