Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nachttopic Deel 38 0:00 - 7:00

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #56823 - Nachttopic Deel 38 0:00 - 7:00
Pagina 81 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 43450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malaguti RST 10-6-2009 0:12 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik ben nu wel aardig op de hoogte van hoe het in elkaar steekt. beweer nergens dat ik er veel vanaf weet

hehe hij snapt het eindelijk WOW, thank you dronkz
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-6-2009 0:13 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
mwa ik zat te denken aan overdruk op me achter rem (gwn rs om klauw)
of het meteen blokerend achter wiel.

aangezien ik toch me achter rem zit te verplaatsen.


hoe kom je erbij dat je meer druk krijgt met een motorrempomp?

Hebben die pompen meer toverkracht ofzo? Dat bedoel ik met het hydraulische systeem begrijpen.

Je hebt een hefboom, een pomp met een bepaalde diameter die voor een bepaalde druk en vloeistofverplaatsing zorgt.

Vergroot je de pomp, dan krijg je een grotere vloeistofverplaatsing maar kun je met dezelfde arm minder druk leveren. kortom, met een kleinere slag moet je harder trappen om even hard te remmen..
Het zal dus eerder kutter remmen dan beter.

 
Too cool for school!
Royal Club 10-6-2009 0:14 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

hehe hij snapt het eindelijk WOW, thank you dronkz


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Malaguti RST 10-6-2009 0:14 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


hoe kom je erbij dat je meer druk krijgt met een motorrempomp?

Hebben die pompen meer toverkracht ofzo? Dat bedoel ik met het hydraulische systeem begrijpen.

Je hebt een hefboom, een pomp met een bepaalde diameter die voor een bepaalde druk en vloeistofverplaatsing zorgt.

Vergroot je de pomp, dan krijg je een grotere vloeistofverplaatsing maar kun je met dezelfde arm minder druk leveren. kortom, met een kleinere slag moet je harder trappen om even hard te remmen..
Het zal dus eerder kutter remmen dan beter.


goed punt.. maar een motorfiets remt niet kut. die remmen ook gewoon..
(ow ja rem pedaal enzo ga ik ook zelf dan maken)

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 10-6-2009 om 0:15 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
mcdronkz 10-6-2009 0:15 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

hehe hij snapt het eindelijk WOW, thank you dronkz


Geen dank broeder.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-6-2009 0:17 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

goed punt.. maar een motorfiets remt niet kut. die remmen ook gewoon..
(ow ja rem pedaal enzo ga ik ook zelf dan maken)

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 10-6-2009 om 0:15 uur.


zou dat mss komen omdat een motorfiets een andere schijf en klauw kan hebben? mss meer oppervlak op de blokken?

waar wordt eigenlijk de remkracht door bepaald? Volgens mij toch echt door je remoppervlak en de druk die je erop uitoefent.

Als je dus harder wilt remmen met hetzelfde remoppervlak (= zelfde schijf en blokken) zul je de druk dus op moeten voeren, dus moet je harder trappen.
als je niet harder wilt trappen moet je een kleinere pomp monteren waardoor je meer druk kunt leveren, maar wel met een grotere slag. Je moet dus verder trappen ipv harder.

klaar nu? duidelijk?
Waarom wil je harder remmen btw? Zolang jij je achterwiel kunt laten blokkeren kun je harder remmen dan je grip hebt, dus ik zou maar eerst eens voor meer grip zorgen dan.

als je je achterwiel niet kunt laten blokkeren is je remsysteem sowieso naar de klote, want elke pipobrommer kan dat.

 
Too cool for school!
Jorik92 10-6-2009 0:17 Print reply
Posts: 217
Geloof me, je kan beter gewoon de ori rempomp laten zitten, uiteindelijk zal hij er toch niet beter op gaan remmen ofzo:P.. is de moeite niet waard
 
mcdronkz 10-6-2009 0:21 Print reply

Posts: 32777
Je moet wel met één ding rekening houden.

Remklauw-adapters zijn van een bepaalde legering gemaakt die afgestemd is op het remvermogen. Voor een brommer kun je een goedkopere legering gebruiken, die heeft namelijk niet zoveel remkracht. Als je dus spullen van een motorfiets gaat monteren moet je altijd een nieuwe adapter laten frezen, anders ben je gevaarlijk bezig.

Hetzelfde geldt voor je achterbrug en voorvork, die zijn niet bedoeld om zulke krachten op te vangen.

Dat is de reden dat ik een Yamaha achterbrug en een NS1 voorvork heb gemonteerd.

Je bent dus stom bezig als je met standaard adapters, voorvork en achterbrug gaat rijden terwijl je motorfietsremmen gemonteerd hebt.
 
Malaguti RST 10-6-2009 0:21 Print reply

Posts: 1668
nee ik snap dat ik de remkracht niet nodig heb en snap natuurlijk hoe de remmen werken... want de klauw zal altijd op het maximale werken en het maakt dan niet uit of de pomp half in gedrukt is.

maar ja ik wil ff andere achter rem pomp omdat ik me rem systeem zit naar achter te verplaatsen. dus ik zag ook wat motor pompen liggen voor even veel als brommer pompen...
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Malaguti RST 10-6-2009 0:23 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Je moet wel met één ding rekening houden.

Remklauw-adapters zijn van een bepaalde legering gemaakt die afgestemd is op het remvermogen. Voor een brommer kun je een goedkopere legering gebruiken, die heeft namelijk niet zoveel remkracht. Als je dus spullen van een motorfiets gaat monteren moet je altijd een nieuwe adapter laten frezen, anders ben je gevaarlijk bezig.

Hetzelfde geldt voor je achterbrug en voorvork, die zijn niet bedoeld om zulke krachten op te vangen.

Dat is de reden dat ik een Yamaha achterbrug en een NS1 voorvork heb gemonteerd.

Je bent dus stom bezig als je met standaard adapters, voorvork en achterbrug gaat rijden terwijl je motorfietsremmen gemonteerd hebt.

dat zat ik nou ook te denken dat de achter rem eventueel de rem druk die de motor pomp maakt niet aan kan.

maar je knijpt nooit op het maximale van de kracht van de motor remmen in.. om dat je dat toch al lang al stil staat of op je smoel ligt dus dat balanceert het ander punt weer.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-6-2009 0:23 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
nee ik snap dat ik de remkracht niet nodig heb en snap natuurlijk hoe de remmen werken... want de klauw zal altijd op het maximale werken en het maakt dan niet uit of de pomp half in gedrukt is.

maar ja ik wil ff andere achter rem pomp omdat ik me rem systeem zit naar achter te verplaatsen. dus ik zag ook wat motor pompen liggen voor even veel als brommer pompen...


als ze dezelfde maat zijn maakt het niet uit... uiteindelijk gaat het om de diameter van de pomp.

Let ook op wat dronkz zegt.

 
Too cool for school!
Jorik92 10-6-2009 0:25 Print reply
Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
nee ik snap dat ik de remkracht niet nodig heb en snap natuurlijk hoe de remmen werken... want de klauw zal altijd op het maximale werken en het maakt dan niet uit of de pomp half in gedrukt is.

maar ja ik wil ff andere achter rem pomp omdat ik me rem systeem zit naar achter te verplaatsen. dus ik zag ook wat motor pompen liggen voor even veel als brommer pompen...

Gewoon brommerpompje aanschaffen dus xD.. Waarom de zekerheid die je hebt van een originele rempomp opgeven in ruil voor de onzekerheid van een motor-rempomp?
 
mcdronkz 10-6-2009 0:25 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

dat zat ik nou ook te denken dat de achter rem eventueel de rem druk die de motor pomp maakt niet aan kan.

maar je knijpt nooit op het maximale van de kracht van de motor remmen in.. om dat je dat toch al lang al stil staat of op je smoel ligt dus dat balanceert het ander punt weer.


De remmen van een motorfiets verdelen de krachten op hele andere plekken. Ook al rem je maar voor de helft, er komt een significant hogere kracht op je frame, voorvork en achterbrug te staan. Ik heb wel eens gezien dat er haarscheurtjes in een frame kwamen doordat de verkeerde remmen gemonteerd waren.
 
Malaguti RST 10-6-2009 0:26 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jorik92
[...]

Gewoon brommerpompje aanschaffen dus xD.. Waarom de zekerheid die je hebt van een originele rempomp opgeven in ruil voor de onzekerheid van een motor-rempomp?

aangezien ik me pomp bij me voetensteun nu ga zetten en niet zo als RS OM heeft naast/onder het blok.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Malaguti RST 10-6-2009 0:28 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


De remmen van een motorfiets verdelen de krachten op hele andere plekken. Ook al rem je maar voor de helft, er komt een significant hogere kracht op je frame, voorvork en achterbrug te staan. Ik heb wel eens gezien dat er haarscheurtjes in een frame kwamen doordat de verkeerde remmen gemonteerd waren.

ja dat is wel zo maar gaat dat zo een groot rol hebben op een brommer die maar laten we zeggen 90/100 gaat gaan (straat gebruik)

maar me rembracket (van me VF1000R voor remmen) komt gewoon op de standaard montage punten daar naast zijn er nog extra beugels bij gezet om eventuele extra druk te verdelen

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 10-6-2009 om 0:30 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

Dit topic is 43450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 81 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved