Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic" - deel 37

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 695 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56000 - "Kleine vragen Topic" - deel 37
Pagina 95 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 82558 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 9-5-2009 20:39 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



wat voor nadelen heb jij gehoord dan?

t enige nadeel is dat als je er een beschadiging erop krijgt die door de coating heen is dat alles gaat afbladdeeren


valt mee hoor.

ik heb het frame van mijn crossmotor ook laten coaten. en de coat is er nu al weer af waar je met je laarzen zit. na 5 uren crossen.

maar dat is dan dat ene plekje waar je steeds langsschuurt met je laars. maar de rest zit nog best.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Twizz 9-5-2009 21:48 Print reply

Posts: 851
De koplamp van mijn NSR geeft geen licht, maar als je achter een beetje aan het rubber zit te duwen, dan zie je blauwe vonken( je zou bijna zeggen dat het het licht is van een woute-auto)

kan iemand kort antwoord geven waar dit aan ligt?
 
houw ns op!
jimbob 9-5-2009 22:54 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
De koplamp van mijn NSR geeft geen licht, maar als je achter een beetje aan het rubber zit te duwen, dan zie je blauwe vonken( je zou bijna zeggen dat het het licht is van een woute-auto)

kan iemand kort antwoord geven waar dit aan ligt?


Draadje zit los, en als je er tegenaan duwt maakt het kortsluiting ergens mee?
 
stephan777 10-5-2009 0:02 Print reply

Posts: 7259
Ik heb problemen met mijn achterlicht(derbi senda 2008)

soms doet hij het en soms doet hij het niet echt heel erg raar:S

Wat kan het zijn?
 
derbigprkay 10-5-2009 0:38 Print reply
Posts: 284
Wat is het normaal aantal toeren dat je schakelt om naar de vorlgende versnelling te gaan?
Het gaat hier om een derbi GPR racing 2008.
En wat is normaal hoeveel toeren hij stationair loopt?

 
jimbob 10-5-2009 0:54 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbigprkay
Wat is het normaal aantal toeren dat je schakelt om naar de vorlgende versnelling te gaan?
Het gaat hier om een derbi GPR racing 2008.
En wat is normaal hoeveel toeren hij stationair loopt?



Met standaard uitlaat rond de 10000 toeren, misschien iets eerder, uit de fabriek zal ie waarschijnlijk 1400 toeren maken, 2000 is ook goed.
 
derbigprkay 10-5-2009 10:19 Print reply
Posts: 284
Ok, ik schakel meestal tussen de 8200/8800 toeren.
Op zijn top in de laatste vernselling (78kmpu) loopt ie ongeveer 9400 toeren.
Stationair loopt ie alleen wat hoger, namelijk ongeveer 2500 toeren.
Dit alles is dus niet slecht voor mijn brommer?

Misschien beetje noob vragen maar ik wil er gewoon echt zeker van zijjn dat me nieuwe brommer niet kapot gaat...
 
ronaldt 10-5-2009 10:21 Print reply

Posts: 2735
kan mákkelijk.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
ChielTZR 10-5-2009 10:48 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbigprkay
Ok, ik schakel meestal tussen de 8200/8800 toeren.
Op zijn top in de laatste vernselling (78kmpu) loopt ie ongeveer 9400 toeren.
Stationair loopt ie alleen wat hoger, namelijk ongeveer 2500 toeren.
Dit alles is dus niet slecht voor mijn brommer?

Misschien beetje noob vragen maar ik wil er gewoon echt zeker van zijjn dat me nieuwe brommer niet kapot gaat...


dat je brom iets te hoog in toeren stationair loopt kan geen kwaad, hooguit dat je koppelingsplaten iets meer slippen toch?

btw, kan koelvloeistof van auto's in ook je brommer?




Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 10-5-2009 om 10:49 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
jimbob 10-5-2009 11:43 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


dat je brom iets te hoog in toeren stationair loopt kan geen kwaad, hooguit dat je koppelingsplaten iets meer slippen toch?

btw, kan koelvloeistof van auto's in ook je brommer?




Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 10-5-2009 om 10:49 uur.


Dat de koppelingsplaten iets meer slippen? Leg eens uit?

@derbigprkay: kan inderdaad makkelijk
 
Jasper Strahiem 10-5-2009 11:52 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


dat je brom iets te hoog in toeren stationair loopt kan geen kwaad, hooguit dat je koppelingsplaten iets meer slippen toch?

btw, kan koelvloeistof van auto's in ook je brommer?




Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 10-5-2009 om 10:49 uur.


Eh je platen slippen niet in de vrij. Mischien bedoel jij slipkoppeling, maar die werkt niet met platen
 
Make the most of now
w0ut3r 10-5-2009 14:09 Print reply

Posts: 1350
ik heb laatst de uitlaat helemaal ontgrenst (ook katalysator) van me aprilia sx... Nou loopt hij (redelijk) goed op sproeier 106. Dit lijkt me veels te groot voor een standaart setup dus ik dacht dat die valse lucht heeft. Nu heb ik alles nagekeken en neiuwe pakkingen maar geen resultaat.
Nu las ik ergens dat als je je hand op je uitlaat houd dat die dan moet uitvallen, als die dat niet doet heb je valse lucht.
Bij mij valt die dus WEL uit.

Betekent dit dat ik kan stoppen met zoeken naar valse lucht?
Zoja, wat zou het dan kunnen zijn?
want bougie is grijs en ik rijd standaart ontgrenst met sproeier 106 (lijkt me niet egt normaal).
 
www.TheGreenBoxz.nl
Joel_koningslust 10-5-2009 14:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


valt mee hoor.

ik heb het frame van mijn crossmotor ook laten coaten. en de coat is er nu al weer af waar je met je laarzen zit. na 5 uren crossen.

maar dat is dan dat ene plekje waar je steeds langsschuurt met je laars. maar de rest zit nog best.


klopt. maar dat is er langzaamaan gewoon schuin afgeschuurd. dat zit voor de rest er nog redelijk strak tegenaan. en daarbij maak jij alles na elke cros goed schoon enzo. dat gebeurt vaak bij een brommer niet waardoor er vocht onder de coating komt en het gaat loslaten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
MarTijn tzr 10-5-2009 14:24 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Ik heb problemen met mijn achterlicht(derbi senda 2008)

soms doet hij het en soms doet hij het niet echt heel erg raar:S

Wat kan het zijn?


led licht? of gewoon lampje?

denk een kabelbreukje als het een gewoon lampje is of niet goed in de fitting zit.

bij led-licht kan het zijn dat je ledjes een beetje los zijn getrilt. door de trillingen van je brommer maken ze dan wel weer contact
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Elber 10-5-2009 14:26 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbigprkay
Wat is het normaal aantal toeren dat je schakelt om naar de vorlgende versnelling te gaan?
Het gaat hier om een derbi GPR racing 2008.
En wat is normaal hoeveel toeren hij stationair loopt?




2k is normaal stationair

en welk je schakelt ligt aan je setup

ik heb bijvoorbeeld een opmaat uitlaat en die gaat door tot 13000 toeren
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet

Dit topic is 82558 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 95 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved