RS2Racer91 |
4-5-2009 17:17 |
 Posts: 1540 |
is het per se nodig om een Oliepomp Afdekplaat op mn blok te zetten als je zonder oliepomp rijd? en moet ik dan ook die tandwielen eruit halen aan de binnenkant van mn blok
|
|
|
|
steef159 |
4-5-2009 17:24 |
Posts: 7 |
hallo,
ik heb vandaag pata negra voor am6 besteld en vraag me af of een yasuni r2 daar goed op loopt of dat je beter een r3 kan kopen
alvast bedankt
|
|
|
|
-Bassie- |
4-5-2009 17:25 |
 Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
is het per se nodig om een Oliepomp Afdekplaat op mn blok te zetten als je zonder oliepomp rijd? en moet ik dan ook die tandwielen eruit halen aan de binnenkant van mn blok
jah anders gaat het toch lekken door dat gat heen
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
ronaldt |
4-5-2009 17:38 |
 Posts: 2735 |
rare vraag: Hoort de pistonpen speling te hebben tussen de 2 clipjes in? Dus horizontale speling zegmaar? Of is het verantwoord er zo mee te rijden? En dan heb ik het over zo'n 2mm aan beide kanten. Lengte pistonpen is 38mm... gaat om een zwarte top cilinder (80cc)
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
erwinko |
4-5-2009 17:54 |
 Posts: 1012 |
2mm aan beide kanten is wel veel.
meestal is het in totaal 1 a 2mm. of het misschien bij die cilinder hoort durf ik niet te zeggen
|
|
|
|
Niek de Wildt |
4-5-2009 18:16 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
sterker nog, 9 zit er std in
In spanje ja.
Maar in Nederland (ivm temperatuur) zit een 8 erin (ook als hij ontgrensd is)
staat letterlijk in het handboek.
|
|
|
|
w0ut3r |
4-5-2009 20:17 |
 Posts: 1350 |
ik heb af en toe wel is dat als ik vanaf bijv. de 5de versnelling in een keer terug wil gaan naar de 1ste dat als ik dan terug schakel hij niks doet.
Dat ik dus naar beneden loop te trappen, maar ik voel niks en hij blijft dus in dezelfde versnelling.
Als ik me brommer dan ff een klein stukje vooruit duw (halve meter ofzo) dan doet die het wel weer gewoon.
Het is dus opzich niet zoeen probleem,
maar wat zou dit kunnen zijn?
Koppelingsplaten die blijven kleven?
Zoja, wat kan ik daaraan doen?
(ik heb pas nieuwe blokolie erin gedaan)
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
RS2Racer91 |
4-5-2009 20:18 |
 Posts: 1540 |
weet iemand of je gewoon de keeringen van de schakelas en krukas kunt vervangen zonder het blok open te maken te splitsen dus?
Dit bericht is gewijzigd door RS2Racer91 op 4-5-2009 om 20:19 uur.
|
|
|
|
MarTijn tzr |
4-5-2009 20:18 |
 Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik heb af en toe wel is dat als ik vanaf bijv. de 5de versnelling in een keer terug wil gaan naar de 1ste dat als ik dan terug schakel hij niks doet.
Dat ik dus naar beneden loop te trappen, maar ik voel niks en hij blijft dus in dezelfde versnelling.
Als ik me brommer dan ff een klein stukje vooruit duw (halve meter ofzo) dan doet die het wel weer gewoon.
Het is dus opzich niet zoeen probleem,
maar wat zou dit kunnen zijn?
Koppelingsplaten die blijven kleven?
Zoja, wat kan ik daaraan doen?
(ik heb pas nieuwe blokolie erin gedaan)
nee das normaal. de brommer moet "rollen" om te kunnen schakelen?
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
kenny77 |
4-5-2009 20:20 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
weet iemand of je gewoon de keeringen van de schakelas en krukas kunt vervangen zonder het blok open te maken te splitsen dus?
Dit bericht is gewijzigd door RS2Racer91 op 4-5-2009 om 20:19 uur.
schakelas wel, de krukas licht eraan welke kant, ontstekings kant moet te doen zijn.
|
|
|
|
kpotmake |
4-5-2009 20:21 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik heb af en toe wel is dat als ik vanaf bijv. de 5de versnelling in een keer terug wil gaan naar de 1ste dat als ik dan terug schakel hij niks doet.
Dat ik dus naar beneden loop te trappen, maar ik voel niks en hij blijft dus in dezelfde versnelling.
Als ik me brommer dan ff een klein stukje vooruit duw (halve meter ofzo) dan doet die het wel weer gewoon.
Het is dus opzich niet zoeen probleem,
maar wat zou dit kunnen zijn?
Koppelingsplaten die blijven kleven?
Zoja, wat kan ik daaraan doen?
(ik heb pas nieuwe blokolie erin gedaan)
blok zonder draaiende krukas (of schakelasjes moet ik eigenlijk zeggen) schakelt zoiezo voor geen meter, dat is gewoon normaal
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
grasmaaier89 |
4-5-2009 20:22 |
|
RS2Racer91 |
4-5-2009 20:22 |
 Posts: 1540 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
schakelas wel, de krukas licht eraan welke kant, ontstekings kant moet te doen zijn.
het gaat trouwens om een am6, maar mocht het niet kunnen, is het dan ingewikkeld om het blok open te maken en alleen de keeringen te vervangen en weer nieuwe vloeibare pakking tussen de carters te doen?
mn blok lekt namelijk blokolie
|
|
|
|
Joel_koningslust |
4-5-2009 20:23 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
schakelas wel, de krukas licht eraan welke kant, ontstekings kant moet te doen zijn.
schakelas kan door enkkel het schakelpookje te demonteren
krukaskering ontstekingszijde kan door enkel het vliegwiel en de grondplaat+spoelen te demonteren
krukaskeering koppelingszijde kan door enkel koppelingsdeksel en de koppeling te demonteren
het gaat hier om een am6 blok toch? dat neem ik in ieder geval aan
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
4-5-2009 20:24 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
[...]
het gaat trouwens om een am6, maar mocht het niet kunnen, is het dan ingewikkeld om het blok open te maken en alleen de keeringen te vervangen en weer nieuwe vloeibare pakking tussen de carters te doen?
mn blok lekt namelijk blokolie
er is een FAQ over hoe je je blokje reviseerd, maar dat is denk ik niet nodig.
Die keeringen kan je waarschijnlijk er wel uit peuteren en dan nieuwe erin zetten.
|
|
|
|