Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic" - deel 37

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 678 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56000 - "Kleine vragen Topic" - deel 37
Pagina 49 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 82430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 28-4-2009 19:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _X-an
@Derbi-Olaf

Je denkt wel dat alles gewoon werkt zonder.. dingetje?

moet je zien , zolang het niet lekt kan het niet echt kwaad :P

Maar als het een stop was voor tussen je frame en tank kan je wel wat bijgeluiden krijgen

(lees: trillende geluiden, tikken,...)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
tomtomgo 28-4-2009 19:19 Print reply

Posts: 455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _X-an
@Derbi-Olaf

Je denkt wel dat alles gewoon werkt zonder.. dingetje?


heey ,ik heb een rieju rr heb laatst ook mn tank zuiver gemaakt omdat er oude benzine inzat en de brommer niet goed liep ,toen ik mn tank op zn kop hield viel er ook zon schijfje uit, ik heb de tank weer gemonteerd en aangesloten en merk geen verschil dus het zal wel geen kwaad kunnen
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
_X-an 28-4-2009 19:20 Print reply

Posts: 72
Het komt echt uit het middelste van mn tank, moest t eruit schudden, is dus iets tussen vacuum benzinekraan en tank.
 
_X-an 28-4-2009 19:21 Print reply

Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
[...]

verhaal


Ah, okeej, das mooi

*oeps, editen van vorige post vergeten :(*


Dit bericht is gewijzigd door _X-an op 28-4-2009 om 19:23 uur.
 
Twizz 28-4-2009 19:47 Print reply

Posts: 851
Wat moet je aan een originele NSR veranderen, wil je hem tot de 13/14k laten komen? Grotere/snellere cil, andere uitlaat, of allebei?
 
houw ns op!
kenny77 28-4-2009 19:49 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Wat moet je aan een originele NSR veranderen, wil je hem tot de 13/14k laten komen? Grotere/snellere cil, andere uitlaat, of allebei?


hoezo wil je 14000 toeren?
 
Twizz 28-4-2009 19:54 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


hoezo wil je 14000 toeren?

Nou het zit zo.

Ik heb afgelopen zondag een testritje gemaakt op een mogelijke kandidaat als volgende brommer.

Volgens de eigenaar was hij helemaal origineel, maar met de nodige begrenzingen eruit gehaald. (dus nog geeneens geen belgische cil)

Ding deed voor de 7k vrijwel niets(kwam omdat hij zelf een pijpje in de demper had gemaakt als begrenzingen om de wouten om de tuin te leiden aangezien die bij 7k opschakelen) maar boven de 7k werd het best wel een snel ding en trok toch echt hard op naar 13/14k en dan zo'n 80-85kmu.

Ik dacht (ik heb nog niet echt verstand van NSR, ken alleen TSX van binnen en buiten) dat de NSR dan gewoon erg snel was origineel.

Maar nu hoor ik van een andere NSR eigenaar dat hij met de zijne met een 50arrow cil dus 75 reed en datie dan niet verder kwam dan 10k.

Ik vraag me dus af, is dit origineel, of wát kan er verandert zijn?
 
houw ns op!
kenny77 28-4-2009 19:56 Print reply

Posts: 29286
is wat aan gekloemeld.

originele nederlandse nsr cilinder en spullen gaat de 14000 niet redden.

zit dus wat pret spul op.
 
Twizz 28-4-2009 19:56 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is wat aan gekloemeld.

originele nederlandse nsr cilinder en spullen gaat de 14000 niet redden.

zit dus wat pret spul op.

Moet dit dan 70cc zijn? want ik had t idee dat hij eignelijk nog te licht vertand was.
 
houw ns op!
BIET 28-4-2009 19:56 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Nou het zit zo.

Ik heb afgelopen zondag een testritje gemaakt op een mogelijke kandidaat als volgende brommer.

Volgens de eigenaar was hij helemaal origineel, maar met de nodige begrenzingen eruit gehaald. (dus nog geeneens geen belgische cil)

Ding deed voor de 7k vrijwel niets(kwam omdat hij zelf een pijpje in de demper had gemaakt als begrenzingen om de wouten om de tuin te leiden aangezien die bij 7k opschakelen) maar boven de 7k werd het best wel een snel ding en trok toch echt hard op naar 13/14k en dan zo'n 80-85kmu.

Ik dacht (ik heb nog niet echt verstand van NSR, ken alleen TSX van binnen en buiten) dat de NSR dan gewoon erg snel was origineel.

Maar nu hoor ik van een andere NSR eigenaar dat hij met de zijne met een 50arrow cil dus 75 reed en datie dan niet verder kwam dan 10k.

Ik vraag me dus af, is dit origineel, of wát kan er verandert zijn?

Een niet kloppende toerenteller of de cil is gewoon mooi bewerkt met leuke uitlaat...

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Twizz 28-4-2009 20:02 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Een niet kloppende toerenteller of de cil is gewoon mooi bewerkt met leuke uitlaat...


Een niet kloppende toerenteller lijkt me heel sterk?

Hij ging sowieso harder dan 80, want boven de 7k sprintte ik best hard weg van de eigenaar die op mijn eigen TSX reed(en hij had vaker op zo'n ding gereden)
En je voelde de acceleratie behoorlijk, heel wat sterker dan mijn -proma op 50snel setup-.
 
houw ns op!
Royal Club 28-4-2009 20:06 Print reply

Posts: 60390
niet om het 1 of ander ofzo, maar slipt de koppeling niet gewoon gruwelijk hard
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Twizz 28-4-2009 20:07 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
niet om het 1 of ander ofzo, maar slipt de koppeling niet gewoon gruwelijk hard

Nee
 
houw ns op!
dpjjven 28-4-2009 20:21 Print reply
Posts: 94
heej jongens,

ik heb dringend jullie hulp nodig want ik weet nietmeer waar ik het zoeken moet.
heb een tsx met de setup:

-50cc(cilinder en zuiger netjes, goede compressie)
-16mm carb mikuni met sproeier 70 (voorheen goed mee gelopen)
-proma uitlaat
-nieuwe bougie
-nieuwe pakkingen

tevens carburateur helemaal schoongemaakt. gasnaald gewoon in de middelste stand.

nu wil hij niet starten. heeft het voor revisie gewoon gedaan. liep wel een beetje hakkelig door valse lucht.

onsteking op verschillende tijden gechecked, alle afstellingen van de carb ondertussen wel gehad. bougie wordt gewoon nat. membraam ziet er ook goed uit btw.

iemand een idee wat ik nog kan proberen en wat het probleem zou kunnen zijn?

alvast bedankt



 
ikkejw 28-4-2009 20:55 Print reply

Posts: 9886
heeft de 'snelle' MT cilinder (HM167) vijf of zes koelribben?
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 82430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 49 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved