Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic" - deel 37

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56000 - "Kleine vragen Topic" - deel 37
Pagina 31 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 82370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ryon 23-4-2009 19:14 Print reply

Posts: 950
Tankje leeg is wel genoeg. Met ons zijspan rijden we in door gewoon de cilinder helemaal warm te laten worden, en dan helemaal af te laten koelen.

Dus een tank moet wel genoeg zijn
 
Høken is normaal
Derbi-Olaf 23-4-2009 19:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]

ja 100 km ofzo.

...
Of niet, na 20 km kan je hem gerust al eens een aantal keer doortrekken
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
markhispania3 23-4-2009 19:15 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

...
Of niet, na 20 km kan je hem gerust al eens een aantal keer doortrekken


liever iets te lang dan iets te kort, en erg veel moeite lijkt het me niet.
 
Voetentje 23-4-2009 19:17 Print reply

Posts: 2356
Wrm is er eigenlijk geen FAQ over het inrijden, hoveel vragen daar wel niet over gesteld worden.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
markhispania3 23-4-2009 19:18 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Wrm is er eigenlijk geen FAQ over het inrijden, hoveel vragen daar wel niet over gesteld worden.


beter zoeken miep! http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69
 
Mt5_grolsch 23-4-2009 19:32 Print reply

Posts: 2014
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
hallo iedereen,


ik heb een vraagej.

kan een cilinder die ontworpen is voor een 40mm. slag op een blok met een 43mm. slag of word nu de poort map heel erg aangepast zodat het niet fatsoenlijk loopt?

mvg. Eef
--------------------------------------------------------------------------------



er moet waarschijnlijk een ophoogplaat onder, zodat je zuiger de kop niet raakt. dan moet je nog de timingen berekenen, om te zien of er iets normaals uit komt (waarschijnlijk flink hoogtoerig, maar zolang je blowdown kleiner is dan 32 graden valt er nog mee te rijden)

dan kun je bij de poorten nog 3mm van de onderkant af halen, zodat ze volledig openen op ODP.











en dan moet het gewoon perfect gaan lopen?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Derbi-Olaf 23-4-2009 19:34 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
hallo iedereen,


ik heb een vraagej.

kan een cilinder die ontworpen is voor een 40mm. slag op een blok met een 43mm. slag of word nu de poort map heel erg aangepast zodat het niet fatsoenlijk loopt?

mvg. Eef
--------------------------------------------------------------------------------



er moet waarschijnlijk een ophoogplaat onder, zodat je zuiger de kop niet raakt. dan moet je nog de timingen berekenen, om te zien of er iets normaals uit komt (waarschijnlijk flink hoogtoerig, maar zolang je blowdown kleiner is dan 32 graden valt er nog mee te rijden)

dan kun je bij de poorten nog 3mm van de onderkant af halen, zodat ze volledig openen op ODP.











en dan moet het gewoon perfect gaan lopen?


Hmzz, wss komen je spoeltimingen véél te hoog uit, en dat loopt Nooit lekker , ook niet als je blowdown keurig laag is

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Voetentje 23-4-2009 19:39 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


beter zoeken miep! http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69


Crap
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Banaan 23-4-2009 20:33 Print reply

Posts: 5725
Iemand een tip hoe ik deze inbus los kan krijgen?


 
henkjan 23-4-2009 21:05 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

dat moet je dus níet doen..
[...]

hier: http://www.brommerforum.nl/post/topic?fid=8



Bedankt! Heb een topic aangemaakt
 
w0ut3r 23-4-2009 21:44 Print reply

Posts: 1350
zoals jullie mss wel weten heb ik dus een probleempje met me cilinder...
Me cilinder wordt dus veels te snel loeiheet (na 1km is die al loeiheet, ookal blijf ik onder de powerband).

Nu denk ik dat dit komt door valse lucht, daar ben ik nu dus ook mee bezig om dat weg te krijgen (nieuwe pakkingen, rubbers enz..)

Maar ondertussen zit ik ook heel erg te twijfelen ik 2 slangetjes op me carb mss verkeerd om heb gedaan.

Het gaat om deze 2 slangetjes:


de rode gaat dus van de onderste ingang op me carb naar de cilinder en de blauwe gaat van de bovenste ingang van de carb naar een slangetje dat van me kvs tankje komt.

Zit dit zo goed of moeten ze andersom?
 
www.TheGreenBoxz.nl
Royal Club 23-4-2009 21:46 Print reply

Posts: 60390
zit er nog een thermostaat in de cilinderkop? zon koperkleurig ding met een veer?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
w0ut3r 23-4-2009 21:50 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zit er nog een thermostaat in de cilinderkop? zon koperkleurig ding met een veer?


Je bedoelt dat ding rechts naast me bougie op deze fotoo?:


of der een veer onder zit weet ik ff niet, maar hij is wel koperkleurig
 
www.TheGreenBoxz.nl
Royal Club 23-4-2009 21:54 Print reply

Posts: 60390
nee, das je temperatuur sensor

zucht, wanneer leert men het verschil nou.
een thermostaat zit in je cilinderkop, aan de binnenkant, meestal daar waar het kvs naar boven loopt, je radiateur in. dus trek je cilinderkop er even af.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
w0ut3r 23-4-2009 21:56 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nee, das je temperatuur sensor

zucht, wanneer leert men het verschil nou.
een thermostaat zit in je cilinderkop, aan de binnenkant, meestal daar waar het kvs naar boven loopt, je radiateur in. dus trek je cilinderkop er even af.


oke, lol
ga ik zo ff doen...

Maar wat moet ik dan doen met die thermostaat?
 
www.TheGreenBoxz.nl

Dit topic is 82370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 31 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved