Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #56000 - "Kleine vragen Topic" - deel 37
|
Pagina 31 van 201
|
Dit topic is 82370 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ryon |
23-4-2009 19:14 |
 Posts: 950 |
Tankje leeg is wel genoeg. Met ons zijspan rijden we in door gewoon de cilinder helemaal warm te laten worden, en dan helemaal af te laten koelen.
Dus een tank moet wel genoeg zijn
|
|
Høken is normaal |
|
Derbi-Olaf |
23-4-2009 19:14 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]
ja 100 km ofzo.
...
Of niet, na 20 km kan je hem gerust al eens een aantal keer doortrekken
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
markhispania3 |
23-4-2009 19:15 |
 Posts: 1971 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
...
Of niet, na 20 km kan je hem gerust al eens een aantal keer doortrekken
liever iets te lang dan iets te kort, en erg veel moeite lijkt het me niet.
|
|
|
|
Voetentje |
23-4-2009 19:17 |
 Posts: 2356 |
Wrm is er eigenlijk geen FAQ over het inrijden, hoveel vragen daar wel niet over gesteld worden.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
markhispania3 |
23-4-2009 19:18 |
 Posts: 1971 |
|
|
|
|
Mt5_grolsch |
23-4-2009 19:32 |
 Posts: 2014 |
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
hallo iedereen,
ik heb een vraagej.
kan een cilinder die ontworpen is voor een 40mm. slag op een blok met een 43mm. slag of word nu de poort map heel erg aangepast zodat het niet fatsoenlijk loopt?
mvg. Eef
--------------------------------------------------------------------------------
er moet waarschijnlijk een ophoogplaat onder, zodat je zuiger de kop niet raakt. dan moet je nog de timingen berekenen, om te zien of er iets normaals uit komt (waarschijnlijk flink hoogtoerig, maar zolang je blowdown kleiner is dan 32 graden valt er nog mee te rijden)
dan kun je bij de poorten nog 3mm van de onderkant af halen, zodat ze volledig openen op ODP.
en dan moet het gewoon perfect gaan lopen?
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Derbi-Olaf |
23-4-2009 19:34 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
hallo iedereen,
ik heb een vraagej.
kan een cilinder die ontworpen is voor een 40mm. slag op een blok met een 43mm. slag of word nu de poort map heel erg aangepast zodat het niet fatsoenlijk loopt?
mvg. Eef
--------------------------------------------------------------------------------
er moet waarschijnlijk een ophoogplaat onder, zodat je zuiger de kop niet raakt. dan moet je nog de timingen berekenen, om te zien of er iets normaals uit komt (waarschijnlijk flink hoogtoerig, maar zolang je blowdown kleiner is dan 32 graden valt er nog mee te rijden)
dan kun je bij de poorten nog 3mm van de onderkant af halen, zodat ze volledig openen op ODP.
en dan moet het gewoon perfect gaan lopen?
Hmzz, wss komen je spoeltimingen véél te hoog uit, en dat loopt Nooit lekker , ook niet als je blowdown keurig laag is
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Voetentje |
23-4-2009 19:39 |
 Posts: 2356 |
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
Banaan |
23-4-2009 20:33 |
 Posts: 5725 |
Iemand een tip hoe ik deze inbus los kan krijgen?
|
|
|
|
henkjan |
23-4-2009 21:05 |
|
w0ut3r |
23-4-2009 21:44 |
 Posts: 1350 |
zoals jullie mss wel weten heb ik dus een probleempje met me cilinder...
Me cilinder wordt dus veels te snel loeiheet (na 1km is die al loeiheet, ookal blijf ik onder de powerband).
Nu denk ik dat dit komt door valse lucht, daar ben ik nu dus ook mee bezig om dat weg te krijgen (nieuwe pakkingen, rubbers enz..)
Maar ondertussen zit ik ook heel erg te twijfelen ik 2 slangetjes op me carb mss verkeerd om heb gedaan.
Het gaat om deze 2 slangetjes:
de rode gaat dus van de onderste ingang op me carb naar de cilinder en de blauwe gaat van de bovenste ingang van de carb naar een slangetje dat van me kvs tankje komt.
Zit dit zo goed of moeten ze andersom?
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Royal Club |
23-4-2009 21:46 |
 Posts: 60390 |
zit er nog een thermostaat in de cilinderkop? zon koperkleurig ding met een veer?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
w0ut3r |
23-4-2009 21:50 |
 Posts: 1350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zit er nog een thermostaat in de cilinderkop? zon koperkleurig ding met een veer?
Je bedoelt dat ding rechts naast me bougie op deze fotoo?:
of der een veer onder zit weet ik ff niet, maar hij is wel koperkleurig
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Royal Club |
23-4-2009 21:54 |
 Posts: 60390 |
nee, das je temperatuur sensor
zucht, wanneer leert men het verschil nou.
een thermostaat zit in je cilinderkop, aan de binnenkant, meestal daar waar het kvs naar boven loopt, je radiateur in. dus trek je cilinderkop er even af.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
w0ut3r |
23-4-2009 21:56 |
 Posts: 1350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nee, das je temperatuur sensor
zucht, wanneer leert men het verschil nou.
een thermostaat zit in je cilinderkop, aan de binnenkant, meestal daar waar het kvs naar boven loopt, je radiateur in. dus trek je cilinderkop er even af.
oke, lol 
ga ik zo ff doen...
Maar wat moet ik dan doen met die thermostaat?
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Dit topic is 82370 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 31 van 201
|
|