Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic" - deel 37

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1006 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56000 - "Kleine vragen Topic" - deel 37
Pagina 189 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 188, 189, 190 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 82291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 29-5-2009 23:11 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Hmzzz, dan word het uitzoeken denk ik :P
Ik heb het dus niet over het streepje op de grondplaat wat overeen moet komen met een merkteken in het carter. (wat je dus normaal gebruikt om hem "op tijd" te zetten.

Ik heb het echt over een streepje op mijn vliegwiel wat overeenkomt met een streepje op mijn spoelen.



jup dat zit op mijn yz80 ontsteking ook, staan 3 streepjes op, een lange en 2 korte.
 
Malaguti RST 29-5-2009 23:12 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


tegendruk? WTF is dat nou weer? ga je een compressor aan je uitlaat knopen?

en dat verhaal van die diesel is de grootste onzin wat ik gehoord heb vandaag, een diesel ontbrand, terwijl een benzine explodeert, daarom hebben die minder uitlaat nodig, die maken al vrij weinig geluid


steef blijft maar lulen met zijn tegen druk in 4 takt volgens mij is dat hoofdzakelijk een 2takt iets.

anders hadden we ook expansie op 4takt
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Derbi-Olaf 29-5-2009 23:12 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



jup dat zit op mijn yz80 ontsteking ook, staan 3 streepjes op, een lange en 2 korte.

Agja, dan moet ik gaan uitzoeken, met wat geluk kan ik aan een stroboscoop komen, want die heb ik iig nodig

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2009 23:13 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

steef blijft maar lulen met zijn tegen druk in 4 takt volgens mij is dat hoofdzakelijk een 2takt iets.

anders hadden we ook expansie op 4takt


waar zit die tegendruk dan? je zet toch geen druk op je uitlaat?

 
Gary - Forum en Gallery Moderator 29-5-2009 23:13 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

steef blijft maar lulen met zijn tegen druk in 4 takt volgens mij is dat hoofdzakelijk een 2takt iets.

anders hadden we ook expansie op 4takt


Jou reacties zijn anders ook niet van bijster hoog niveau hoor.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Derbi-Olaf 29-5-2009 23:13 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

steef blijft maar lulen met zijn tegen druk in 4 takt volgens mij is dat hoofdzakelijk een 2takt iets.

anders hadden we ook expansie op 4takt

Je hebt 4taktjes met expantiepijpen, dit om het mengsel verlies bij klep-overlap terug te dringen. (dus sommige viertakten hebben de uitlaat en de inlaatpoort wel degelijk tegelijk open staan.)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Meegrob 29-5-2009 23:16 Print reply
Posts: 196
om een lang verhaal kort te maken, rijden zonder uitlaat (puch maxi, 2 takt dus). Doen of niet doen?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2009 23:16 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Je hebt 4taktjes met expantiepijpen, dit om het mengsel verlies bij klep-overlap terug te dringen. (dus sommige viertakten hebben de uitlaat en de inlaatpoort wel degelijk tegelijk open staan.)


klepoverlap heb je altijd, om de uitlaatklep te koelen
 
Malaguti RST 29-5-2009 23:18 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Je hebt 4taktjes met expantiepijpen, dit om het mengsel verlies bij klep-overlap terug te dringen. (dus sommige viertakten hebben de uitlaat en de inlaatpoort wel degelijk tegelijk open staan.)

Maar in princiepen heb je geen tegen druk nodig door dat je kleppen heb.
daar om hebben (het zo veel genoemd lijst je) geen lange uitlaat systemen nodig.

bij hot rod's enzo proberen ze druk enzo te minimaliseren door uitlaat/spruit stukken te hebben van 30 cm..


 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Derbi-Olaf 29-5-2009 23:19 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


klepoverlap heb je altijd, om de uitlaatklep te koelen

Oké, ik wist dat het bestond, maar wist niet dat ze het allemaal hadden , weer wat geleerd


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

Maar in princiepen heb je geen tegen druk nodig door dat je kleppen heb.
daar om hebben (het zo veel genoemd lijst je) geen lange uitlaat systemen nodig.

bij hot rod's enzo proberen ze druk enzo te minimaliseren door uitlaat/spruit stukken te hebben van 30 cm..

afbeelding


Hangt er maar net vanaf wat je wilt met je wagen, om het ff simpel te zeggen:

Korte pijp = Meer vermogen maar minder koppel

Lange pijp = Minder vermogen maar meer koppel



Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-5-2009 om 23:20 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 29-5-2009 23:19 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

Maar in princiepen heb je geen tegen druk nodig door dat je kleppen heb.
daar om hebben (het zo veel genoemd lijst je) geen lange uitlaat systemen nodig.

bij hot rod's enzo proberen ze druk enzo te minimaliseren door uitlaat/spruit stukken te hebben van 30 cm..

afbeelding



dat stuk zit wel nog achter de turbo.
 
Malaguti RST 29-5-2009 23:20 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



dat stuk zit wel nog achter de turbo.

wouw net zeggen die heb turbo... maar ja NA bloken hebben ook veel zo een uitlaat.

maar van die uitlaat klep koelen wist ik ook nie.

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 29-5-2009 om 23:20 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2009 23:20 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

Maar in princiepen heb je geen tegen druk nodig door dat je kleppen heb.
daar om hebben (het zo veel genoemd lijst je) geen lange uitlaat systemen nodig.

bij hot rod's enzo proberen ze druk enzo te minimaliseren door uitlaat/spruit stukken te hebben van 30 cm..

afbeelding



nou sla je je eigen ramen in, ik zie daar duidelijk een turbo zitten, die het best werkt als die na de turbo zo min mogelijk WEERSTAND heeft, zodat die het meeste vermogen levert!

en leg me uit, waar haal je die tegendruk vandaan, heb t nu al 3x gevraagd
 
Malaguti RST 29-5-2009 23:22 Print reply

Posts: 1668


tegen druk heb ik niet over daar heeft steef tsx het de hele dag over.(altijd discussie over) met ze rare iedereen over hoe sport autos enzo rijden en werken.

4 takt race uitlaten zijn ontworpen voor zo min mogelijk weerstand te geven (wil steef ook nie geloven)

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 29-5-2009 om 23:23 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2009 23:24 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
afbeelding

tegen druk heb ik niet over daar heeft steef tsx het de hele dag over.(altijd discussie over) met ze rare iedereen over hoe sport autos enzo rijden en werken.



in mijn vorige quote heb je t toch echt over tegendruk

en je kunt wel hotrods blijven posten, maar die maken die uitlaat voor het uiterlijk, niet voor de prestaties
 

Dit topic is 82291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 189 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 188, 189, 190 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved