Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic" - deel 37

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56000 - "Kleine vragen Topic" - deel 37
Pagina 188 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 82294 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malaguti RST 29-5-2009 23:02 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



je capslock zit vast geloof ik..

je bedoeld toch niet dat een 4takt ook met alleen een spruitstuk kan lopen?

in princiepen wel .. kijk maar naar hoe een dragster, hotrod, Formule auto zijn uitlaat heeft.






Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 29-5-2009 om 23:04 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
jimbob 29-5-2009 23:03 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


dat kan ja, maar goed is het niet, er kan troep naar binne gezogen worden, en bij een 2takt is dat gevaar nog veel groter, zeker bij een puch waarbij de uitlaatpoort over de grond sleept zo ongeveer


Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 29-5-2009 om 22:57 uur.


Kan daar echt wat door naar binnen komen?
Lijkt mij dat de uitlaatgassen er zo hard uit komen dat er niks in kan?
Of zit ik er dan naast?
 
steef ts70xk 29-5-2009 23:04 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

in princiepen wel .. kijk maar naar hoe een dragster, hotrod, Formule auto zijn uitlaat heeft.

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 29-5-2009 om 23:03 uur.

ja dat komt door hun hoge compresie
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2009 23:04 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
[...]


Kan daar echt wat door naar binnen komen?
Lijkt mij dat de uitlaatgassen er zo hard uit komen dat er niks in kan?
Of zit ik er dan naast?


dan ga je maar eens verdiepen in een 2takt, en een expansie uitlaat

of hou je hand eens achter de uitlaat van een 1 cilinder 4takt

 
kenny77 29-5-2009 23:04 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

in princiepen wel .. kijk maar naar hoe een dragster, hotrod, Formule auto zijn uitlaat heeft.

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 29-5-2009 om 23:03 uur.


reken maar dat die ook berekend zijn, een 4 takt kan ook zeker veel vermogen winnen met een uitlaatsysteem.
 
Malaguti RST 29-5-2009 23:04 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
[...]


Kan daar echt wat door naar binnen komen?
Lijkt mij dat de uitlaatgassen er zo hard uit komen dat er niks in kan?
Of zit ik er dan naast?

bij 2 takt zou dat wel eens kunnen gebeuren maar bij 4 takt niet door de kleppen.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Malaguti RST 29-5-2009 23:05 Print reply

Posts: 1668
in de formule 1 zullen ze huis wel doen wat het efficiëntste is anders hadden ze wel een langer uitlaat systeem zelfde geld voor dragsters.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2009 23:06 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

ja dat komt door hun hoge compresie


*gaat in een hoekje liggen huilen

 
jimbob 29-5-2009 23:07 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


dan ga je maar eens verdiepen in een 2takt, en een expansie uitlaat

of hou je hand eens achter de uitlaat van een 1 cilinder 4takt



Ik snap best hoe 2takt en expansie uitlaten werken, maar ik weet ook dat vroegere brommers geen expansie hadden.

M'n hand voor de uitlaat van een 4takt 1cilinder houden lijkt me niet echt prettig overigens, dus dat sla ik over denk ik.

Dit bericht is gewijzigd door jimbob op 29-5-2009 om 23:07 uur.
 
steef ts70xk 29-5-2009 23:07 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
in de formule 1 zullen ze huis wel doen wat het efficiëntste is anders hadden ze wel een langer uitlaat systeem zelfde geld voor dragsters.

dat zijn hoge compresie motoren die hbbn minder tegen druk nodig kijk naar diesle hbbn vaak alleen een cat en einddemper
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2009 23:07 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
in de formule 1 zullen ze huis wel doen wat het efficiëntste is anders hadden ze wel een langer uitlaat systeem zelfde geld voor dragsters.



wat heeft de formule 1 nou weer met huizen te maken?
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 29-5-2009 23:07 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
in de formule 1 zullen ze huis wel doen wat het efficiëntste is anders hadden ze wel een langer uitlaat systeem zelfde geld voor dragsters.


Editknop, verder maakt geen uitlaat of een korte uitlaat wel een behoorlijk verschil.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Malaguti RST 29-5-2009 23:07 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


*gaat in een hoekje liggen huilen


wat bedoel je daar nou mee??

natuurlijk is het wel handig dat je de het spruit stuk in 1 stuk uitkomt (zo als F1) zo een dragster systeem lijkt me dan wat minder handig.

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 29-5-2009 om 23:09 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Derbi-Olaf 29-5-2009 23:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


sommige "midi bikes" en honda cb50, xl50, misschien nog een?

[...]



ik denk het haast van niet, tenminste bij mij yz80 binnerotor niet, maar durf het niet met zeker heid te zeggen.
staat er geen code op de spoelen of vliegwiel.
Op de yamaha ontsteking staat die erop bijv 5x2 dat is het type en zo kan je achter het bouwjaar komen.
En dan via een werkplaathandboek erachter komen?



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-5-2009 om 17:10 uur.

Hmzzz, dan word het uitzoeken denk ik :P
Ik heb het dus niet over het streepje op de grondplaat wat overeen moet komen met een merkteken in het carter. (wat je dus normaal gebruikt om hem "op tijd" te zetten.

Ik heb het echt over een streepje op mijn vliegwiel wat overeenkomt met een streepje op mijn spoelen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2009 23:10 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

dat zijn hoge compresie motoren die hbbn minder tegen druk nodig kijk naar diesle hbbn vaak alleen een cat en einddemper


tegendruk? WTF is dat nou weer? ga je een compressor aan je uitlaat knopen?

en dat verhaal van die diesel is de grootste onzin wat ik gehoord heb vandaag, een diesel ontbrand, terwijl een benzine explodeert, daarom hebben die minder uitlaat nodig, die maken al vrij weinig geluid

 

Dit topic is 82294 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 188 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved