Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic" - deel 37

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56000 - "Kleine vragen Topic" - deel 37
Pagina 169 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 168, 169, 170 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 82333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 25-5-2009 22:29 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
[...]


het is wel een belastingvrije, dus je hebt geen gezeik met BPM oid

// jammer

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 25-5-2009 om 22:19 uur.


mail of bel de RDW anders hoe het zit met een auto verkopen naar het buitenland.


omdat er meerdere mensen aan me vragen hoe een auto te importeren (keuringen, transport kentekens etc) maak ik deze howto eventjes.
met daarin kleine puntjes waar je op moet letten als je hieraan wilt beginnen...

- ga op zoek naar een glanza/GT die naar jouw smaak is, neem contact op met de destbetreffende persoon en sluit een deal!
spreekt voorzich toch? zorg wel voor GOEDE en DUIDELIJKE afspraken, en vraag ook naar de minpunten van de auto.
je moet er tenslotte een heel eind voor reizen, en het zou lullig zijn als je dan bij een aftanse rammelbak aankomt.

-bedenk hoe je naar de UK wil, vliegtuig? of toch met de boot... boek alle benodigde tickets voor je op reis gaat.
plan het ruim in! in de UK rijden is zowiezo al wennen, en denk aan eventuele files (die rondom london full time staan)

- Vraag aan de verkoper wat gegevens van de auto (kenteken en chassisnummer) dit zul je nodig hebben om een verzekering af te sluiten
bel naar je verzekering en zeg dat je een auto gaat invoeren met kenteken ...... en chassisnummer ....
waarschijnlijk krijg je dan een tijdelijke verzekering van een maand (was bij mij het geval)
je kunt er ook voor kiezen om een tijdelijk kenteken te nemen, dit kun je via het RDW doen.
maar het kan ook compleet met verzekering bij: http://www.bijvelds.com/
vergelijk een beetje de prijzen bij diverse verzekeringsmaatschappijen

- Daar aangekomen, bekijk de auto goed en maak er een proefritje mee.
als je besluit de auto te kopen komt de papierhandel.
je krijgt een formulier: V5C genaamd, dit is het kenteken bewijs.
vul daarop Beide gegevens in en zorg voor beide(!) handtekeningen erop.
je hoeft niet naar een postkantoor om over te schrijven
1 klein deel blijft daar met jouw handtekening en jouw gegevens.
http://www.plates4less.co.uk/number-pla ... s/v5c.asp#
hierop staat het volledige formulier
deel 11 blijft dus achter bij de verkoper.


- Begin aan de terugrit (hoogstwaarschijnlijk naar Dover)
het is aan te raden om met zn 2en te gaan... de eerste rotondes zijn een HEL en het linksrijden kan echt een pain in the ass zijn in binnensteden.
zeker omdat je ook moet wennen aan het feit dat de hele auto aan de linker kant zit ipv de rechter kant!

- Parkeer je nieuwe trots op de stoep en dan ga je lekker naar je bedje want het was een vermoeiende reis!

- bel dan naar het RDW voor een afspraak om je auto in te voeren (of ga er gewoon zonder afspraak heen)
http://www.rdw.nl/nl...ct/keuringsstations/ zoek hier je dichtsbijzijnde keuringstation.
je kan ervoor kiezen om de auto bij het RDW te laten keuren, maar dit hoeft niet. (RDW keuringen zijn over het algemeen een stuk strenger!)
de invoer zonder keuring kostte mij 80 euro ongeveer.
dan op naar de Douane! die zit bij het RDW. die gaat bekijken wat voor uitvoering het is, en gaat daar de BPM over berekenen...
mijn glanza kostte 143 euro.

- kentekens laten maken en (eventueel) laten keuren, en GAS EROP!

zo gaat het ongeveer met invoeren uit UK. van nederland naar engeland zal mischien bijna net zo gaan. maar dat je dan wat nederlandse formulieren enzo in moet leveren. je moet ervoor zorgen dat je goed weet wat jij ervoor moet doen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Twizz 25-5-2009 22:31 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


mail of bel de RDW anders hoe het zit met een auto verkopen naar het buitenland.


omdat er meerdere mensen.............

Stuur deze ff in als FAQ

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 25-5-2009 om 22:31 uur.
 
houw ns op!
Raoul 25-5-2009 22:54 Print reply

Posts: 2997
loopt een yasuni R2 beter op een gilardoni 74 cc als een jolly moto? of gelijk?
 
Aprilia MX (H)
jjeennss 25-5-2009 23:12 Print reply

Posts: 154
Heeft iemand ooit meegemaakt dat 't frame op deze plek gescheurd is

De las op het stuk waar 't groen is

Dit bericht is gewijzigd door jjeennss op 25-5-2009 om 23:12 uur.
 
Je ken de groete uit brabant krijgen kut!
ikkejw 25-5-2009 23:39 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jjeennss
Heeft iemand ooit meegemaakt dat 't frame op deze plek gescheurd is afbeelding

De las op het stuk waar 't groen is

Dit bericht is gewijzigd door jjeennss op 25-5-2009 om 23:12 uur.


derbi met alu frame?

je kunt beter vragen, waar scheuren ze niet?

 
Preserve nature - Always wear a helmet
Raoul 25-5-2009 23:39 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


derbi met alu frame?

je kunt beter vragen, waar scheuren ze niet?



verchroomd staal is dat,

maar dan nog is het troep , daar niet van
 
Aprilia MX (H)
sathana 26-5-2009 0:07 Print reply

Posts: 1838

edit: vraag van mij: ik heb een nieuw setje keerringen voor m'n voorvork... maar hoe weet ik nu welke kant boven is en welke onder? moet ik die veer kunnen zien vanaf boven? of moettie juist andersom?



 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
DerbiSMracing 26-5-2009 10:53 Print reply
Posts: 171
Jaja het is zo ver ik heb een gatje van 0,5 cm bij 0,3 cm in me uitlaat is door geroest



Wat zal ik doen Dichtmaken met een soort uitlaat klei ( uitlaat is aardig verroest en ben bang dat ie nog wel verder gaat roesten
Of een andere uitlaat kopen ( Nieuwe )
 
MarTijn tzr 26-5-2009 10:54 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiSMracing
Jaja het is zo ver ik heb een gatje van 0,5 cm bij 0,3 cm in me uitlaat is door geroest



Wat zal ik doen Dichtmaken met een soort uitlaat klei ( uitlaat is aardig verroest en ben bang dat ie nog wel verder gaat roesten
Of een andere uitlaat kopen ( Nieuwe )

nieuwe kopen, met zulke uitlaten gaat er ergens anders weer een gat beginnen
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
tsxhunter 26-5-2009 10:55 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiSMracing
Jaja het is zo ver ik heb een gatje van 0,5 cm bij 0,3 cm in me uitlaat is door geroest



Wat zal ik doen Dichtmaken met een soort uitlaat klei ( uitlaat is aardig verroest en ben bang dat ie nog wel verder gaat roesten
Of een andere uitlaat kopen ( Nieuwe )


smeer je um helemaal in met klei. heb je een uitlaat van klei maar ik zou een nieuwe kopen.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
DerbiSMracing 26-5-2009 11:03 Print reply
Posts: 171
Bedankt : ff me pa overhalen





Ik kan aan deze uitlaten komen:



Metrakit SP ¤170
Yasuni R2 ¤210
Scr Corse ¤215


welke loopt het lekkerst en heeft een mooie top voor deze setup:


50 cc Derbi
17,5 Dell'Orto
Orginele luchtfilter
TWV 13:15



Dit bericht is gewijzigd door DerbiSMracing op 26-5-2009 om 11:16 uur.
 
Banaan 26-5-2009 11:22 Print reply

Posts: 5725
Ik ga als t goed is over een week of 2 op brommervakantie met een ori 80cc blok(mt8), nu kan ik kiezen uit 2 carberateurs:

-16mm kehin
-20mm Mikuni

Welke carb zou ik het beste kunnen nemen?

Qua verbruik, afstelbaarheid, en dat t ook nog een beetje fijn rijd.
 
Frysk 26-5-2009 12:21 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Ik ga als t goed is over een week of 2 op brommervakantie met een ori 80cc blok(mt8), nu kan ik kiezen uit 2 carberateurs:

-16mm kehin
-20mm Mikuni

Welke carb zou ik het beste kunnen nemen?

Qua verbruik, afstelbaarheid, en dat t ook nog een beetje fijn rijd.


voor de vakantie zou ik zeker een keihin pakken puur om het verbruik en afstelbaarheid



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jjeennss
Heeft iemand ooit meegemaakt dat 't frame op deze plek gescheurd is afbeelding

De las op het stuk waar 't groen is

Dit bericht is gewijzigd door jjeennss op 25-5-2009 om 23:12 uur.



Waahahahaha wat een troep je rijd origineel derbi en het ding scheurt gewoon

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 26-5-2009 om 12:21 uur.
 
giggitybyte
Yield 26-5-2009 12:36 Print reply
Posts: 279
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiSMracing
Jaja het is zo ver ik heb een gatje van 0,5 cm bij 0,3 cm in me uitlaat is door geroest



Wat zal ik doen Dichtmaken met een soort uitlaat klei ( uitlaat is aardig verroest en ben bang dat ie nog wel verder gaat roesten
Of een andere uitlaat kopen ( Nieuwe )


Kaal maken, kijken wat er van over is, is t nog te doen, dichtmaken met gun-gum, 5eu bij autozaak, en goed overspuiten, kan ie zo nog een jaartje mee.
 
iphone torrent 13yo cam rip mp3 vevo vrijheid snel geld verdienen belasting ontwijken klacht geen bereik oplichter hulp gevraagd opzeggen valium
Banaan 26-5-2009 12:40 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


voor de vakantie zou ik zeker een keihin pakken puur om het verbruik en afstelbaarheid




Oke, dan ga ik die proberen te regelen
 

Dit topic is 82333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 169 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 168, 169, 170 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved