Derbi-Olaf |
21-5-2009 15:18 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Ok, net een kutmoment gehad.
Midden in een toertocht braken mijn zuigerveren. Vervoer geregeld naar huis, thuisgekomen blijkt dat de cilinderwand best naar de klote is(zuiger trouwens ook)
Nu wil ik er (nu ik toch bezig ben) meteen maar 70cc opgooien:
ik heb 12mm ori keihin
ge2 uitlaat(ontgrensd? als die dingen ooit begrensd zijn geweest)
ge2 luchtfilter met ontgrensde luchtfilterslang(gwoon een hele grote)
en nu ge2 cilinder die dus naar de klote is.
Stel ik doe er 70cc op, kan ik dan gewoon rijden? of is er iets dat er(behalve afstellen) nog verandert móet worden?
kan gewoon
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Twizz |
21-5-2009 15:23 |
 Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
kan gewoon
Oke, wat is een goeie 70cc cilinder voor NSR, die tot best hoog in toeren kan(maar ook in de lagere toeren best vooruit wil) ?
|
|
houw ns op! |
|
Banaan |
21-5-2009 15:24 |
 Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Oke, maar ik hoef dus niet bij het overschrijven te zijn? Niet dat ze dalijk ook mijn id ofzo nodig hebben.
En ik moet dus echt alle papieren opsturen? En hij moet mij dan het vrijwaringsbewijs en het overschrijvingsbewijs sturen?
Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 21-5-2009 om 13:24 uur.
klopt
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
21-5-2009 15:31 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Oke, maar ik hoef dus niet bij het overschrijven te zijn? Niet dat ze dalijk ook mijn id ofzo nodig hebben.
En ik moet dus echt alle papieren opsturen? En hij moet mij dan het vrijwaringsbewijs en het overschrijvingsbewijs sturen?
Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 21-5-2009 om 13:24 uur.
ik zou het zo nooit doen, de koper kan met jou kenteken doen wat hij wil zonder het van jou naam af te halen. Je zou niet de eerste zijn die bekeuringen binnen krijgt van plaatsen waar hij nooit is geweest. En zie dan maar eens te bewijzen dat jij het niet was.
Bij voorkeur dus met 2 man naar het postkantoor gaan en daar overschrijven.
Officieel moet het zo:
Je geeft de koper deel 1B(tenaamstellingsbewijs) en deel 2. (overschrijvingsbewijs)
Het gedeelte met de voertuiggegevens erop houd je dus zelf.(deel 1A)
Dan kan de koper het kenteken op zijn naam zetten waarop hij het vrijwaringsbewijs naar jou toe stuurt.
Als je dat ontvangen hebt kun je deel 1A naar de koper opsturen.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
riccardot |
21-5-2009 15:33 |
 Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
ik zou het zo nooit doen, de koper kan met jou kenteken doen wat hij wil zonder het van jou naam af te halen. Je zou niet de eerste zijn die bekeuringen binnen krijgt van plaatsen waar hij nooit is geweest. En zie dan maar eens te bewijzen dat jij het niet was.
Bij voorkeur dus met 2 man naar het postkantoor gaan en daar overschrijven.
Officieel moet het zo:
Je geeft de koper deel 1B(tenaamstellingsbewijs) en deel 2. (overschrijvingsbewijs)
Het gedeelte met de voertuiggegevens erop houd je dus zelf.(deel 1A)
Dan kan de koper het kenteken op zijn naam zetten waarop hij het vrijwaringsbewijs naar jou toe stuurt.
Als je dat ontvangen hebt kun je deel 1A naar de koper opsturen.
Mmm samen naar het postkantoor is sowieso geen optie.
Dan doe ik het gewoon via de methode die jij zegt.
Bedankt.
|
|
|
|
brulaap |
21-5-2009 16:05 |
Posts: 213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]
Oke, wat is een goeie 70cc cilinder voor NSR, die tot best hoog in toeren kan(maar ook in de lagere toeren best vooruit wil) ?
Malossie  hell yeah
wat wel handig is om er een 4 plaats koppeling in te doen. Weet niet zeker of hij met 12mm doorslipt maar met 20 mm slipt hij behoorlijk veel door
|
|
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD |
|
w0ut3r |
21-5-2009 17:19 |
 Posts: 1350 |
ff paar vraagjes:
Zijn de krukaskeeringen van het oude type derbi blok hetzelfe als die van het nieuwe type blok?
En is de vliegwiel trekker voor een AM6 blok hetzelfde als die van het nieuwe type derbi blok?
En weet iemand mss ook waar je het veertje voor de schakel-as van het nieuwe type derbi blok kunt bestellen (of is die van het oude type blok hetzelfde)?
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Huibino |
21-5-2009 18:08 |
Posts: 132 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Ok, net een kutmoment gehad.
Midden in een toertocht braken mijn zuigerveren. Vervoer geregeld naar huis, thuisgekomen blijkt dat de cilinderwand best naar de klote is(zuiger trouwens ook)
Nu wil ik er (nu ik toch bezig ben) meteen maar 70cc opgooien:
ik heb 12mm ori keihin
ge2 uitlaat(ontgrensd? als die dingen ooit begrensd zijn geweest)
ge2 luchtfilter met ontgrensde luchtfilterslang(gwoon een hele grote)
en nu ge2 cilinder die dus naar de klote is.
Stel ik doe er 70cc op, kan ik dan gewoon rijden? of is er iets dat er(behalve afstellen) nog verandert móet worden?
ik zou er een andere carburateur opgooien. ik ga op men citta misschien ook een 15mm opzetten. moet ik wel zelf spruitstuk maken.. magoed..
|
|
|
|
Maeddy |
21-5-2009 19:37 |
 Posts: 1059 |
Hoe warm mogen cilinder en koelvloeistof worden?
Mijn koelvloeistof slangen voelden vanmiddag namelijk best wel heet, en ik vroeg me af of dat goed was. Je kunt ze nog maar nét vasthouden. Is dat wel pluis?
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Derbi-Olaf |
21-5-2009 19:38 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Hoe warm mogen cilinder en koelvloeistof worden?
Mijn koelvloeistof slangen voelden vanmiddag namelijk best wel heet, en ik vroeg me af of dat goed was. Je kunt ze nog maar nét vasthouden. Is dat wel pluis?
joa, dat is goed:P
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
21-5-2009 19:38 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Hoe warm mogen cilinder en koelvloeistof worden?
Mijn koelvloeistof slangen voelden vanmiddag namelijk best wel heet, en ik vroeg me af of dat goed was. Je kunt ze nog maar nét vasthouden. Is dat wel pluis?
80 graden kan het best hebben, dat hou jij ook niet lang vast.
|
|
|
|
Maeddy |
21-5-2009 19:42 |
 Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
80 graden kan het best hebben, dat hou jij ook niet lang vast.
oke, dan zit dat snor
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
jaspergk |
21-5-2009 20:22 |
Posts: 133 |
ik heb vanochtend mijn blokje even netjes schoongespoten met de compressor nou wil ik mijn brommer weer starten maar is het probleem dat als ik het benzinekraantje open zet stroomt het er weer uit via het tuitje onder de vlotterbak. Ik dacht dus nou mijn vlotterbak zal wel overlopen ofzo, ik dus carberateur er af gehaalt schoongemaakt van binnen.(viel nix schoon te maken maarja :S) weer er op gezet en precies hetzelfde doet zich voor
Wat zou dit kunnen zijn?
|
|
|
|
Maeddy |
21-5-2009 21:05 |
 Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jaspergk
ik heb vanochtend mijn blokje even netjes schoongespoten met de compressor nou wil ik mijn brommer weer starten maar is het probleem dat als ik het benzinekraantje open zet stroomt het er weer uit via het tuitje onder de vlotterbak. Ik dacht dus nou mijn vlotterbak zal wel overlopen ofzo, ik dus carberateur er af gehaalt schoongemaakt van binnen.(viel nix schoon te maken maarja :S) weer er op gezet en precies hetzelfde doet zich voor
Wat zou dit kunnen zijn?
Het kan goed zijn dat je vlotter dan niet helemaal goed zit.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
jaspergk |
21-5-2009 23:16 |
Posts: 133 |
ik heb mijn carburateur maar weer eens opengetrokken en de wat rechtgebogen en nou loopt de vlotterbak niet meer op
|
|
|
|