Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - erg veel rook uit de uitlaat..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 42 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55649 - erg veel rook uit de uitlaat..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gino-92 1-4-2009 23:21 Print topicpost
Posts: 162
Ik heb laatst een Aprilia 50 tuono gekocht, hij had toen nog standaard uitlaat. Ik heb die uitlaat ontgrensd, uitgebrand en uitgespoten en er kwam veel drap uit. Nu ging ik dus rijden en kwam er erg veel rook uit..

Als ik hem start gebeurt er niets, 3minuutjes rijden, nog niets, maar wanneer de uitlaat warm wordt, rookt hij als een malle

Nu denk ik dus dat het water of benzine is dat er nog inzit door het schoonmaken. Het is witte rook en blijft ook nog doorroken als ik de brommer uitzet. Maar het zou dus ook een kapot olie pompje, kapotte koelvloeistofpakking of iets anders kunnen zijn

De brommer is helemaal standaard verder, de thermostaat meter geeft ook aan dat hij niet te warm wordt.

iemand een idee? roept u het maar!

Dit bericht is gewijzigd door gino-92 op 1-4-2009 om 23:23 uur.
 

Tommyofzo 1-4-2009 23:23 Print reply
Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gino-92
Ik heb laatst een Aprilia 50 tuono gekocht, hij had toen nog standaard uitlaat. Ik heb die uitlaat ontgrensd, uitgebrand en uitgespoten en er kwam veel drap uit. Nu ging ik dus rijden en kwam er erg veel rook uit..

Als ik hem start gebeurt er niets, 3minuutjes rijden, nog niets, maar wanneer de uitlaat warm wordt, rookt hij als een malle

Nu denk ik dus dat het water of benzine is dat er nog inzit door het schoonmaken. Het is witte rook en blijft ook nog doorroken als ik de brommer uitzet. Maar het zou dus ook een kapot olie pompje, kapotte koelvloeistofpakking of iets anders kunnen zijn

De brommer is helemaal standaard verder, de thermostaat meter geeft ook aan dat hij niet te warm wordt.

roep het maar

als hij door rookt als je hem uit zet zou het toch iets in je uitlaat moeten zijn. anders zou het wel gewoon (bijna) direct moeten stoppen.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-4-2009 23:26 Print reply

Posts: 9841
thermostaatmeter kan hele verkeerde waarden aangeven als je koelvloeistof weg is, en die kan weggaan als ie meeverbrandt wordt, en dat geeft witte rook.

Het zou ook olie kunnen zijn, ondanks dat iedereen hier zal zeggen dat dat blauw rookt, wat wel waar is...maar soms is het onderscheid lastig te maken.

Het grote verschil zit meer in hoe de rook zich gedraagt... stoomachtige rook (koelwater, water, wd40) trekt gauw weg, is 'lichter' (qua gewicht, lastig uit te leggen maargoed) olierook beweegt zich wat slomer en 'zwaarder'...

eerst goed kijken of je koelvloeistofniveau niet aan het dalen is... als dat zo is is de oorzaak gauw gevonden.

Daarna kun je nog kijken of het ook zo rookt als je uitlaat eraf is... dan zit het probleem sowieso in je blok.

Het zou heel goed kunnen dat het een residu is van je schoonmaakpraktijken, maar dan zou het wle over moeten gaan.

Ik zou em nog lekker een tijdje laten lopen, desnoods lekker stuk gaan rijden dat alles goed warm wordt, en enorm goed je blokolie en koelvloeistofpeil in de gaten houden.. (zodat de boel niet klemloopt als ie n van de twee aan het opstoken is)

Een overenthousiaste oliepomp kan niet zoveel kwaad, behalve dat er weer wat meer kool en prut ontstaat, maar hij zal er niet door vastlopen.

 
Too cool for school!
Ricvdp 2-4-2009 11:28 Print reply
Posts: 37
Van een overactieve oliepomp gaat je bougie wel snel kaput. Maar heb je met iets op oliebasis gewerkt om je uitlaat schoon te krijgen ofzo? Olie brandt wel met blauwe rook maar als het alleen dampt is het meestal dichte witte zware rook.
Zie bijv http://www.youtube.com/watch?v=L2r0z81sQGc
 
Joel_koningslust 2-4-2009 12:52 Print reply

Posts: 14514
je moet eerst goed gaan kijken waar het vandaan komt en wat het is

dus ff de rook checken. martijn schreef al waar je het een ent ander aan kunt herkennen. uit de geur en smaak kun je vaak ook al merken wat je aan het verbranden bent

en ff je blokolie chekken/peilen ( versnellingbakolie )
kvs ff pijlen
temperatuur ff goed in de gaten houden enzo.

als je dan weet wat het probleem is dan ga je pas grotere delen demonteren/testen. omdat het best een heel klein probleem kan zijn

heb je trouwends de uitlaat schoongemaakt met de demper er nog op?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
gino-92 2-4-2009 13:57 Print reply
Posts: 162
Nee ik heb de demper appart uitgebrand. Verder ruiken de uitlaat gassen normaal, niet extreem naar benzine of iets anders, en is het gewoon vluchtige witte rook.. Ik zou ff gaan letten op me oliepijl en koelvloeistof checken,de rest in de gaten houden, en checken of de pakking in de cillinderkop nog heel is

danku
 
gino-92 2-4-2009 15:11 Print reply
Posts: 162
Ik heb net nog eens goed aan de uitlaat gassen geroken, en het ruikt een beetje zoetig. Betekent dit dat er koelvloeistof in me cillinder komt en verbrand wordt? Wat en hoe moet ik doen om het roken te stoppen? Nieuwe pakkingen er in?

alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door gino-92 op 2-4-2009 om 15:12 uur.
 
Ryon 2-4-2009 15:59 Print reply

Posts: 950
Koelvloeistof is idd zoetig, dus dat zou het dan kunnen zijn.
 
Hken is normaal
gino-92 2-4-2009 18:44 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ryon
Koelvloeistof is idd zoetig, dus dat zou het dan kunnen zijn.


Maar het is vreemd want hij begint pas te roken als die erg warm is. Want me uitlaat wordt gloeiend heet, en dan gaat die roken
 
Pixl 2-4-2009 18:45 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gino-92
[...]


Maar het is vreemd want hij begint pas te roken als die erg warm is. Want me uitlaat wordt gloeiend heet, en dan gaat die roken


misschien je uitlaat eens uitbranden? Kan zijn dat er oude olie aan de binnenkant is aangekoekt.
 
So fuckin' what!?
Joel_koningslust 2-4-2009 18:46 Print reply

Posts: 14514
lijkt me dan idd koelvloeistof. ik zou zeggen. proef eens een keer aan de uitlaatgassen. dan weet je het gouw genoeg


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Devil_NL 2-4-2009 18:47 Print reply

Posts: 61
wat is er vreemd aan dat als hij warm is dat hij dan pas gaat roken:P... Das toch logisch als het verdampt of ligt dat aan mij :p
 
Je hebt een snor.
tsxhunter 2-4-2009 18:48 Print reply

Posts: 9265
gewoon tijdje laten lopen, denk dat er olie of iets in de uitlaat zit wat ff moet verbranden.
 
gjin mlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net snder.
Thijsje 2-4-2009 18:54 Print reply

Posts: 1687
controleer eerst ff je kvs pijl..

assie nog vol is mooi warmrijden enzo..
wel ged blijven controleren.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 2948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2013 - All rights reserved