Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda houd in.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55612 - Honda houd in.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 2-4-2009 23:10 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
linker krukas keering?
cilinder en zuiger niet aan schijt?
koppakking?
uitlaatpakking?

Keerringen zijn goed, trekt geen valse lucht o.i.d. dat had ik wel gemerkt.
Koppakking lekt niet.
Uitlaat dicht niet 100 % af, maar daar zal het niet aan liggen, dat heeft 'ie nooit gedaan.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Alle stekkertjes inspuiten met contact spray, kijken of er geen bloot stukje kabel tegen het frame aan komt.

Ik gooi er morgen ff een nieuwe kabelboom op.
Die ik u heb is helemaal basic, ff zelfgemaakt contact en meer niet

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-4-2009 om 23:12 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 2-4-2009 23:14 Print reply

Posts: 14514
hoe komt je bougie eruit?

ik hoorde namelijk goed aan het ding dat de lagers kanonne gaar zijn.

mischien tikt de zuiger je bougie net aan ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 2-4-2009 om 23:14 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 2-4-2009 23:15 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
hoe komt je bougie eruit?

ik hoorde namelijk goed aan het ding dat de lagers kanonne gaar zijn.

mischien tikt de zuiger je bougie net aan ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 2-4-2009 om 23:14 uur.

krukaslagers zelf zijn nog goed, maar het big-end is gaar. (minimaal )
Het klinkt allemaal nogal dramatisch aangezien ik mijn rubberen "blokjes" niet in de cilinder heb zitten
Bougietje komt er nu mooi koffiebruin uit, verder niks mee aan de hand


in dat geval zou 'ie de bougie dicht moeten slaan, dat gebeurt niet

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-4-2009 om 23:16 uur.
Op de meeting liep 'ie trouwens ook al bagger, even ter info

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-4-2009 om 23:18 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 2-4-2009 23:20 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

krukaslagers zelf zijn nog goed, maar het big-end is gaar. (minimaal )
Het klinkt allemaal nogal dramatisch aangezien ik mijn rubberen "blokjes" niet in de cilinder heb zitten
Bougietje komt er nu mooi koffiebruin uit, verder niks mee aan de hand


in dat geval zou 'ie de bougie dicht moeten slaan, dat gebeurt niet

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-4-2009 om 23:16 uur.
Op de meeting liep 'ie trouwens ook al bagger, even ter info

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-4-2009 om 23:18 uur.



daar kwam ik achter ja dattie op de meeting bagger reed t klonk namelijk niet helemaal lekker

maar echt dichtslaan zou geeneens hoeven. alsie m maar net raakt is al genoeg om de ontsteking over te laten slaan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 2-4-2009 23:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



daar kwam ik achter ja dattie op de meeting bagger reed t klonk namelijk niet helemaal lekker

maar echt dichtslaan zou geeneens hoeven. alsie m maar net raakt is al genoeg om de ontsteking over te laten slaan

nee idd Het rijd, maar daar houd het op

Naja, de bougie ziet er niet uit alsof de zuiger hem geraakt heeft iig
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
grasmaaier89 2-4-2009 23:24 Print reply

Posts: 14412
luchtschroef verder eruit draaien?

Ps. ik roep nou maar iets.
Maar toen ik eraan draaide (en ik had hetzelfde probleem) hielp dat een klein beetje.

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 2-4-2009 om 23:24 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Derbi-Olaf 2-4-2009 23:25 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
luchtschroef verder eruit draaien?

staat al maximum uit... nee dus...
Ik verdenk de carburateur eigenlijk ook wel, in eens loopt 'ie nit meer stationair, en eerst wel dat lijkt me iig niet door de ontsteking komen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 2-4-2009 23:26 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

staat al maximum uit... nee dus...
Ik verdenk de carburateur eigenlijk ook wel, in eens loopt 'ie nit meer stationair, en eerst wel dat lijkt me iig niet door de ontsteking komen.



heb je al een andere carb geprobeerd? kan namelijk dat deze iets krom heeft of ergens iets uitgesleten waardoor hij geen of juist teveel benzine krijgt bij bepaalde toerentallen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
grasmaaier89 2-4-2009 23:27 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

staat al maximum uit... nee dus...
Ik verdenk de carburateur eigenlijk ook wel, in eens loopt 'ie nit meer stationair, en eerst wel dat lijkt me iig niet door de ontsteking komen.



Jij hebt echt hetzelfde probleem als ik gehad heb

Euhm.
Wat deed ik nog meer..
Ik had eerst de carb. met een compressor doorgespoten en terug in mekaar gezet.
Deed daarna weer een klein beetje meer.
Daarna ging er een Proma GP onder, met een grotere sproeier.

En toen was t weg



Edit:
Nu is t weer terug bij mij

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 2-4-2009 om 23:30 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Derbi-Olaf 2-4-2009 23:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



heb je al een andere carb geprobeerd? kan namelijk dat deze iets krom heeft of ergens iets uitgesleten waardoor hij geen of juist teveel benzine krijgt bij bepaalde toerentallen

Ik had eerst een 24 mm erop, die trok ergens valse lucht op de carb zelf (ik denk bij de choke). Daarna deze weer erop gezet (20mm) en hij liep perfect beetje fijnafstelling enzo.
Maar toen ik in de regen ging rijden ging 'ie steeds minder toeren maken, en uiteindelijk liep 'ie ook niet meer stationair

ik zal binnenkort mijn 21mm dell'ortho eens proberen maar eigenlijk was die bestemd voor op de derbi

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-4-2009 om 23:31 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 7-4-2009 22:23 Print reply

Posts: 14999
Wel , nog steeds niks
Het enige wat ik mij nu nog kan voorstellen is dat mijn ontsteking al mijn CDI's heeft gemold

Heb alles al vervangen van ontsteking e.d. maar geen resultaat.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved