Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #55035 - "Kleine vragen topic" - deel 36
|
Pagina 179 van 201
|
Dit topic is 89240 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
NickMTXTSX |
11-4-2009 20:36 |
Posts: 7 |
ik heb een tsx in de garage staan hier..
setup:
70 cc aluminium
ontgrenste uitlaat
verder origineel volgens mij..
sproeier weet ik nier,, nog niet naar gekeke
hij loopt veel te hoog stationair, en als ik rijdt dan haalt ie max 8000 toere.. de gasnaald staat hier in zijn laagste stand, hij draait nog meer toere stationair als de gasnaald helemaal omhoog staat.. hij draait dan tijdens het rijde wel meer toere... ik verwacht dat hij teveel benzine krijgt.. wie kan mij helpen wat ik precies moet verandere..
luchtschroef is hierbij alles helemaal ingedraaid.. zodra die ope gedraaid word, dan schiet ie in toere omhoog..
grz.
NickMTXTSX
|
|
|
|
jan-dx11 |
11-4-2009 20:36 |
 Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
heudie,
nou kan ik voor een mooi prijsje een MHR 80cc cilindah kopen.
maar is dan de technigas enox met 28mm oid wel een leuke setup, om nog redelijk vooruit te komen?
ik hoef er geen top prestaties uit te halen ofzo, alst maar leuk loopt
ja, zal wel mooi lopen. het mooiste is een r3 of prorace pijp er bij. maar het komt wel vooruit denk ik
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
[...]
geeeen idee haha:P gewoon del orto standaard derbi 17.5 ontgrenst
heb veel carb. keuses zie ik maar 100 euro voor cilinder is betaalbaar
http://www.ks-parts....20000005&lang=NL
Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 11-4-2009 om 20:37 uur.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
ronaldt |
11-4-2009 20:37 |
 Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Han-RS50
Hee allemaal,
Ik heb vandaag mijn velglint binnen gekregen.
En ik wou even vragen of iemand ervaring heeft met plakken van velglint, want ik wil het graag zo netjes mogelijk doen. (Zonder bobbels enz.)
velg goed reinigen van tevoren.. Dan insmeren met zeepsop. Velglint aanbrengen.. dan kun je nog het een en ander schuiven door het feit dat je velgen glad zijn van 't sopje. En dan .. wanneer je tevreden bent wachten tot het water verdampt is onder je lint. En dan zit het mooi.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
MarTijn tzr |
11-4-2009 20:37 |
 Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Han-RS50
Hee allemaal,
Ik heb vandaag mijn velglint binnen gekregen.
En ik wou even vragen of iemand ervaring heeft met plakken van velglint, want ik wil het graag zo netjes mogelijk doen. (Zonder bobbels enz.)
heel iets warmmaken met een fohn en dan met je duim er over strijken. wanneer er een vouwtje in komt ff weer terugtrekken en weer iets warmmaken met fohn
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
w0ut3r |
11-4-2009 21:22 |
 Posts: 1350 |
ik heb nou een nieuwe zuiger, maar moet ik die nog inrijden?
zoja, inrijden betekent toch gewoon een beetje rustig wegrijden en niet volgas gaan?
En hoeveel km moet ik hem blijven inrijden?
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
DRDLimited |
11-4-2009 21:28 |
 Posts: 2136 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik heb nou een nieuwe zuiger, maar moet ik die nog inrijden?
zoja, inrijden betekent toch gewoon een beetje rustig wegrijden en niet volgas gaan?
En hoeveel km moet ik hem blijven inrijden?
ja en goed warm laten lopen
200 km
|
|
|
|
Scarface |
11-4-2009 21:44 |
 Posts: 6023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NickMTXTSX
Ik heb een suzuki tsx in de garage staan hier..
Setup:
70 cc aluminium
ontgrenste uitlaat
verder origineel volgens mij..
Sproeier weet ik niet, nog niet naar gekeken.
Hij loopt veel te hoog stationair, en als ik rijdt dan haalt ie maximaal 8000 toeren.
De gasnaald staat nu in zijn laagste stand, hij draait nog meer toeren stationair als de gasnaald helemaal omhoog staat. Hij draait dan tijdens het rijden wel meer toeren.
Ik verwacht dat hij teveel benzine krijgt.
Wie kan mij helpen wat ik precies moet veranderen?
De luchtschroef is hierbij helemaal ingedraaid.
Zodra die open gedraaid word, dan schiet ie in toeren omhoog.
grz.
NickMTXTSX
Beetje algemeen nederlands doet wonderen voor het lezen
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
Derbi1991 |
11-4-2009 23:27 |
 Posts: 363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NickMTXTSX
ik heb een tsx in de garage staan hier..
setup:
70 cc aluminium
ontgrenste uitlaat
verder origineel volgens mij..
sproeier weet ik nier,, nog niet naar gekeke
hij loopt veel te hoog stationair, en als ik rijdt dan haalt ie max 8000 toere.. de gasnaald staat hier in zijn laagste stand, hij draait nog meer toere stationair als de gasnaald helemaal omhoog staat.. hij draait dan tijdens het rijde wel meer toere... ik verwacht dat hij teveel benzine krijgt.. wie kan mij helpen wat ik precies moet verandere..
luchtschroef is hierbij alles helemaal ingedraaid.. zodra die ope gedraaid word, dan schiet ie in toere omhoog..
grz.
NickMTXTSX
Toevallig niet je choke openstaan en daar je schroef op aangepast?
|
|
Drive like you stole it. |
|
mark bruins |
12-4-2009 11:42 |
 Posts: 501 |
ik heb een honda mt5 met 50cc 16mm mikuni en chrome uitlaat met sproeier 75. maar als die warm is kan ik maar half gas rijden daar boven houd die in en is het bwoap moet ik nu een kleinere op grotere sproeier?
|
|
|
|
Riejurat |
12-4-2009 11:59 |
 Posts: 302 |
Heeft iemand ervaring/foto's met sava slicks op derbi gpr om velgen (90-90 en 90-120 16" )?
Dit bericht is gewijzigd door Riejurat op 12-4-2009 om 11:59 uur.
|
|
|
|
-Bassie- |
12-4-2009 12:43 |
 Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik heb nou een nieuwe zuiger, maar moet ik die nog inrijden?
zoja, inrijden betekent toch gewoon een beetje rustig wegrijden en niet volgas gaan?
En hoeveel km moet ik hem blijven inrijden?
ik deed eerst gewoon goed warm draaien rondje rijden en weer afkoelen.
daarna weer goed warmdraaien
dan gewoon rustig in rijden.
rond de 50 km.
hier na heeft m`n zuiger het nog 9k km uit gehouden met 14k
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
TECstar |
12-4-2009 13:24 |
 Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik heb nou een nieuwe zuiger, maar moet ik die nog inrijden?
zoja, inrijden betekent toch gewoon een beetje rustig wegrijden en niet volgas gaan?
En hoeveel km moet ik hem blijven inrijden?
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Reneetjehh |
12-4-2009 15:34 |
 Posts: 253 |
trekt een brommer alleen harder door een grotere carburateur of heeft ie ook een hogere top..?
kheb nu 70cc met 16 mm mikuni...
thnx
|
|
t leven is kort dus leef je uit |
|
mark bruins |
12-4-2009 15:43 |
 Posts: 501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mark-mt5
ik heb een honda mt5 met 50cc 16mm mikuni en chrome uitlaat met sproeier 75. maar als die warm is kan ik maar half gas rijden daar boven houd die in en is het bwoap moet ik nu een kleinere op grotere sproeier?
|
|
|
|
Jasper Strahiem |
12-4-2009 15:43 |
 Posts: 1950 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
trekt een brommer alleen harder door een grotere carburateur of heeft ie ook een hogere top..?
kheb nu 70cc met 16 mm mikuni...
thnx
Je merkt het onderin toeren meer dan bovenin. Maar hij zal wel een paar km sneller lopen op top.
|
|
Make the most of now |
|
Dit topic is 89240 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 179 van 201
|
|