Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic" - deel 36

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 693 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55035 - "Kleine vragen topic" - deel 36
Pagina 152 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 89381 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 3-4-2009 17:35 Print reply

Posts: 1350
Ik moet ff me uitlaat doormidden zagen omdat me katalysator of iets in die richting is losgeschoten...
Maar waar denken jullie dat ik hem het beste door kan zagen?

Op het extra dikke stuk zegmaar (rode pijp)?
of op het normale dikke stuk (blauwe pijl)?


 
www.TheGreenBoxz.nl
DRDLimited 3-4-2009 17:37 Print reply

Posts: 2136
ik denk zelf de rode pijl omdat daar ook al een las naad zit
 
-simon- 3-4-2009 17:37 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Ik moet ff me uitlaat doormidden zagen omdat me katalysator of iets in die richting is losgeschoten...
Maar waar denken jullie dat ik hem het beste door kan zagen?

Op het extra dikke stuk zegmaar (rode pijp)?
of op het normale dikke stuk (blauwe pijl)?

afbeelding


als bij de rode pijl het materiaal ook dikker is zou ik het daar doen. is makkelijker weer te lassen dan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
w0ut3r 3-4-2009 17:45 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
ik denk zelf de rode pijl omdat daar ook al een las naad zit


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
als bij de rode pijl het materiaal ook dikker is zou ik het daar doen. is makkelijker weer te lassen dan.


oke, thnx...
hij gaat zo doormidden

btw, ik heb vanmiddag een nieuwe zuiger bestelt voor me appie (krijg hem morge binnen),
maar moet ik dat ding nog invetten ofzoioets voordat ik hem in me cilinder doe?
 
www.TheGreenBoxz.nl
Kevin_vV 3-4-2009 17:47 Print reply

Posts: 167
beetje insmere met de olie die je gebruikt

vergeet je naaldlager en smal-end ook niet.

Dit bericht is gewijzigd door Kevin_vV op 3-4-2009 om 17:47 uur.
 
Always sideways...
w0ut3r 3-4-2009 17:50 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kevin_vV
beetje insmere met de olie die je gebruikt

vergeet je naaldlager en smal-end ook niet.

Dit bericht is gewijzigd door Kevin_vV op 3-4-2009 om 17:47 uur.


oke, ben alleen door me olie heen
maar ik trek wel ff wat uit me olietankje... of moet het 4takt olie zijn?

en zijn je naaldlager en small-end niet hetzelfde ?
(eerste keer dt ik me cilinder eraf heb )
 
www.TheGreenBoxz.nl
jimbob 3-4-2009 17:54 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


oke, ben alleen door me olie heen
maar ik trek wel ff wat uit me olietankje... of moet het 4takt olie zijn?

en zijn je naaldlager en small-end niet hetzelfde ?
(eerste keer dt ik me cilinder eraf heb )


Maakt niet echt uit wat voor olie het is, als het er maar voor zorgt dat je je zuiger er soepel inkrijgt zonder te moeten wrikken enzo.

Je small-end lager is inderdaad een naaldlager, net zoals je big-end lager een naaldlager is.
 
w0ut3r 3-4-2009 17:57 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
[...]


Maakt niet echt uit wat voor olie het is, als het er maar voor zorgt dat je je zuiger er soepel inkrijgt zonder te moeten wrikken enzo.

Je small-end lager is inderdaad een naaldlager, net zoals je big-end lager een naaldlager is.


oke
maar klopt het dat ik maar een naaldlager ben tegen gekomen bij het demonteren van me cilinder en zuiger?

(Degene die in me drijfstang/om me zuigerpen zat...)

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 3-4-2009 om 17:58 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
-simon- 3-4-2009 17:58 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


oke
maar klopt het dat ik maar een naaldlager ben tegen gekomen bij het demonteren van me cilinder en zuiger?

(Degene die in me drijfstang/om me zuigerpen zat...)



Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 3-4-2009 om 17:58 uur.


ja
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jimbob 3-4-2009 18:04 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


ja


idd, dat is je small-end lager
 
Joel_koningslust 3-4-2009 18:08 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


[...]


oke, thnx...
hij gaat zo doormidden

btw, ik heb vanmiddag een nieuwe zuiger bestelt voor me appie (krijg hem morge binnen),
maar moet ik dat ding nog invetten ofzoioets voordat ik hem in me cilinder doe?



let wel op dat het een rvs uitlaat is. die last zich niet zo gemakkelijk. en ik zou hem net boven dat dikke stuk doorzagen. dus de rode pijl. maar dan ietsjes meer richting de blauwe. direct waar het dikke ophoudt tenminste, als je het dan netjes met tig dichtlast zie je er niet meer zo bijster veel van. wel ff gewoon de zaag pakken en niet met de flex oid
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
honda wallaroo 3-4-2009 18:09 Print reply

Posts: 973
welke sproeier?

welke sproeier moet ik op mijn brommer als ik een 50cc gilardoni met ori uitlaat zonder prop?
 
w0ut3r 3-4-2009 18:15 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



let wel op dat het een rvs uitlaat is. die last zich niet zo gemakkelijk. en ik zou hem net boven dat dikke stuk doorzagen. dus de rode pijl. maar dan ietsjes meer richting de blauwe. direct waar het dikke ophoudt tenminste, als je het dan netjes met tig dichtlast zie je er niet meer zo bijster veel van. wel ff gewoon de zaag pakken en niet met de flex oid


oke, daar zat ik idd ook aan te denken.
Dat dikke gedeelte is zegmaar waar 2 delen van de uitlaat over elkaar heen schuifen.
Op die overgang van dat 'extra' dikke gedeelte naar het 'normaal' dikke gedeelte zitten die 2 delen aan elkaar vast gelast....
Het lijkt me het beste als ik hem doorzaag op dat gedeelte waar die 2 delen aan elkaar vast gelast zijn...

En dan nog ff een stomme vraag
hoe kan ik checke of die rvs is

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 3-4-2009 om 18:16 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Joel_koningslust 3-4-2009 18:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


oke, daar zat ik idd ook aan te denken.
Dat dikke gedeelte is zegmaar waar 2 delen van de uitlaat over elkaar heen schuifen.
Op die overgang van dat 'extra' dikke gedeelte naar het 'normaal' dikke gedeelte zitten die 2 delen aan elkaar vast gelast....
Het lijkt me het beste als ik hem doorzaag op dat gedeelte waar die 2 delen aan elkaar vast gelast zijn...

En dan nog ff een stomme vraag
hoe kan ik checke of die rvs is

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 3-4-2009 om 18:16 uur.



je hoeft niet te checkken of hij rvs is. want dat issie, 100% zeker
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
w0ut3r 3-4-2009 18:18 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



je hoeft niet te checkken of hij rvs is. want dat issie, 100% zeker


oke, is die dan wel of niet makkelijk te lassen?
 
www.TheGreenBoxz.nl

Dit topic is 89381 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 152 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved