Mt5_grolsch |
27-3-2009 19:56 |
 Posts: 2014 |
ey ik heb een probleempje met mijn voorrem
ik heb deze ontlucht met een speciaale pomp en alles.
er zit geen lucht meer in het systeem maar nog steeds heb ik weinig druk.
(het voorrem blokkeert wel maar onder het rijden is de druk gewoon te weinig om de brom af te remmen)
is nu soms mijn rempomp in wendig lek of zo?
zo ja kan ik die reviseren?
betreft een cr 250 remsyteem van bj 1991 nissin
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Joel_koningslust |
27-3-2009 19:58 |
 Posts: 14514 |
de rem moet je eerst goed oppompen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Mt5_grolsch |
27-3-2009 19:58 |
 Posts: 2014 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
de rem moet je eerst goed oppompen
ja ik kan pompen wat ik wil maar hij doet weinig
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Joel_koningslust |
27-3-2009 20:00 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]
ja ik kan pompen wat ik wil maar hij doet weinig
had je de zuigers terug gedrukt?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
SleutelJaNtjuh |
27-3-2009 20:22 |
 Posts: 235 |
Heejj ,,heeft er iemand een adresje voor het reviseren van remklauwen in de buurt van nijmegen ? ik heb wel al een adres voor het lijmen van remvoering.. nu nog de afdichtrubbertjes :(
|
|
|
|
SleutelJaNtjuh |
27-3-2009 20:26 |
 Posts: 235 |
Druk op het reservoir "crieƫren" ,zo word het officieel ook gedaan, doormiddel van 1,5bar op het reservior.. wat je ook kunt doen is ..potje afvulle en de zuiger iets eruit probere te trekken.. t probleem is dat namelijk het 'compensatie-gaatje' is afgedekt..
of je hebt gewoon nog steeds n luchtbelletje in het systeem..
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
ey ik heb een probleempje met mijn voorrem
ik heb deze ontlucht met een speciaale pomp en alles.
er zit geen lucht meer in het systeem maar nog steeds heb ik weinig druk.
(het voorrem blokkeert wel maar onder het rijden is de druk gewoon te weinig om de brom af te remmen)
is nu soms mijn rempomp in wendig lek of zo?
zo ja kan ik die reviseren?
betreft een cr 250 remsyteem van bj 1991 nissin
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-3-2009 20:28 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SleutelJaNtjuh
Heejj ,,heeft er iemand een adresje voor het reviseren van remklauwen in de buurt van nijmegen ? ik heb wel al een adres voor het lijmen van remvoering.. nu nog de afdichtrubbertjes :(
ga zelf eens zoeken? elke handige gast kan dat, en dus ook elke brommer/motorzaak
|
|
|
|
Henk-88 |
27-3-2009 20:40 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
ey ik heb een probleempje met mijn voorrem
ik heb deze ontlucht met een speciaale pomp en alles.
er zit geen lucht meer in het systeem maar nog steeds heb ik weinig druk.
(het voorrem blokkeert wel maar onder het rijden is de druk gewoon te weinig om de brom af te remmen)
is nu soms mijn rempomp in wendig lek of zo?
zo ja kan ik die reviseren?
betreft een cr 250 remsyteem van bj 1991 nissin
Zakt je remhendel op het moment dat 'ie weerstand biedt (dat je denkt dat 'ie gaat remmen) ineens door tot aan je handvat?
Of blijft het 'sponzig'?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Tobias Verhoef |
27-3-2009 20:46 |
 Posts: 1832 |
Doe ti-rep om je remhendel zodat hij helemaal ingeknepen is
en laat het een daggie staan en als goed is hij volgende dag kanoen hard
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Henk-88 |
27-3-2009 20:48 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Doe ti-rep om je remhendel zodat hij helemaal ingeknepen is
en laat het een daggie staan en als goed is hij volgende dag kanoen hard
Waarom ingeknepen en niet los?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Tobias Verhoef |
27-3-2009 20:50 |
 Posts: 1832 |
kan alle lucht uit het systeem naar boven komen.
Ik werk bij motorzaak en hebben ook zo'n speciale vacuum pomp maar dat werkt niet altijd.
dus dan doen we dat met ti-rep en dat heeft altijd gewerkt
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-3-2009 20:52 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Waarom ingeknepen en niet los?
niemand weet waarom, maar onder druk komt die lucht liever naar boven oid
|
|
|
|
Henk-88 |
27-3-2009 20:52 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
kan alle lucht uit het systeem naar boven komen.
Ik werk bij motorzaak en hebben ook zo'n speciale vacuum pomp maar dat werkt niet altijd.
dus dan doen we dat met ti-rep en dat heeft altijd gewerkt
Maar als je de remhendel ingeknepen houdt, sluit de zuiger van de hoofdremcilinder toch alles af? Er kan dan dus toch ook geen lucht uit?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Tobias Verhoef |
27-3-2009 20:54 |
 Posts: 1832 |
eigenlijk weet ik niet precies waardoor het komt maar het werkt altijd.
Jah eigenlijk als ik er nu over na denk heb je eigenlijk wel gelijk.
Wel vaag
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Joel_koningslust |
27-3-2009 20:56 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Maar als je de remhendel ingeknepen houdt, sluit de zuiger van de hoofdremcilinder toch alles af? Er kan dan dus toch ook geen lucht uit?
t werkt wel. ik heb het ook gedaan laatst omdat ik te lui was om hem gewoon te ontluchten. en die rem is inmiddels knijterhard
wel het potje open laten staan. anders gebeurt er nog niks
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|