Torque |
26-3-2009 15:24 |
 Posts: 736 |
ik rijd met een zuiger die versleten is, of in ieder geval hebben de zuigerveren speling, en je hoord het . wat is het risico als ik hier mee door rijd?
Dit bericht is gewijzigd door Torque op 26-3-2009 om 15:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Torque op 26-3-2009 om 15:25 uur.
|
|
gaat ie dat zeggen |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
26-3-2009 15:33 |
 Posts: 12846 |
Vastloper  .
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Kevin_vV |
26-3-2009 15:53 |
 Posts: 167 |
|
|
Always sideways... |
|
Tombrom |
26-3-2009 16:18 |
 Posts: 15925 |
12
|
|
|
|
Kevin_vV |
26-3-2009 16:19 |
 Posts: 167 |
oke thx, maar welke pen 12 moet ik hebben(van de link)
|
|
Always sideways... |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
26-3-2009 16:19 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
Als ik mijn yamaha slider even stationair laat lopen, en de motor al een tijdje goed gelopen heeft, en dan weer gas geef, stotterd hij even, gaat hij even niet vooruit, en dan pakt hij lekker en rijd hij goed door. Verder heb ik bovenin heelmaal geen gestotter of iets. Ook rookt de brommer tamelijk veel, is dit een kwestie van verkeerd afstellen? Het gaat trouwens echt alleen maar om de eerste 2 seconden ofzo.
http://www.brommerforum.nl/showtopic/55517
Ik meen dat je ook hier verder kunt gaan.
|
|
|
|
ronaldt |
26-3-2009 18:10 |
 Posts: 2735 |
m'n brommer maakt bij hard optrekken of langdurig op Top rijden een fluitend kutgeluid. Het is een kruising tussen een fluitketel en een gare V-snaar en het is best wel hard  Iemand enig idee wat het kan zijn? Zodra ik stil ga staan of weer toeren laat zakken verdwijnt het geluid.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Derbi-Olaf |
26-3-2009 18:14 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
m'n brommer maakt bij hard optrekken of langdurig op Top rijden een fluitend kutgeluid. Het is een kruising tussen een fluitketel en een gare V-snaar en het is best wel hard Iemand enig idee wat het kan zijn? Zodra ik stil ga staan of weer toeren laat zakken verdwijnt het geluid.
ketting goed gesmeerd? achteras vast?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ronaldt |
26-3-2009 18:17 |
 Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
ketting goed gesmeerd? achteras vast?
Ketting en achteras is niks mee. Ketting is wel slap maar zo rijd ik al tijden  Heb zelf het idee dat het vanuit m'n inlaatgedeelte komt, maar ik kan dat niet checken omdat het geluid ophoud wanneer ik stop
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Thijsje |
26-3-2009 18:33 |
 Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
m'n brommer maakt bij hard optrekken of langdurig op Top rijden een fluitend kutgeluid. Het is een kruising tussen een fluitketel en een gare V-snaar en het is best wel hard Iemand enig idee wat het kan zijn? Zodra ik stil ga staan of weer toeren laat zakken verdwijnt het geluid.
ac?
koppaking lek...
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
4t-crosser |
26-3-2009 18:35 |
 Posts: 4 |
mijn brommer schakelt nogal zwaar word het lichter als ik een carbonnen schakelpedaal monteer
|
|
Wie het kutje niet scheert is het likken niet weerd. |
|
ronaldt |
26-3-2009 18:35 |
 Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]
ac?
koppaking lek...
lc, am6
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Derbi-Olaf |
26-3-2009 18:37 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4t-crosser
mijn brommer schakelt nogal zwaar word het lichter als ik een carbonnen schakelpedaal monteer
is dat schakelpedaaltje toevallig korter dan de ori?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Royal Club |
26-3-2009 18:37 |
|
Niek de Wildt |
26-3-2009 18:58 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-fox
[...]
ja dat weet ik maar als ik er bijvoorbeeld een rood kastje erop zet is daar nog verschil tussen? want sommingen zeggen van wel en ik hoor weer van anderen dat het niet zo is
Zwart = 2003 of eerder
Rood = 2004 of erna
De onderdelen van sets van 2003 en 2004 zijn niet uit te wisselen, wel die van bijv 2004 met 2006.
Vanaf 2004 zijn er digitale versies verkrijgbaar (dus waar je zelf een complete curve kan samenstellen via de pc.
En er zijn sets verkrijgbaar met 2 vooraf ingestelde curves waartussen men kan schakelen tijdens het rijden (dus vanaf een bepaald toerental/belasting overgaan op de volgende curve)
Ik denk dat jij gewoon opzoek bent naar een enkele curve, dan gaat mijn voorkeur uit naar de versie 2006, hier zie je die in een grafiek weergegeven:
Je ziet hier dus meteen bij welke curve erbij zit als je een cdi koopt met 2 curves.
Van 2004 naar 2005 was er vrij weinig veranderd.
naar 2006 was de curve flink aangepast.
|
|
|
|