Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - yamaha tzr - startmotor blijft draaien bij omhalen van contactslot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 707 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #54916 - yamaha tzr - startmotor blijft draa...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3760 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bird tzr 25-2-2009 21:56 Print topicpost

Posts: 65
afgelopen week stond ik op school en toen ik naar huis wou gaan bleef me startmotor draaien als ik het contactslot om draaide. een week daarvoor had ik het ook een keer gehad maar na 1x uit en aan zetten hield het op maar toen niet.

ik heb toen heb ik een van de stekkers van me accu er af gehaald, aangeduwd en rustig naar huis gereden.

thuis beetje aan alles stekkers gerommeld en gekeken of start/stop knop kapot was maar daar is niks mis mee. hij doet het nu weer normaal, maar of hij dat blijf doen is de vraag.

maar nu doet mijn kilometer teller het niet meer.

nu zijn mijn vragen:

1. heeft iemand het zelfde probleem gehad dat de startmotor vanzelf ging draaien als je het contactslot omdraaide.

2. is het slecht om een stukje te rijden zonder de accu aan gesloten te hebben

3. zou het kunnen zijn dat de kilometer teller kapot is gegaan door het rijden zonder accu. ik hoor dat die teller vaker kapot gaan

al vast bedankt
 

der Chef 25-2-2009 22:02 Print reply

Posts: 3265
ja ik met mn gpr,
sleutel omdraaien was automatish starten (opzich niet heel vervelend ofzo :P maar hij stopte niet met starten)
bij mij zat er wat rommel achter mn start knop

beetje met compressor erin geblazen en t is nog steeds goed (paar 1000 km later)



edit:
punt 2 lijkt me niet zo slecht,
punt 3 weet k niet

Dit bericht is gewijzigd door richard-gpr op 25-2-2009 om 22:04 uur.
 
lukebanning 25-2-2009 22:11 Print reply

Posts: 565
zekering er uit geklapt? zou de teller verklaren. verder kan het geen kwaad nee.
verder denk ik idd dat je startknop somehow blijft hangen, door vuil ofzo dus.
 
gprnick 25-2-2009 22:43 Print reply

Posts: 3360
miss blijft je relais hangen van je startmotor

dat had ik een keer iig
 
veldchris 26-2-2009 19:40 Print reply
Posts: 279
dat van je teller is volgens mij zo dat als je accu leeg/los is dat je ene nieuwe teller kabel moet, was bij een vriend wel zo..
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug
Elco 26-2-2009 19:42 Print reply
Posts: 4527
maak je schakelaar maar eens open. ik denk dat er oxidatie of rommel achter zit. ff schoonmaken en dan kijken of het weg is

en als je nu toch wil blijven rijden. trekt je gewoon de kabel van je startmotor los
 
bird tzr 3-3-2009 9:51 Print reply

Posts: 65
de startmotor gaat niet meer automatisch draaien als ik het contact om draai. de reden waarom hij dat deet is nog steeds onbekend. waarschijnlijk is het vuil geweest want ik heb nu alles grondig schoongemaakt.

maar kan het zijn door het rijden zonder accu dat ik mijn snelheidssensor in me voorwiel omzeep heb geholopen. het is wel heel toevalig dat hij het altijd heeft gedaan en nu niet meer na dat ik een paar kilometer zonder accu heb gereden

Dit bericht is gewijzigd door bird tzr op 3-3-2009 om 19:15 uur.
 
bird tzr 3-3-2009 19:16 Print reply

Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bird tzr
de startmotor gaat niet meer automatisch draaien als ik het contact om draai. de reden waarom hij dat deet is nog steeds onbekend. waarschijnlijk is het vuil geweest want ik heb nu alles grondig schoongemaakt.

maar kan het zijn door het rijden zonder accu dat ik mijn snelheidssensor in me voorwiel omzeep heb geholopen. het is wel heel toevalig dat hij het altijd heeft gedaan en nu niet meer na dat ik een paar kilometer zonder accu heb gereden


 
rik hulkenberg 3-3-2009 19:28 Print reply

Posts: 10029
zonder accu rijden is niet echt goed voor de electra zeker bij die moderne brommers met electronische km tellers
er zit een spanningsregelaar op maar de accu zorgt er nog een keer extra voor dat de stroom word begrenst
 
Jorik92 4-3-2009 23:32 Print reply
Posts: 217
Idd, de accu word o.a. gebruikt als 'buffer' wanneer er een overschot aan stroom is zodat de stroom die er teveel is opgeslagen wordt in de accu.. Dus op het moment dat je de accu er af haalt, kan die zn stroom niet meer kwijt en krijgt de teller teveel stroom zodra je een beetje gaat lopen toerenbeuken?.. Weet niet of er een zekering inzit voor de teller.. zo ja, die ff nakijken?. wellicht is die dan doorgebrand..
 
Error1991 4-3-2009 23:45 Print reply

Posts: 939
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jorik92
Idd, de accu word o.a. gebruikt als 'buffer' wanneer er een overschot aan stroom is zodat de stroom die er teveel is opgeslagen wordt in de accu.. Dus op het moment dat je de accu er af haalt, kan die zn stroom niet meer kwijt en krijgt de teller teveel stroom zodra je een beetje gaat lopen toerenbeuken?.. Weet niet of er een zekering inzit voor de teller.. zo ja, die ff nakijken?. wellicht is die dan doorgebrand..


Dan zou je gewone zekering het toch al moeten begeven of heb ik het mis. kijk die voor de zekerheid eerst na voor je aan je teller gaat knutselen

 

Dit topic is 3760 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved