Hallo,
mijn kilometer teller sensor is vandaag voor de 2e keer al kapot gegaan. hij is al eens eerder vervangen door de dealer. maar dat viel onder de garantie. ze kenne er niet over als je harder dan 45km/u rijd heb ik hier en daar begrepen. maar zou 1 van een tzr80 passen?
en zou mijn prbleem dan ook opgelost zijn?
rijden die dingen niet gewoon 90 als je ze ontgrenst?
Er wordt je gewoon stroop op de rug gegoten bij je dealer.
TZR80 sensor zal het probleem vast oplossen, aangezien dat waarschijnlijk precies dezelfde sensor is als tzr50.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
rijden die dingen niet gewoon 90 als je ze ontgrenst?
Er wordt je gewoon stroop op de rug gegoten bij je dealer.
TZR80 sensor zal het probleem vast oplossen, aangezien dat waarschijnlijk precies dezelfde sensor is als tzr50.
mwah. Mijn tzr is al half ontgrenzd. Hij loop +-80. Maar ik hier en daar gehoord van lui die zeggen dan km teller sensors van tzr50 op de duur stuk gaan als je sneller dan 45 rijd. Maar een tzr80 rijd ( neem ik aan ) sneller als tzr50. Dus dan neem ik ook aan dat die van een tzr80 er wèl voor gemaakt is om 45+ te kunnen.
mwah. Mijn tzr is al half ontgrenzd. Hij loop +-80. Maar ik hier en daar gehoord van lui die zeggen dan km teller sensors van tzr50 op de duur stuk gaan als je sneller dan 45 rijd. Maar een tzr80 rijd ( neem ik aan ) sneller als tzr50. Dus dan neem ik ook aan dat die van een tzr80 er wèl voor gemaakt is om 45+ te kunnen.
je tsz50 is ook gemnaakt voor meer dan 45, dus je probleem ligt ergens anders
mwah. Mijn tzr is al half ontgrenzd. Hij loop +-80. Maar ik hier en daar gehoord van lui die zeggen dan km teller sensors van tzr50 op de duur stuk gaan als je sneller dan 45 rijd. Maar een tzr80 rijd ( neem ik aan ) sneller als tzr50. Dus dan neem ik ook aan dat die van een tzr80 er wèl voor gemaakt is om 45+ te kunnen.
je moet niet luisteren naar die mensen.
Zolang ze niet uitleggen waarom het dan precies is praten ze onzin.
je tsz50 is ook gemnaakt voor meer dan 45, dus je probleem ligt ergens anders
Zou het mischien door zand of pekel of oid liggen. Maar dan komt te vraag ook weer: Warom ging hij dan de vorige keer ook stuk toen er geen pekel op de weg lag.
de mijne was ook stuk ik heb hem uitelkaar gehaalt om dat er een nieuwe op moest
er zit van binnen een soort van haakje op je velg
die draait een soort van magneet in de ronten op die magneet zitten puntjes waar dat haakje achter zit en als die magneet draait geeft hij een sijntje aan je sensoor
nouw waaren bij mij die puntjes van die magneet afgebroken dus die draaiden niet meer
het is heel simpel te vervangen het meeste werk is je voorwiel vande gront te krijgen om hem er uit tehalen
als je wiel er uit is dan pak je ales er zo af en er op is net zo makelijk
dan je wiel er in steker vast en gaan met dat ding
Ik heb 't ook 3x gehad.. en ook steeds opengemaakt. Er zitten keerringen in dus pekel etc is geen probleem.
Wat 't wel is weet ik ook niet. Heb 'm nooit kunnen fixen. Als je er een nieuwe in zet, smeer 'm dan ff extra goed in met lagervet oid.
En bij mij ging ie langere tijd tot 125km/u goed, dus dat is het niet.
dat is toch heel simpel dan.. dat gaat dan gewoon stuk doordat er van begin af al speling opzit. dus idd als je nieuwe monteerd vol met vet stoppen daaro. ik heb hier een aantal gebruikte versnellingsbak assen van honda liggen.. Waar het voortandwiel hoort te zitten zijn ze behoorlijk gehavend. Precies hetzelfde verhaal.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 15-2-2009 om 11:59 uur.
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.