Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - HPI AM6 2004

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 797 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #54317 - HPI AM6 2004
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 26-1-2009 21:54 Print topicpost

Posts: 7387
Hoe stelt men deze af?
Uit eindelijk komt de stroboscoop voor de fijne afstelling. Maar ik heb geen idee hoe ik hem in 1ste instantie moet afstellen/monteren.

Is dit voor elke HPI universeel? (am6/honda/derbi)

 
He?

50cc crosser 26-1-2009 22:03 Print reply

Posts: 1866
2004 is toch gewoon zon rode ?
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Niek de Wildt 26-1-2009 22:04 Print reply
Posts: 7168
http://www.hpi.be/pdf/068_ana_1cyl_ned.pdf
voorontsteking zal rond de 3,5mm liggen


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-1-2009 om 22:11 uur.
 
barry 26-1-2009 22:13 Print reply

Posts: 7387
yo thx!


Meer voorontsteking was meer vermogen in de hogere toeren?
Het is een tijdje geleden dat ik me daar mee bezig hield hehe

Dit bericht is gewijzigd door barry op 26-1-2009 om 22:14 uur.
 
He?
baquba 27-1-2009 17:22 Print reply

Posts: 156
Voorontsteking zet je gewoon rond de 3mm, fijnafstellen doe je op de testbank.
 
PRO TUNING 4-2-2009 19:35 Print reply

Posts: 4000
Een ontsteking stel je af in graden
 
Derbi-Olaf 4-2-2009 19:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een ontsteking stel je af in graden

kan ook prima in mm's hoor
alleen ff rekening houden met je slag dan.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 4-2-2009 19:45 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een ontsteking stel je af in graden


Ik had het al omgerekend naar mm's voor hem.

zal tussen de 3 en 3,5mm liggen.
 
PRO TUNING 4-2-2009 20:07 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik had het al omgerekend naar mm's voor hem.

zal tussen de 3 en 3,5mm liggen.


En hou je dan rekening met de curve ?
 
50cc crosser 5-2-2009 21:16 Print reply

Posts: 1866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


En hou je dan rekening met de curve ?


kijk maar op hpi.be staat precies op hoe je het moet doen tussen 4 a 3 mm voor onsteking en om vermogen te verbeteren tussen 4 a 2 mm
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
BSTS 5-2-2009 21:20 Print reply

Posts: 4241
ontsteking stel je af door middel van testen( vind ik ).
aantrappen testen, veranderen, testen, veranderen testen net zo lang tot hij goed is. ( eventueel op de testbank ).

Afstellen doe ik zelf met een micrometer trouwens,
 
sprintjah
50cc crosser 5-2-2009 21:21 Print reply

Posts: 1866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
ontsteking stel je af door middel van testen( vind ik ).
aantrappen testen, veranderen, testen, veranderen testen net zo lang tot hij goed is. ( eventueel op de testbank ).

Afstellen doe ik zelf met een micrometer trouwens,



ik met digischuifmaat of met zon speciaal buzetti ding
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Derbi-Olaf 5-2-2009 21:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
[...]



ik met digischuifmaat of met zon speciaal buzetti ding

een micrometer is iig geen digischuifmaat in dit geval.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BSTS 5-2-2009 21:22 Print reply

Posts: 4241
ik krijg geen schuifmaat in mijn bougie gat als mijn blok onder mijn frame hangt hoor. afstellen en testen doe je met een blok eronder lijkt mij dus iets kleiners als een schuifmaat zal beter werken he
 
sprintjah
PRO TUNING 6-2-2009 9:41 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
[...]


kijk maar op hpi.be staat precies op hoe je het moet doen tussen 4 a 3 mm voor onsteking en om vermogen te verbeteren tussen 4 a 2 mm




Dat is niet nauwkeurig genoeg, kan de oorzaak zijn van vele vastlopers van motoren met HPI
 
PRO TUNING 6-2-2009 9:42 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
ontsteking stel je af door middel van testen( vind ik ).
aantrappen testen, veranderen, testen, veranderen testen net zo lang tot hij goed is. ( eventueel op de testbank ).

Afstellen doe ik zelf met een micrometer trouwens,


Als je test en je verneemt dat hij het best optrekt, ben je boven in zijn toerental vermogen kwijt door te veel warmte + kans op vastlopers
 

Dit topic is 4593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved