50cc crosser |
26-1-2009 22:03 |
 Posts: 1866 |
2004 is toch gewoon zon rode ?
|
|
2 stroke ain't for everybody but for those that it is |
|
Niek de Wildt |
26-1-2009 22:04 |
|
barry |
26-1-2009 22:13 |
 Posts: 7387 |
yo thx!
Meer voorontsteking was meer vermogen in de hogere toeren?
Het is een tijdje geleden dat ik me daar mee bezig hield hehe
Dit bericht is gewijzigd door barry op 26-1-2009 om 22:14 uur.
|
|
He? |
|
baquba |
27-1-2009 17:22 |
 Posts: 156 |
Voorontsteking zet je gewoon rond de 3mm, fijnafstellen doe je op de testbank.
|
|
|
|
PRO TUNING |
4-2-2009 19:35 |
 Posts: 4000 |
Een ontsteking stel je af in graden
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
4-2-2009 19:37 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een ontsteking stel je af in graden
kan ook prima in mm's hoor 
alleen ff rekening houden met je slag dan.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Niek de Wildt |
4-2-2009 19:45 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een ontsteking stel je af in graden
Ik had het al omgerekend naar mm's voor hem.
zal tussen de 3 en 3,5mm liggen.
|
|
|
|
PRO TUNING |
4-2-2009 20:07 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ik had het al omgerekend naar mm's voor hem.
zal tussen de 3 en 3,5mm liggen.
En hou je dan rekening met de curve ?
|
|
|
|
50cc crosser |
5-2-2009 21:16 |
 Posts: 1866 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
En hou je dan rekening met de curve ?
kijk maar op hpi.be staat precies op hoe je het moet doen tussen 4 a 3 mm voor onsteking en om vermogen te verbeteren tussen 4 a 2 mm
|
|
2 stroke ain't for everybody but for those that it is |
|
BSTS |
5-2-2009 21:20 |
 Posts: 4241 |
ontsteking stel je af door middel van testen( vind ik ).
aantrappen testen, veranderen, testen, veranderen testen net zo lang tot hij goed is. ( eventueel op de testbank ).
Afstellen doe ik zelf met een micrometer trouwens,
|
|
sprintjah |
|
50cc crosser |
5-2-2009 21:21 |
 Posts: 1866 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
ontsteking stel je af door middel van testen( vind ik ).
aantrappen testen, veranderen, testen, veranderen testen net zo lang tot hij goed is. ( eventueel op de testbank ).
Afstellen doe ik zelf met een micrometer trouwens,
ik met digischuifmaat of met zon speciaal buzetti ding
|
|
2 stroke ain't for everybody but for those that it is |
|
Derbi-Olaf |
5-2-2009 21:22 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
[...]
ik met digischuifmaat of met zon speciaal buzetti ding
een micrometer is iig geen digischuifmaat in dit geval.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BSTS |
5-2-2009 21:22 |
 Posts: 4241 |
ik krijg geen schuifmaat in mijn bougie gat als mijn blok onder mijn frame hangt hoor. afstellen en testen doe je met een blok eronder lijkt mij  dus iets kleiners als een schuifmaat zal beter werken he
|
|
sprintjah |
|
PRO TUNING |
6-2-2009 9:41 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
[...]
kijk maar op hpi.be staat precies op hoe je het moet doen tussen 4 a 3 mm voor onsteking en om vermogen te verbeteren tussen 4 a 2 mm
Dat is niet nauwkeurig genoeg, kan de oorzaak zijn van vele vastlopers van motoren met HPI
|
|
|
|
PRO TUNING |
6-2-2009 9:42 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
ontsteking stel je af door middel van testen( vind ik ).
aantrappen testen, veranderen, testen, veranderen testen net zo lang tot hij goed is. ( eventueel op de testbank ).
Afstellen doe ik zelf met een micrometer trouwens,
Als je test en je verneemt dat hij het best optrekt, ben je boven in zijn toerental vermogen kwijt door te veel warmte + kans op vastlopers
|
|
|
|