Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nachttopic Deel 36 0.00-7.00

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54230 - Nachttopic Deel 36 0.00-7.00
Pagina 142 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Topic Regels
 
Het nachttopic is terug, maar we gaan het anders doen..

Jullie mogen jullie hier snachts vermaken, maar we willen geen geruzie, of dingen die niet door de beugel kunnen!

Wij als crew zijn van mening dat jullie daar goed toe in staat zijn, dus hou het netjes, en hou het nachttopic open!

 

Joel_koningslust 1-3-2009 0:55 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


je vergeet het vijlen wat toe je als je meer benzinne boven je zuiger wil krijgen de kanaalen groter maken
wat doe je om het sneler te laten stromen polijsten

ik merk bij 4t wel het verschil tussen een ruwe inlaat en een gladde ik weet niet of het bij 2t ook zo is maar ik verwacht het wel



vijlen heeft uiteraard wel zin. daarom noem ik die er ook niet bij

bij 2takt heeft polijsten echter totaal geen nu. er wordt veel over gediscussieerd maar het scheelt niks. omdat 2takt olie in het mengsel heeft gaat die in de ruwe wand zitten waardoor je een wand krijgt die nog gladder is als een gepolijst oppervlak
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jelmer MX 1-3-2009 0:56 Print reply

Posts: 13514
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-3-2009 0:56 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


vijlen heeft uiteraard wel zin. daarom noem ik die er ook niet bij

bij 2takt heeft polijsten echter totaal geen nu. er wordt veel over gediscussieerd maar het scheelt niks. omdat 2takt olie in het mengsel heeft gaat die in de ruwe wand zitten waardoor je een wand krijgt die nog gladder is als een gepolijst oppervlak


Je uitleg is duidelijker wanneer je verteld dat een gas sneller over een ander gas beweegt dan over een glad oppervlak.

Dit bericht is gewijzigd door Gary op 1-3-2009 om 0:57 uur.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
4takker 1-3-2009 0:58 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


vijlen heeft uiteraard wel zin. daarom noem ik die er ook niet bij

bij 2takt heeft polijsten echter totaal geen nu. er wordt veel over gediscussieerd maar het scheelt niks. omdat 2takt olie in het mengsel heeft gaat die in de ruwe wand zitten waardoor je een wand krijgt die nog gladder is als een gepolijst oppervlak



weet je het 100% zeker
er zal vast wel wat aan de wand blijven zitten maar als het geen houvast heeft dan kan het tog niet blijven zitten en zal het makkelijker boven je zuiger komen

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Joel_koningslust 1-3-2009 0:58 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Je uitleg is duidelijker wanneer je verteld dat een gas sneller over een ander gss beweegt dan over een glad oppervlak.


Dit bericht is gewijzigd door Gary op 1-3-2009 om 0:57 uur.



dat gedeelte had hij zelf wss al begrepen bij het polijsten van een viertakt. want daar heb je er wel voordeel bij.

bij een 2takt schijnt de uitlaatpoort te polijsten ook wel te helpen. maar het scheelt vrijwel niks, dus niet echt de moeite om iets aan te doen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-3-2009 1:01 Print reply

Posts: 12846
Nouja iedereen weet dat iets makkelijker glijdt wanneer het glad is. Alleen is een verdere uitleg nooit weg.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Jelmer MX 1-3-2009 1:02 Print reply

Posts: 13514

 
Jelle-RS 1-3-2009 1:06 Print reply

Posts: 1120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
http://video.google....w&q=aprilia+mx80




Die gaat 105 met die setup

dan kan een rs met vergelijkbare setup toch nooit 130
 
Op zoek naar Honda,
Jelmer MX 1-3-2009 1:07 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
[...]


Die gaat 105 met die setup

dan kan een rs met vergelijkbare setup toch nooit 130



Ja, maar dat was met mhr80. mhr80 is sloom.

en een rs is ook wel wat gestroomlijnder.
Met men hebo 70 ging die 120
 
Joel_koningslust 1-3-2009 1:08 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
[...]


Die gaat 105 met die setup

dan kan een rs met vergelijkbare setup toch nooit 130


die rs heeft nog een veel gaardere setup.

die 80 kan wel, maar jelemie had een mhr uitlaat, rs een turbokut. en die rs heeft een 19mm carb en de mx 21
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jelle-RS 1-3-2009 1:09 Print reply

Posts: 1120
ja dus die 130 is gelul

Turbokit uitlaten,das toch die zooi die niet dempt ?
 
Op zoek naar Honda,
Joel_koningslust 1-3-2009 1:12 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle-RS
ja dus die 130 is gelul

Turbokit uitlaten,das toch die zooi die niet dempt ?


klopt helemaal
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-3-2009 1:13 Print reply

Posts: 12846
Geen nieuws denk ik.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Jelmer MX 1-3-2009 1:18 Print reply

Posts: 13514
Kerry King 1-3-2009 2:03 Print reply

Posts: 5037
Joa zieet ie !
 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet

Dit topic is 37545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 142 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved