| Brommerforum.nl wordt gehost door: | 
	 
	
		  | 
	 
 
		 | 
		 | 
		
	
		| 
			  Main Forum - Topic #54089 - Honda nsr vraagjes.
		 | 
	 
	
		
			Pagina 1 van 2 
			
			
		 | 
	 
	
		
			
				| Dit topic is 2353 keer bekeken. | 
		  Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. | 
			  
		 | 
	 
 
 
 
	
		  linge-tuning | 
		14-1-2009 22:18    | 
	 
	
	
		  Posts: 460 | 
		
gaat niks stuk, is een honda      
		 | 
	 
	
		 | 
		 | 
	  
	 |  
	
		  TECstar | 
		14-1-2009 22:20    | 
	 
	
	
		  Posts: 4664 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ToMB5 
Hallo,  
 
Ik was van plan om een nsr te gaan kopen, maar ik wou eerst ff weten wat er (bijvoorbeeld) snel stuk gaat. En hoe schakeld zo'n ding nou eigenlijk? (goed/slecht)  
Zijn er ook veel onderdelen voor te krijgen en zijn die niet al te duur? Zijn er ook zaken (internetshops) die onderdelen hebben voor honda nsr? 
 
Alvast bedankt,  
Tom 
  
niet egt iets speciaals
 
schakelt goed als er een goed blok onder zit en slecht bij een slecht blok, maar rijd wel fijn
 
veel onderdelen jah 
en voor honda shit zijn er 10000000000 sites met onderdelen 
en soms moet je goed zoeken of een immi ergens van kopen maar dat zijn niet de meest gebruikelijke dingene
 
 Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 14-1-2009 om 22:20 uur. 
		  | 
	 
	
		 | 
		briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda  | 
	  
	 |  
	
		  mbrulezzz | 
		14-1-2009 22:49    | 
	 
	
	
		  Posts: 2084 | 
		
onderdelen zijn er genoeg te krijgen. Prijzen vallen reuze mee (iig in vergelijking met de nieuwere brommers en scooters en daar de onderdelen van) 
 
schakelt harstikke goed (ja tenzij je blok gaar is of niet goed in elkaar zit)heb ook eigenlijk nog nooit klachten over schakelen van mb/mt/nsrtjes gehoort 
 
Ook rijden er nog genoeg rond dus als je problemen heb zijn er genoeg mensen die je kunnen helpen 
 
wat wel minder is, is dat er (zo ver ik weet) weinig NSR's zijn met goeie volledige kappen (die dan ook nog mooi in de lak staan) 
 
enkele sites 
-50cc.nl (wel buitenlands maar rete goeie site) 
-www.motoimport.nl (goeie site veel onderdelen, maar pas op met wat je koopt(blokken zijn niet altijd geweldig hoor ik vaak)) 
-marktplaats.nl staan er ook om de haverklap wel wat 
en je kan op brommerforum natuurlijk ook onderdelen vragen 
 
  
		  | 
	 
	
		 | 
		MB racing | 
	  
	 |  
	
		  BIET | 
		14-1-2009 22:53    | 
	 
	
	
		  Posts: 22355 | 
		
NSR is een prima keus, erg fijne en betrouwbare brommers.  
Wat betreft het schakelen, gaat gewoon soepel, een fijne schakelbak wat mij betreft. 
 
Onderdelen? Geen probleem   , zoals eerder al gezegd, velen sites, ook zat realtime winkels die zooi hebben liggen. 
 
Onderdelen voor een NSR zijn relatief goedkoop vergeleken met RS50, GPR, Senda en die zooi. 
 
Wanneer je er een aanschaft kijk dan gewoon oftie niet te verbeund is, of alle electronica goed werkt enzo, vaak is in loop van de jaren de kabelboom behoorlijk verkloot. 
		  | 
	 
	
		 | 
		KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! | 
	  
	 |  
	
		  Joel_koningslust | 
		14-1-2009 22:58    | 
	 
	
	
		  Posts: 14514 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz 
onderdelen zijn er genoeg te krijgen. Prijzen vallen reuze mee (iig in vergelijking met de nieuwere brommers en scooters en daar de onderdelen van) 
 
schakelt harstikke goed (ja tenzij je blok gaar is of niet goed in elkaar zit)heb ook eigenlijk nog nooit klachten over schakelen van mb/mt/nsrtjes gehoort 
 
Ook rijden er nog genoeg rond dus als je problemen heb zijn er genoeg mensen die je kunnen helpen 
 
wat wel minder is, is dat er (zo ver ik weet) weinig NSR's zijn met goeie volledige kappen (die dan ook nog mooi in de lak staan) 
 
enkele sites 
-50cc.nl (wel buitenlands maar rete goeie site) 
-www.motoimport.nl (goeie site veel onderdelen, maar pas op met wat je koopt(blokken zijn niet altijd geweldig hoor ik vaak)) 
-marktplaats.nl staan er ook om de haverklap wel wat 
en je kan op brommerforum natuurlijk ook onderdelen vragen 
 
 
  
je vergeet. honda-m-shop, das naar mijn mening ook een goede. 
 
		   | 
	 
	
		 | 
		This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.  | 
	  
	 |  
	
		  ToMB5 | 
		14-1-2009 23:00    | 
	 
	
	
		  Posts: 144 | 
		
Dat is toch alleen voor Honda met een M in het type nummer?!    
		 | 
	 
	
		 | 
		 | 
	  
	 |  
	
		  Joel_koningslust | 
		14-1-2009 23:02    | 
	 
	
	
		  Posts: 14514 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ToMB5 
Dat is toch alleen voor Honda met een M in het type nummer?!   
  
nop, kijk maar eens wat er boven aan de site staat. die dikke letters int zwart
 www.honda-m-shop.nl
wtf, die hebben zelf nieuwe frames    
 
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 14-1-2009 om 23:02 uur. 
		  | 
	 
	
		 | 
		This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.  | 
	  
	 |  
	
		  ToMB5 | 
		14-1-2009 23:04    | 
	 
	
	
		  Posts: 144 | 
		
Sorry verkeerd gekeken..   
iig bedankt voor alle reacties ik denk dat ik er zo uitkom, maar is de draadboom van een nsr ingewikkeld? Ik bedoel ik ben totaal niet goed met elektronica, dus voor een leek?
 
		  | 
	 
	
		 | 
		 | 
	  
	 |  
	
		  geert-nsr | 
		14-1-2009 23:05    | 
	 
	
	
		  Posts: 6438 | 
		
Heb zelf 2,5 jaar nsr gereden. Prima brommertjes. 
Wat vaak stuk is aan deze (wat oudere degelijke brommers) is de kappen. vaak is er al iemand mee onderuit gegaan. Nieuwe gave kappen zijn erg duur.  
wat ik bij mijn nsr opgemerkt had was dat mijn frame gescheurt was precies op het punt waar je onderste 2 buizen (die onder je blok doorlopen) samen komen met die andere buis. Het frame was daar bij mij rot. Let hierop. 
 
Verder gewoon op de normale dingen letten zoals je bij elker brommer zou doen. 
blokken schakelen verder super fijn en zijn oer degelijk.
 
@ joel wat een kut site:s vond hem 1,5 jaar gelede al on overzichtelijk maar dit is alleen maar erger geworden    
 
Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 14-1-2009 om 23:06 uur. 
		 | 
	 
	
		 | 
		 | 
	  
	 |  
	
		  Joel_koningslust | 
		14-1-2009 23:12    | 
	 
	
	
		  Posts: 14514 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr 
Heb zelf 2,5 jaar nsr gereden. Prima brommertjes. 
Wat vaak stuk is aan deze (wat oudere degelijke brommers) is de kappen. vaak is er al iemand mee onderuit gegaan. Nieuwe gave kappen zijn erg duur.  
wat ik bij mijn nsr opgemerkt had was dat mijn frame gescheurt was precies op het punt waar je onderste 2 buizen (die onder je blok doorlopen) samen komen met die andere buis. Het frame was daar bij mij rot. Let hierop.  
 
Verder gewoon op de normale dingen letten zoals je bij elker brommer zou doen. 
blokken schakelen verder super fijn en zijn oer degelijk. 
 
 
@ joel wat een kut site:s vond hem 1,5 jaar gelede al on overzichtelijk maar dit is alleen maar erger geworden    
  
Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 14-1-2009 om 23:06 uur. 
  
hij is niet echt overzichtelijk nee. maar ze hebben wel alles. en leveren goed en snel 
		   | 
	 
	
		 | 
		This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.  | 
	  
	 |  
	
		  Frysk | 
		14-1-2009 23:25    | 
	 
	
	
		  Posts: 34930 | 
		
NSR rijd lekker, zit goed (dik zadel dus niet alá GPR), schakeld fijn en met 70 malossi haal je de 100/110 makkelijk met een goede uitlaat/carb 
 
moet je geen afgebeuld kreng kopen trouwens  
		  | 
	 
	
		 | 
		giggitybyte | 
	  
	 |  
	
		  Tommyofzo | 
		14-1-2009 23:59    | 
	 
	
	
		  Posts: 6934 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk 
NSR rijd lekker, zit goed (dik zadel dus niet alá GPR), schakeld fijn en met 70 malossi haal je de 100/110 makkelijk met een goede uitlaat/carb 
 
moet je geen afgebeuld kreng kopen trouwens 
  
die van frits was ook afgebeuld, rijd ook nog      
		  | 
	 
	
		 | 
		 | 
	  
	 |  
	
		  Frysk | 
		15-1-2009 0:14    | 
	 
	
	
		  Posts: 34930 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo 
[...] 
 
die van frits was ook afgebeuld, rijd ook nog     
  
dat is waar,
 
afgebeulde Honda's blijven rijden, niet vragen hoe maar het blijft rijden
 
*denkt aan Ikkejw's MT*  
		   | 
	 
	
		 | 
		giggitybyte | 
	  
	 |  
	
		  BIET | 
		15-1-2009 0:21    | 
	 
	
	
		  Posts: 22355 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk 
[...] 
 
 
 
 
dat is waar, 
 
afgebeulde Honda's blijven rijden, niet vragen hoe maar het blijft rijden 
 
*denkt aan Ikkejw's MT*  
  
Als je wilt dat het stuk gaat rijden ze juist door    
		  | 
	 
	
		 | 
		KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! | 
	  
	 |  
	
		  Frysk | 
		15-1-2009 0:23    | 
	 
	| 
	
	 |  
 
 
	
	
		
			
				| Dit topic is 2353 keer bekeken. | 
		  Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. | 
			  
		 | 
	 
	
		
			Pagina 1 van 2 
			
			
		 | 
	 
 
		 |