| 
 
	
		| Brommerforum.nl wordt gehost door: |  
		|  |  |  | 
	
		| Technical Forum - Topic #54050 - Boringen lijst |  
		| Pagina 4 van 8 
 |  
		| 
				| Dit topic is 38493 keer bekeken. |  Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. | 
 |  
 
	
		|  PRO TUNING | 12-1-2009 20:34   |  | 
		|  Posts: 4000
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
 [...]
 
 
 
 en u weet zeker dat de slag van een MT8 blok 49.5mm is?
 
 maar wat ik dan niet snap.. waarom zou honda zeggen dat de slag 50.8 is?
  ik neem aan dat wanneer je een krukas kunt maken, je ook de slag kunt bepalen en nameten 
 
Heb je de cilinderinhoud met 50,8 al wel eens uitgerekend ?? 
		 |  
		|  |  | 
 |  
		|  Tombrom | 12-1-2009 20:43   |  | 
		|  Posts: 15925
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
 [...]
 
 
 we hebben het al.
 
 en van 50cc's hoef ik de boring niet, die zijn allemaal vrijwel hetzelfde.
 
 
gaat me meer om dat je enkel mhr hebt staan
 
maar die is er ook in 50cc
 
dus daarom ff mhr 80 neerzette   |  
		|  |  | 
 |  
		|  Niek de Wildt | 12-1-2009 20:47   |  | 
		| Posts: 7168 | 
Hoe heten nou de 50cc versies van de Suzuki
 en hoe heten de 80cc versies?
 en wat is de slag daarvan?
 
 |  
		|  |  | 
 |  
		|  ikkejw | 12-1-2009 20:47   |  | 
		|  Posts: 9886
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
 [...]
 
 
 Heb je de cilinderinhoud met 50,8 al wel eens uitgerekend ??
 
 
ja, dan kom je op 80.8cc uit.. wat inderdaad niet overeenkomt met de 78cm3 die tussen de koelribben staat.
 
maar heeft u die 49.5 zelf nagemeten dan? want er is nogal wat onduidelijkheid over, en niemand weet hoe die 49.5 in het leven is gekomen 
		 |  
		|  | Preserve nature - Always wear a helmet | 
 |  
		|  Frysk | 12-1-2009 20:50   |  | 
		|  Posts: 34930
 | 
Trouwens, Honda CRM74 heeft zelfde blok als NS1 alleen schakelt normaal 
past opzich ook wel tussen het lijstje    |  
		|  | giggitybyte | 
 |  
		|  Niek de Wildt | 12-1-2009 20:50   |  | 
		| Posts: 7168 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
 [...]
 
 
 
 ja, dan kom je op 80.8cc uit.. wat inderdaad niet overeenkomt met de 78cm3 die tussen de koelribben staat.
 
 maar heeft u die 49.5 zelf nagemeten dan? want er is nogal wat onduidelijkheid over, en niemand weet hoe die 49.5 in het leven is gekomen
 
 
Waar zie jij de mensen van honda zelf 50,8 zeggen dan? 
		 |  
		|  |  | 
 |  
		|  PRO TUNING | 12-1-2009 20:51   |  | 
		|  Posts: 4000
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
 [...]
 
 
 
 ja, dan kom je op 80.8cc uit.. wat inderdaad niet overeenkomt met de 78cm3 die tussen de koelribben staat.
 
 maar heeft u die 49.5 zelf nagemeten dan? want er is nogal wat onduidelijkheid over, en niemand weet hoe die 49.5 in het leven is gekomen
 
 
49,50 is opgave van Honda, en klopt     |  
		|  |  | 
 |  
		|  PRO TUNING | 12-1-2009 20:56   |  | 
		|  Posts: 4000
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
 [...]
 
 
 Waar zie jij de mensen van honda zelf 50,8 zeggen dan?
 
 
Zo gaat het hier steeds op het forum - iemand heeft eens een keer een foute meting of uitspraak gedaan , en opeens is het waarheid     |  
		|  |  | 
 |  
		|  mtx-motard | 12-1-2009 21:00   |  | 
		|  Posts: 14947
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
 [...]
 
 
 Zo gaat het hier steeds op het forum - iemand heeft eens een keer een foute meting of uitspraak gedaan , en opeens is het waarheid
   
 
nu is iig die uitspraak de wereld uit! 
		 |  
		|  | Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami | 
 |  
		|  Niek de Wildt | 12-1-2009 21:08   |  | 
		| Posts: 7168 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
 Hoe heten nou de 50cc versies van de Suzuki
 
 en hoe heten de 80cc versies?
 en wat is de slag daarvan?
 
 
komop jongens, ik ben moe en wil het afmaken, er zijn hier 100 mensen die hier in een sec antwoord op moeten kunnen geven.
 Quote:Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
 
 MTX-sh 70cc Zeta is 45.5mm
 
 
 
AC begrijp ik?
 
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-1-2009 om 21:11 uur. |  
		|  |  | 
 |  
		|  ikkejw | 12-1-2009 21:32   |  | 
		|  Posts: 9886
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
 [...]
 
 
 
 49,50 is opgave van Honda, en klopt
   
 
waar staat dat? ik kan er echt niks over vinden op google
 Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
 [...]
 
 
 Waar zie jij de mensen van honda zelf 50,8 zeggen dan?
 
 
ik heb het wel eens ergens zien staan, dat weet ik bijna zeker.
 Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
 [...]
 
 
 AC begrijp ik?
 
 
uiteraard    
weet iemand verder de slag/boring van een morini blok? (gilera gsm/bullit)
 
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 12-1-2009 om 21:34 uur. |  
		|  | Preserve nature - Always wear a helmet | 
 |  
		|  kenny77 | 12-1-2009 22:17   |  | 
		|  Posts: 29286
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
 Hoe heten nou de 50cc versies van de Suzuki
 
 en hoe heten de 80cc versies?
 en wat is de slag daarvan?
 
 
Bedoel je de TS50ER, hier past namelijk een 80cc cilinder op het 50 blok.     
verder:
 
ts50er (ac) 
ts50x ac 
rg50  lc
 
Je hebt ook nog tsx80, rg80, smx(80of 75 weet ik niet presies) dit zijn watergekoelde blokken.
 
Misschien zijn er ook nog andere type's maar die weet ik niet zo 123.
 
Slag weet ik niet. 
		 |  
		|  |  | 
 |  
		|  mr200r | 12-1-2009 23:00   |  | 
		| Posts: 5122 | 
Dat de slag van een 80cc AC blok 49.5 is staat eigenlijk overal.Op de betriebserlaubnis,werkplaatsboek,testen van de modellen
 met hetzelfde blok.
 Moet echt wel te vinden zijn.
 
 |  
		|  | mr200r | 
 |  
		|  ikkejw | 12-1-2009 23:40   |  | 
		|  Posts: 9886
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mr200r
 Dat de slag van een 80cc AC blok 49.5 is staat eigenlijk overal.
 Op de betriebserlaubnis,werkplaatsboek,testen van de modellen
 met hetzelfde blok.
 Moet echt wel te vinden zijn.
 
 
mja ik geloof het wel, ben blij dat dit misverstand de wereld uit is.
 
ik begon al serieus te twijfelen aan de meetkunsten van honda    |  
		|  | Preserve nature - Always wear a helmet | 
 |  
		|  Henk-88 | 13-1-2009 3:22   |  | 
		|  Posts: 26703
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
 Hoe heten nou de 50cc versies van de Suzuki
 
 
Voor TSX:
 
De 50cc versies die ik ken zijn de DMP, de Charmo en de ori. 
Er was ooit Eurokit en wss ook een Metrakit voor maar die zullen inmiddels wel allemaal overleden zijn want chroom/nicasyl en al flink lang niet meer in de handel.
 
De DMP-50 werd hier altijd Charmo genoemd. 
Poortmap van Charmo-50 lijkt op die van de DMP-50 maar DMP-50 heeft gietijzeren bus in alu (-legering) en de Charmo-50 die hier ligt is compleet van gietijzer. 
Beide hebben membraan- en zuigersturing.
 
Heb ook een compleet gietijzeren 50cc cilinder gezien met maar 1 soort sturing maar weet ff niet meer of dat nou membraan- of zuigergestuurd was.. merk is mij ook onbekend.
 
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 13-1-2009 om 3:29 uur. |  
		|  | 'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' | 
 |  
 
	
	
		| 
				| Dit topic is 38493 keer bekeken. |  Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. | 
 |  
		| Pagina 4 van 8 
 |  |