Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 35

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 331 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53863 - "kleine vragen" topic - deel 35
Pagina 27 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 103459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bulteman 8-1-2009 17:18 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]


Oude cilinderkop? Ik heb wel het oudere blok maar wel een andere cilinder. Maar ik wou hem zelf in de radiateur bevestigen. Is het slim om hem geforseerd er in te draaien?


nee is dom

hij hoort in de cilinderkop,, naast de bougie waar nu een ori sensor zit (gele ding)

maar als je nog een oude kop hebt, kun je er die draad op draaien
gaat best
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Jasper Strahiem 8-1-2009 17:21 Print reply

Posts: 1950
Je bedoel de draad op de sensor draaien?
In de radiateur zit overgens precies dezelfde sensor als op de cilinder. bovenin tussen de twee slangen.
http://img227.images...adiateurprparsl7.jpg

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 8-1-2009 om 17:23 uur.
 
Make the most of now
bulteman 8-1-2009 17:23 Print reply

Posts: 1956
maar ik denk dat niet voor niets iedereen hem in de kop doet, maar je moet zelf maar bekijken wat je wil
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Jasper Strahiem 8-1-2009 17:24 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
maar ik denk dat niet voor niets iedereen hem in de kop doet, maar je moet zelf maar bekijken wat je wil

Ja ik weet ook dat dat een betere plek is.
Maar ik heb geen oude kop oid liggen. Hoe moet ik het dan doen? Evt in een m14 moer?
 
Make the most of now
kenny77 8-1-2009 17:25 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
wat zal ik gaan doen:

CR80 cilinder op MT8 blok maken
er moeten dan bussen gedraaid worden en in het carter geperst, 40-50euro
cilinder moet geboord worden, 30-40 euro
en er moet een nieuwe zuiger in, 95 euro

- of -

110cc imitatie met vlinderpoort
spijltje lassen laat ik liever ergens doen, maar waar, en hoe duur is dat?
deze moet dan ook geboord worden, 30-40 euro
zuiger heb ik al


Originele cr 80 heeft 18pk.

Maar ik zou deze dan op een mt5 blok maken, is makkelijker omdat deze de zelfde slag heeft, en krukas van cr80 past er zo in.

Met wat tune werk zal er nog veel meer mee gehaald worden. (pk's)

Maar misschien rijd de 110 immi wel fijner.

CR maakt redelijk veel toeren, top vermogen op 11250 toeren

Even een vraagje van mijn kan aan jou, waar heb jij die zuigers gezien , ebay?
Weet je ook toevallig of er een maat boven de 51.50 bestaat?
Mijn cr heeft de zuiger en cilinder ook versleten, maar mijn cilinder zit al op 51.50 en ik heb nog geen zuigers in die maat gevonden voor de cr.
 
bulteman 8-1-2009 17:26 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Ja ik weet ook dat dat een betere plek is.
Maar ik heb geen oude kop oid liggen. Hoe moet ik het dan doen? Evt in een m14 moer?


ne ne ne neeee

dan moet je eerst zeker weten of dat de zelfde draad is als in je kop hé
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Jasper Strahiem 8-1-2009 17:28 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


ne ne ne neeee

dan moet je eerst zeker weten of dat de zelfde draad is als in je kop hé


Ja dat snap ik ook wel. Maar dat kan? Mij lijkt dat de hele draad van de sensor weg gaat.

Hoe heb jij het precies gedaan dan? De sensor in een oude kop gedraait en toen op je senda?

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 8-1-2009 om 17:29 uur.
 
Make the most of now
bulteman 8-1-2009 18:08 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]


Ja dat snap ik ook wel. Maar dat kan? Mij lijkt dat de hele draad van de sensor weg gaat.

Hoe heb jij het precies gedaan dan? De sensor in een oude kop gedraait en toen op je senda?

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 8-1-2009 om 17:29 uur.


jah
gewoon met gevoel steeds verder in kop draaien, dan weer er uit en schoon maken, en dan weer erin,, beetje olie er bij in
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
ikkejw 8-1-2009 18:19 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Originele cr 80 heeft 18pk.

Maar ik zou deze dan op een mt5 blok maken, is makkelijker omdat deze de zelfde slag heeft, en krukas van cr80 past er zo in.

Met wat tune werk zal er nog veel meer mee gehaald worden. (pk's)

Maar misschien rijd de 110 immi wel fijner.

CR maakt redelijk veel toeren, top vermogen op 11250 toeren

Even een vraagje van mijn kan aan jou, waar heb jij die zuigers gezien , ebay?
Weet je ook toevallig of er een maat boven de 51.50 bestaat?
Mijn cr heeft de zuiger en cilinder ook versleten, maar mijn cilinder zit al op 51.50 en ik heb nog geen zuigers in die maat gevonden voor de cr.


bij een MT5 blok moeten de carters opgelast en afgefreesd worden, lijkt me meer werk dan busjes draaien en erin persen.

en ik haal dan gewoon een zuiger bij de brommerboer, hij kon er wel aan komen zei hij.. wiseco zuigers zijn dat
 
Preserve nature - Always wear a helmet
kenny77 8-1-2009 18:24 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


bij een MT5 blok moeten de carters opgelast en afgefreesd worden, lijkt me meer werk dan busjes draaien en erin persen.

en ik haal dan gewoon een zuiger bij de brommerboer, hij kon er wel aan komen zei hij.. wiseco zuigers zijn dat


Als je het zo bekijkt wel ja.
en dan de krukas van de mt5 erin?

Bij ons had de bromboer er ook een voor mijn vader gevonden (2 jaar geleden ook wiseco), maar wel moeilijk, na een maand zoeken.
Ik dacht dat jij een handig adresje had, maar toch bedankt.

 
kennyibanez 8-1-2009 18:47 Print reply

Posts: 529
weet er iemand hoe je het moet regelen op een derbi dat hij beter mengt, dus meer 2taktolie in de benzine doet, hij mengt dit namelijk zelf maar weet niet hoe ik het regel


thnx

 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Derbi-Olaf 8-1-2009 18:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
weet er iemand hoe je het moet regelen op een derbi dat hij beter mengt, dus meer 2taktolie in de benzine doet, hij mengt dit namelijk zelf maar weet niet hoe ik het regel


thnx


oliepompdekseltje eraf en ff kijken of je de kabel wat strakker kan zetten (ben niet zeker) maar beter sluit je die oliepomp af, zeker aangezien je opgevoerd gaat rijden
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-simon- 8-1-2009 18:53 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
weet er iemand hoe je het moet regelen op een derbi dat hij beter mengt, dus meer 2taktolie in de benzine doet, hij mengt dit namelijk zelf maar weet niet hoe ik het regel


thnx



klein beetje extra in de tank is het makkelijkste. en dan krijgt hij altijd zeker een beetje olie als pomp kapot zou gaan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Derbi-Olaf 8-1-2009 18:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


klein beetje extra in de tank is het makkelijkste. en dan krijgt hij altijd zeker een beetje olie als pomp kapot zou gaan.

een beetje is niet genoeg
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-simon- 8-1-2009 18:55 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

een beetje is niet genoeg


nee maar het zal nooit slechter zijn als niks.
en zovaak lopen die pompjes volgens mij ook helemaal niet kapot. maarja je zult het maar hebben.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 103459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 27 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved