Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 35

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 448 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53863 - "kleine vragen" topic - deel 35
Pagina 20 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 103466 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kennyibanez 6-1-2009 18:46 Print reply

Posts: 529
welk is de beste qua grip maar toch vrij snel en goed in de bochten
en in nat en droog, gewoon één voor alles dus

pilot sporty?
pilot activ?
pirelli sport demon?


thnx
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Elco 6-1-2009 19:24 Print reply
Posts: 4527
Zijn alle drie goed.

Ik denk dat ik een Pirelli had gekocht. deze zijn iets harder en volgens mijn broer bieden ze met regen meer grip!
 
Jasper Strahiem 6-1-2009 19:34 Print reply

Posts: 1950
Harder = minder slijtage, minder snel warm.
Zachter = meer slijtage, snel warm

Maar dat wist iedereen al
 
Make the most of now
Rieju_Stefan 6-1-2009 20:41 Print reply

Posts: 1146
Waarom zit er bij sommige brommers aan de uitlaat een veer?
 
Joel_koningslust 6-1-2009 20:42 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Waarom zit er bij sommige brommers aan de uitlaat een veer?



om m goed luchtdichte verbindingen te maken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-Bassie- 6-1-2009 21:25 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Waarom zit er bij sommige brommers aan de uitlaat een veer?


om het spannend te houden
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
koenhendrickx 6-1-2009 21:29 Print reply
Posts: 187
ik heb gemerkt dat ik sinds die (x) 1376 (x) demper op mijn tsx staat ik zuiniger rijd dan zonder demper . hoe kan dit ?
 
four wheels move the body, 2 wheels move the SOUL
-Bassie- 6-1-2009 21:32 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koenhendrickx
ik heb gemerkt dat ik sinds die (x) 1376 (x) demper op mijn tsx staat ik zuiniger rijd dan zonder demper . hoe kan dit ?


jij geeft minder gas??

je hebt langere stukken gereden.

dit valt niet te zeggen
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
koenhendrickx 6-1-2009 21:38 Print reply
Posts: 187
ik doe altijd het zelfde traject maar ik merk dat ik nu over die 15km veel minder verbruik en qua rijstijl ook niets veranderd enz

 
four wheels move the body, 2 wheels move the SOUL
Joel_koningslust 6-1-2009 21:46 Print reply

Posts: 14514
je uitlaat heeft meer tegendruk waardoor er minder onverbrande benzine de uitlaat in wordt geduwd
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Banaan 6-1-2009 22:25 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Mt balhoofdgebeuren:

de cup die je aan de onderkant van je frame in het balhoofd doet, moet die er zo ver mogelijk in, of moet die vlak/glad met de rand van het frame zitten?

die cup kan er namelijk wel dieper in.

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 6-1-2009 om 15:46 uur.


edit: en hm166 das toch duitse cil?

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 6-1-2009 om 22:28 uur.
 
Niek de Wildt 6-1-2009 22:53 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koenhendrickx
ik heb gemerkt dat ik sinds die (x) 1376 (x) demper op mijn tsx staat ik zuiniger rijd dan zonder demper . hoe kan dit ?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
je uitlaat heeft meer tegendruk waardoor er minder onverbrande benzine de uitlaat in wordt geduwd


Nee, hiervoor zorgt de reflectieconus (eindconus) in een rechte buis wordt er immers niks terug gereflecteerd.
De ideale vorm voor een reflector is parabolisch.

Quote:
Stukje uit artikel over Expansie uitlaat wat ik binnekort hier publiceer
wanneer de tailpijp-diameter verandert, verandert tevens de voortplantingssnelheid van de golven door het uitlaatgas.
Om een verklaring voor dit verschijnsel te vinden, gaan we stapje voor stapje bekijken wat er gebeurt in een expansiepijp. We beginnen vlak voor het moment waarop de uitlaat opengaat.
Op dat moment bedraagt de druk in de cilinder nog circa 5bar. De druk in de expansiepijp is echter een stuk lager, omdat deze via de tailpijp in verbinding staat met de buitenlucht. Hoe groter de diameter van de tailpijp is, hoe vlugger de uitlaatgassen uit de expansiepijp kunnen wegstromen, en hoe lager de druk in de expansiepijp is.
Let wel, ik praat nu over de gemiddelde druk, waarbij ik voor het gemak even vergeet dat deze druk onderhevig is aan aanzienlijke schommelingen.
Wat gebeurt er nu, als de uitlaatpoort opengaat en het gas vanuit de cilinder in de expansiepijp stroomt? U raadt het nooit, het gas gaat expanderen, ofwel uitzetten. Het volume van de gasmassa neemt toe en de druk daalt. Hoe lager de gemiddelde druk in de expansiepijp is, des te verder expandeert het gas.
Nu is het een bekend natuurverschijnsel, dat de temperatuur van een gas daalt, als dat gas expandeert. Er zijn zelfs koelkasten gebouwd, die op dit principe werken. Maar niet alleen in koelkasten, ook in expansiepijpen treedt dit verschijnsel op.
Wanneer de uitlaatpoort opent, stroomt het uitlaatgas de expansiepijp binnen, waarbij tegelijk met de druk ook de temperatuur van dat gas daalt, hoe groter de diameter van de tailpijp, des te lager is de gemiddelde druk in de expansiepijp en des te lager wordt ook de gastemperatuur.
Eerder heb ik al eens opgemerkt, dat de geluidssnelheid in een gas evenredig is met de temperatuur van dat gas; hoe hoger de temperatuur is, des te sneller planten de geluidsgolven zich voort.
En daarmee zijn we terug bij onze conclusie: dus hoe groter we de diameter van de tailpijp maken, des te lager wordt de voortplantingssnelheid van de golven.
Bij een te dunne (of te lange) tailpijp treedt vanzelfsprekend het omgekeerde op: de geluidssnelheid stijgt en ook het maximum toerental waarbij de expansiepijp werkzaam is, komt iets hoger te liggen.


De kleine inhoud van de tailpij heeft dus invloed op de druk van het uitlaatgas en die heeft invloed op de temp van het uitlaatgas en die heeft invloed op de geluidsnelheid in het uitlaatgas.

In jou geval heeft de demper waarschijnlijk dezelfde diameter als de tailpijp en fungeert dus als het ware ook als tailpijp, waardoor deze erg lang wordt (vergelijkbaar met een kleinere diameter).
Dit veranderd het karakter van een motor en in jou geval heeft het dat ervoor gezorgt dat jij op een zuinigere manier rijd.
Hij zou nu bijv een betere vulling kunnen hebben bij een bepaald toerental waarbij jij voornamelijk op rijd, en dat je daardoor toevallig wat zuiniger uit komt.

Zo zouden er nog honderd mogelijke oorzaken kunnen zijn, dit zijn van die vragen als:

Waarom hebben ze hier een RVS moertje gebruikt en hier een gewone?
Ja, weet ik veel, kan allerlei redenen hebben.

 
gprnick 7-1-2009 9:41 Print reply

Posts: 3360
Hallo,

ik wil voor mijn derbi blok een doppler endurance krukas kopen. het is voor mijn manston project: http://www.brommerfo...cts/detail_main/1055

alleen nou werd er gereageerd dat de lagers in de doppler endurance andere maten hebben dan een ori derbi as. ik was van plan deze lagers te gaan bestellen:

http://www.speed-par...amp;products_id=5464

zouden deze gaan passen of moet ik voor andere lagers gaan?


 
Rieju_Stefan 7-1-2009 14:48 Print reply

Posts: 1146
Als ik een rieju wil ophogen, kan dat ook met een grotere veer?
 
bulteman 7-1-2009 14:51 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Als ik een rieju wil ophogen, kan dat ook met een grotere veer?


jah, kan met een langere veer,

maar ik heb begrepen dat je inderdaad beter een goede, langere veer kunt kopen, dan zelf gaan zitten beunen met ophoogblokjes e.d

 
Als het regent in September, valt kerst in December.

Dit topic is 103466 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 20 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved