Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 35

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 683 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53863 - "kleine vragen" topic - deel 35
Pagina 189 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 188, 189, 190 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 101922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jasper Strahiem 1-3-2009 19:38 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


[...]


Wrong:

ja, je moet de sproeier vervangen (groter)
nee, het is niet erg als je dat nu doet (het is zelfs goed, omdat de brommer dan inloopt op de manier waarop je gaat rijden, heeft te maken met het aantal toeren wat hij moet gaan maken wat invloed heeft op het kantelpunt van de zuiger etc)
kortom, ontgrens hem maar gewoon, en afstellen, dat is het beste.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 1-3-2009 om 19:35 uur.


Als je inrijd ga je toch ook niet vol toeren rijden? Maar trek je hem wel eens door. Wat dan dus niet gebeurt. Maar ja.. je hebt wel gelijk denks
 
Make the most of now
Niek de Wildt 1-3-2009 19:49 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]


Als je inrijd ga je toch ook niet vol toeren rijden? Maar trek je hem wel eens door. Wat dan dus niet gebeurt. Maar ja.. je hebt wel gelijk denks


veel mensen hebben een verkeerd beeld van inrijden, ik heb op de vorige pagina in dit topic nog wel, een stukje hierover gepost, het betrefde hierbij alleen een vervangen zuiger, bij een compleet nieuw blok of cilinder/zuiger is zijn de afstanden iets meer.
(we hebben het over een nicasil cilinder, gietijzer is een ander verhaald)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt

gewoon even netjes warm laten lopen met wat choke, dan ga je rijden met nog half choke oid.
als de brommer een beetje goed warm is, doe je de choke er helemaal af (is al 1km ofzo)
Het rijden, moet je gewoon doen zoals je altijd doet, goed flink doortrekken, en niet mieterig rijden, anders wordt je zuiger lui.
de eerste 10km even niet meer dan bijv 8duizend toeren maken.
daarna kan je steeds meer toeren gaan maken.
het belangrijke is alleen, dat je niet met iemand achterop rijd.
en NIET lang één toerental/snelheid rijd.
ga dus gewoon lekker flink optrekken en veel met het gas spelen, en
vanaf 50km kun je gewoon volle toeren draaien, maar moet je nog niet te lang één toerental/snelheid gaan rijden.
Het is verstandig het inrijden niet in 1x te doen (dus de 100km op de bovenstaande manier in 1x) maar doe het bijv in 2 dagen, dus dat de motor ook weer even afkoeld en opnieuw moet starten.


 
kennyibanez 1-3-2009 20:19 Print reply

Posts: 529
weet er iemand wat ik voor dezer yasuni spr3 nog zou kunnen krijgen?
is beetje beroest, maar niet doorgeroest, compleet met beugeltje, pakking en veertjes enz


 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Royal Club 1-3-2009 20:24 Print reply

Posts: 60390
100max
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
dustinhonda 1-3-2009 21:42 Print reply

Posts: 23
heej
wie heeft toevallig een doorsnede van een kawasaki blok
aan de kant van de koppelingshuis
heb er 1 gekocht om op te knappen en weer te verkopen


 
Razor 1-3-2009 21:44 Print reply

Posts: 1554
[vraag 1]
Ik heb een AM6 blok met een grondplaat die verstelbaar (ontsteking).

Die is gebroken en ik heb hier nog toevallig een andere grondplaat liggen, maar die is niet verstelbaar.

Als ik hem monteer zie ik wel dat het in de goede richting staat want de bedrading enzo komt precies goed uit met de uitgang van het blok enzo.


Weet iemand of dit zo kan?
En of dus die niet-verstelbare-grond plaat al precies de juiste gaten op de juiste plek heeft?

[vraag 2]

Welke brommers, motoren/crossers hebben een 50mm boring? (geen am6 blokken want daar ken ik ze allemaal van).

 
blowdown en een powerband te koop!
Joel_koningslust 1-3-2009 21:50 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
[vraag 1]
Ik heb een AM6 blok met een grondplaat die verstelbaar (ontsteking).

Die is gebroken en ik heb hier nog toevallig een andere grondplaat liggen, maar die is niet verstelbaar.

Als ik hem monteer zie ik wel dat het in de goede richting staat want de bedrading enzo komt precies goed uit met de uitgang van het blok enzo.


Weet iemand of dit zo kan?
En of dus die niet-verstelbare-grond plaat al precies de juiste gaten op de juiste plek heeft?

[vraag 2]

Welke brommers, motoren/crossers hebben een 50mm boring? (geen am6 blokken want daar ken ik ze allemaal van).



een niet verstelbare plaat heeft ze altijd goed staan ja

en een mbx80/mtx-r heeft een 50mm boring. ik heb namelijk een mtx zuiger in mn mhr80 zitten. loopt prima

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
sathana 1-3-2009 22:01 Print reply

Posts: 1838
hey,

mijn lager van me achterwiel is lekkker naar de kl*te (alweer >_> )
maar om moeite te voorkome die ik vorig keer heb moeten doen om de buitenste ring uit me wiel te hale is mijn vraag:

tadaaa: welk soort gereedschap kan ik het best gebruiken?

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 1-3-2009 om 22:01 uur.
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
grasmaaier89 1-3-2009 22:02 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sathana
hey,

mijn lager van me achterwiel is lekkker naar de kl*te (alweer >_> )
maar om moeite te voorkome die ik vorig keer heb moeten doen om de buitenste ring uit me wiel te hale is mijn vraag:

tadaaa: welk soort gereedschap kan ik het best gebruiken?

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 1-3-2009 om 22:01 uur.



een schroevendraaier
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
sathana 1-3-2009 22:03 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



een schroevendraaier


ja die moeite probeer ik dus te voorkomen xD

edit: net als met de gasbrander, hamer, waterpomptang en dergelijken xD

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 1-3-2009 om 22:04 uur.
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 1-3-2009 22:03 Print reply

Posts: 13700
buitenste ring inslijpen met schijfje op dremel als je je lager al gemold hebt.
 
sathana 1-3-2009 22:04 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
buitenste ring inslijpen met schijfje op dremel als je je lager al gemold hebt.


ik ga het probieren... bedankt voor de tiep
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-3-2009 22:14 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sathana
hey,

mijn lager van me achterwiel is lekkker naar de kl*te (alweer >_> )
maar om moeite te voorkome die ik vorig keer heb moeten doen om de buitenste ring uit me wiel te hale is mijn vraag:

tadaaa: welk soort gereedschap kan ik het best gebruiken?

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 1-3-2009 om 22:01 uur.


het goede gereedschap is een binnenlagertrekker of hoe je zo'n ding dan ook noemt.
Maar dat is nogal duur om aan te schaffen dus je zou iemand moeten kennen die dat heeft
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Mt5_grolsch 1-3-2009 22:30 Print reply

Posts: 2014
hallo,

mijn doppler cilinder is aan puin en er moet dus een andere komen.

en nu zat ik te denken om een bidalot racing replica 50cc te kopen omdat ik daar goeie verhalen over hoor.


maar kan ik nu nog gewoon met mijn 16mm. dell ortho phbg as blijven rijden? of is dat moeilijk aftestellen/ te weinig vreten?


gaat om een brommercross senda

16mm.
hebo krukas
bidalot bovenlangs (yasuni cross)
pvl analog
doppler membraam
twv. 12/71
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
bobboiten 1-3-2009 22:35 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
Hey allemaal,
Ik heb een vraag:
Wat zal ik doen met me achterbrug?
Hij was verroest en heb hem dus nu zo goed mogelijk ontroest enz. maar nu moet hij opnieuw in de bescherming. Wat zal ik gebruiken? Ik hoor goede verhalen over hammerite. Ik hoor anderzijds ook dat gewone lak met blanke lak ook goed zal werken... Wat raden jullie aan?


kom op zo moeilijk is het toch niet??

EDIT: past een koppelings-deksel-pakking van AM6 ook op die van AM5 of niet?

Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 1-3-2009 om 22:39 uur.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one

Dit topic is 101922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 189 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 188, 189, 190 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved