Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 35

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 635 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53863 - "kleine vragen" topic - deel 35
Pagina 188 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 101932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koetjeboe91 1-3-2009 17:49 Print reply

Posts: 2096
ik heb laast een Athena 70 cc cilinder gekocht tweede hands. nu heb ik daar een zuiger voor moeten kopen ook van Athena maar hoe lang moet ik in rijden
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
-Bassie- 1-3-2009 17:50 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
ik heb laast een Athena 70 cc cilinder gekocht tweede hands. nu heb ik daar een zuiger voor moeten kopen ook van Athena maar hoe lang moet ik in rijden


wat voor brommer??

is het een gietijzere cil??

allu??

croom wand nicasil??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
koetjeboe91 1-3-2009 17:52 Print reply

Posts: 2096
het is voor honda nsr
allu cilinder
en met een niscasil wand
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
-Bassie- 1-3-2009 17:53 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
het is voor honda nsr
allu cilinder
en met een niscasil wand


zijn de meningen over verdeelt.

ik deed 50 km.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Mt5_grolsch 1-3-2009 17:54 Print reply

Posts: 2014
wat is een goed naald lager voor in mijn hebo krukas(top end) want het hebo lager wat bij de krukas zit is na 6 uur al kapot gegaan(naaldje eruit)

gaat om een derbi senda
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
koetjeboe91 1-3-2009 17:54 Print reply

Posts: 2096
oke dan doe ik ook 50 km dus dat word niet met de brommer maandag en dinsdag naar stage light te ver en moet vroeg begingen
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Joel_koningslust 1-3-2009 17:58 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
wat is een goed naald lager voor in mijn hebo krukas(top end) want het hebo lager wat bij de krukas zit is na 6 uur al kapot gegaan(naaldje eruit)

gaat om een derbi senda



malossi
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 1-3-2009 18:04 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
oke dan doe ik ook 50 km dus dat word niet met de brommer maandag en dinsdag naar stage light te ver en moet vroeg begingen


volgens mij heb je een totaal verkeerd beeld van inrijden.

ik zal je maar meteen vertellen wat je moet doen.
gewoon even netjes warm laten lopen met wat choke, dan ga je rijden met nog half choke oid.
als de brommer een beetje goed warm is, doe je de choke er helemaal af (is al 1km ofzo)
Het rijden, moet je gewoon doen zoals je altijd doet, goed flink doortrekken, en niet mieterig rijden, anders wordt je zuiger lui.
de eerste 10km even niet meer dan bijv 8duizend toeren maken.
daarna kan je steeds meer toeren gaan, maken.
het belangrijke is alleen, dat je niet met iemand achterop rijd.
en NIET lang één toerental/snelheid rijd.
ga dus gewoon lekker flink optrekken en veel met het gas spelen, en
vanaf 50km kun je gewoon volle toeren draaien, maar moet je nog niet te lang één toerental/snelheid gaan rijden.
Het is verstandig het inrijden niet in 1x te doen (dus 100km op de bovenstaande manier in 1x) maar doe het bijv in 2 dagen, dus dat de motor ook weer even afkoeld en opnieuw moet starten.
 
bobboiten 1-3-2009 18:15 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
Hey allemaal,
Ik heb een vraag:
Wat zal ik doen met me achterbrug?
Hij was verroest en heb hem dus nu zo goed mogelijk ontroest enz. maar nu moet hij opnieuw in de bescherming. Wat zal ik gebruiken? Ik hoor goede verhalen over hammerite. Ik hoor anderzijds ook dat gewone lak met blanke lak ook goed zal werken... Wat raden jullie aan?


Er werd overheen gelezen...
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 1-3-2009 18:16 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]


Er werd overheen gelezen...


Zou hem laten stralen/coaten. Kost je ook net 20,- ofzo.
 
bobboiten 1-3-2009 18:17 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Zou hem laten stralen/coaten. Kost je ook net 20,- ofzo.


dat is het probleem er is geen straler te vinden in flevoland :S
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
AdriaanC 1-3-2009 19:29 Print reply
Posts: 2
Sinds enkele dagen heb ik een Derbi Xtreme nieuw aangekocht. Al snel ben ik het 45km/u rijden beu geworden. Nu vroeg ik mij af: Als ik de prop uit mijn orginele uitlaat haal, moet ik dan ook van sproeier veranderen? En is het slecht als ik dit al doe als de brommer nog maar 300 km heeft?

alvast bedankt,

Adriaan
 
Jasper Strahiem 1-3-2009 19:34 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AdriaanC
Sinds enkele dagen heb ik een Derbi Xtreme nieuw aangekocht. Al snel ben ik het 45km/u rijden beu geworden. Nu vroeg ik mij af: Als ik de prop uit mijn orginele uitlaat haal, moet ik dan ook van sproeier veranderen? En is het slecht als ik dit al doe als de brommer nog maar 300 km heeft?

alvast bedankt,

Adriaan

Beter is dat je nog even zo rijd. Bij 500km of zo kan je hem er wel uithalen en dan moet je je sproeier ook even veranderen
 
Make the most of now
Niek de Wildt 1-3-2009 19:35 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AdriaanC
Sinds enkele dagen heb ik een Derbi Xtreme nieuw aangekocht. Al snel ben ik het 45km/u rijden beu geworden. Nu vroeg ik mij af: Als ik de prop uit mijn orginele uitlaat haal, moet ik dan ook van sproeier veranderen? En is het slecht als ik dit al doe als de brommer nog maar 300 km heeft?

alvast bedankt,

Adriaan


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Beter is dat je nog even zo rijd. Bij 500km of zo kan je hem er wel uithalen en dan moet je je sproeier ook even veranderen


Wrong:

ja, je moet de sproeier vervangen (groter)
nee, het is niet erg als je dat nu doet (het is zelfs goed, omdat de brommer dan inloopt op de manier waarop je gaat rijden, heeft te maken met het aantal toeren wat hij moet gaan maken wat invloed heeft op het kantelpunt van de zuiger etc)
kortom, ontgrens hem maar gewoon, en afstellen, dat is het beste.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 1-3-2009 om 19:35 uur.
 
Elco 1-3-2009 19:36 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Beter is dat je nog even zo rijd. Bij 500km of zo kan je hem er wel uithalen en dan moet je je sproeier ook even veranderen




onzin


kan er gewoon uit.

afstellen die hap en dan rijden begin maar met nieuwe type blok in de buurt van sproeier 90. dan moet je kijken of je groter of kleiner moet
 

Dit topic is 101932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 188 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved