Afwijkend is de BHP = British Horse Power die is 'slightly' te hoog in verhouding tot de vertrouwde PK. De SAE-PK is NOG hoger qua verhouding maar in ongebruik geraakt.
Maar dan nog gebruikt men in bijv nederland (iig op dit forum) de term pk vaak voor achterwiel pk's en soms weer voor krukas pk's
En dan speeld het ook nog eens mee dat je er niet altijd kan zeggen dat het aantal krukas pk's circa 2,5 - 3 pk meer is dan de achterwiel pk's aangezien de meeste testbanken al een "happy number" geven of al een correctie maken voor de aandrijfweerstand.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Maar dan nog gebruikt men in bijv nederland (iig op dit forum) de term pk vaak voor achterwiel pk's en soms weer voor krukas pk's
En dan speeld het ook nog eens mee dat je er niet altijd kan zeggen dat het aantal krukas pk's circa 2,5 - 3 pk meer is dan de achterwiel pk's aangezien de meeste testbanken al een "happy number" geven of al een correctie maken voor de aandrijfweerstand.
Tja, da's een taak voor falco om uit te zoeken of het achterwiel- danwel krukas-pk's zijn.
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Quote:Oorspronkelijk gepost door: DerbiSMracing
Eerst reed ik met de prop in de uitlaat 60
En vorige week was het 65 67
en vandaag reed ik met de prop 70 72
iemand een idee hoe dit komt
Ik trek normaal op en rijdt hem niet in de toeren