Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #53863 - "kleine vragen" topic - deel 35
|
Pagina 13 van 200
|
Dit topic is 101957 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Derbi-Olaf |
4-1-2009 18:02 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
beetje moeilijk uit te leggen in woorden. google brengt wel duidelijkheid volgens mij.
maar statisch balanceren komt er eigelijk op neer, asje op 2 waterpas gezette lijsten leggen en kijken welke kant tie op gaat rollen. zo'n opstellingkje moet voor hobbyist nog wel te maken zijn. (of te koop voor een paar centen, slijpstenen van grote rondslijpers ed. worden ook zo geballanceerd)
uitklokken dus... zorgen dat de helften weer correct tegenover elkaar staan endat de assen perfect in elkaars verlengde liggen  , zoals ik al dacht...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kennyibanez |
4-1-2009 18:04 |
 Posts: 529 |
wat is het verschil tussen: dellorto phva en phbg en phbn?
en wat is de beste manier om je nieuwe uitlaat te beschermen tegen roest en allerlei tering?
thnx
|
|
why drive a car, if you can fly an airplane? |
|
jan-dx11 |
4-1-2009 18:05 |
 Posts: 4931 |
uitlaat vergromen. en anders inolieen
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Joel_koningslust |
4-1-2009 18:07 |
 Posts: 14514 |
als je hem laat balanceren bij de jager ofzo wordt de krukas aangepast op het gewicht van de zuiger die erin zit ivm de op en neer gaande beweging waardoor hij trillingen veroorzaakt
is eigenlijk ook alleen nodig als je een zwaardere of juist lichtere zuiger als origineel hebt. anders is het nergens voor nodig omdat hij fabrieksaf dan al gebalanceerd is. bij aftermarket krukassen is het mischien wel nodig omdat ze die niet altijd balanceren op de ori zuiger
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Scarface |
4-1-2009 18:09 |
 Posts: 6023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
ik heb te horen gekregen dat een
APRILLIA AF1 onderkappen op een HONDA MB50 valt te maken.. heeft iemand hier ervaring mee, of kan dit bevestigen??
ik bedoel die kappen zoals bij NSR tiger oid..
net zo'n buikschuivert heb je dan..
dat is onzin, ze bedoelen de zeer apparte en bijna niet meet te verkrijgen speed 7 kappenset voor mb. Deze lijkt een beetje op de kuip van een aprilia af1 aangezien deze ook 2 ronde koplampen heeft.
hier een userprofile waar zo'n kappenset op staat:
http://www.brommerforum.nl/user/60
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
jimbob |
4-1-2009 18:09 |
 Posts: 635 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
probeer eens een nieuwe/andere bougie dan?
Ja ga ik doen, maar heb ik nu ff niet liggen, dus ik vroeg me af wat je normaal doet als je bougie vetgeslagen is, gewoon vervangen dus?
|
|
|
|
Niek de Wildt |
4-1-2009 18:11 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
wat is het verschil tussen: dellorto phva en phbg en phbn?
en wat is de beste manier om je nieuwe uitlaat te beschermen tegen roest en allerlei tering?
thnx
voornamelijk de spruitstuk aansluiting, kijk hier maar:
http://www.dellorto....amp;PartsectionID=20
|
|
|
|
kennyibanez |
4-1-2009 18:15 |
 Posts: 529 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
uitlaat vergromen. en anders inolieen
inolien met welke olie?
|
|
why drive a car, if you can fly an airplane? |
|
falco |
4-1-2009 18:28 |
 Posts: 3724 |
Ik zoek een honda rs125 achterzitje, heeft iemand een adresje of een site waar deze te verkrijgen zijn?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
4-1-2009 18:30 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
Ik zoek een honda rs125 achterzitje, heeft iemand een adresje of een site waar deze te verkrijgen zijn?
welk type?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kennyibanez |
4-1-2009 18:34 |
 Posts: 529 |
|
|
why drive a car, if you can fly an airplane? |
|
Derbi-Olaf |
4-1-2009 18:35 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als je hem laat balanceren bij de jager ofzo wordt de krukas aangepast op het gewicht van de zuiger die erin zit ivm de op en neer gaande beweging waardoor hij trillingen veroorzaakt
is eigenlijk ook alleen nodig als je een zwaardere of juist lichtere zuiger als origineel hebt. anders is het nergens voor nodig omdat hij fabrieksaf dan al gebalanceerd is. bij aftermarket krukassen is het mischien wel nodig omdat ze die niet altijd balanceren op de ori zuiger
dat is mijn reden, ik zit met een dopler krukas , en een ori zuiger... maar ik weet dus nog totaal niet of het erg gaat trillen. het kan ook een verbetering zijn... of juist het omgekeerde.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Banaan |
4-1-2009 18:49 |
 Posts: 5725 |
annodiseren van wielnaven (aprilia mx), hoeveel zou dat ong moeten kosten?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
4-1-2009 18:50 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
annodiseren van wielnaven (aprilia mx), hoeveel zou dat ong moeten kosten?
200 oid
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Banaan |
4-1-2009 18:55 |
 Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
200 oid
Das niet mis
|
|
|
|
Dit topic is 101957 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 13 van 200
|
|