Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 35

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 919 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53863 - "kleine vragen" topic - deel 35
Pagina 12 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 101950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 4-1-2009 17:28 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dat zei uitklokken weet ik, maar ook balanceren?


balanseren kan hij ook voor je regelen ja.

maar verder zijn er weinig die dat doen voor anderen

zover ik weet eigenlijk alleen "de jager" die ervaring hebben met kleinere ( 50-80 cc 1 cilinders )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 4-1-2009 17:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


balanseren kan hij ook voor je regelen ja.

maar verder zijn er weinig die dat doen voor anderen

zover ik weet eigenlijk alleen "de jager" die ervaring hebben met kleinere ( 50-80 cc 1 cilinders )

Hmzzz. dus het lokale revisiebedrijfje zal dat wel niet doen naja, dat bedrijf in beek, ben de naam kwijt... bos ofzo
en heb je enig idee van de prijs?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 4-1-2009 17:30 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Hmzzz. dus het lokale revisiebedrijfje zal dat wel niet doen naja, dat bedrijf in beek, ben de naam kwijt... bos ofzo
en heb je enig idee van de prijs?



k geloof bij de jager toch wel zeker 200 euro rekend
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 4-1-2009 17:33 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



k geloof bij de jager toch wel zeker 200 euro rekend

laten we zeggen dat dat niet niks is... en weet je misschien ook hoe dat precies in zijn werk gaat? niet dat ik het zelf ga proberen, maar het geeft me iig een beter idee ervan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 4-1-2009 17:38 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

laten we zeggen dat dat niet niks is... en weet je misschien ook hoe dat precies in zijn werk gaat? niet dat ik het zelf ga proberen, maar het geeft me iig een beter idee ervan



dat ding wordt zegmaar ingespannen op een soort draaibank die trillingen en slingeringen meet. die gaat draaien. komen bepaalde waardes uit, dan wordt dat bijgewerkt dmv stukken verwijderen aan de binnenkant en begint het proces weer opniew. en zo gaat het dan door tot hij geen slingering meer heeft


vrij tijdrovend klusje dus
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 4-1-2009 17:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dat ding wordt zegmaar ingespannen op een soort draaibank die trillingen en slingeringen meet. die gaat draaien. komen bepaalde waardes uit, dan wordt dat bijgewerkt dmv stukken verwijderen aan de binnenkant en begint het proces weer opniew. en zo gaat het dan door tot hij geen slingering meer heeft


vrij tijdrovend klusje dus

net zoiets als auto-wielen balanceren dus? :P alleen haal je nu materiaal weg...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jimbob 4-1-2009 17:41 Print reply

Posts: 635
M'n TSX vonkte eerst supergoed, toen eventjes te rijk gesmeerd gereden, en toen ik net probeerde stotterde ie eerst en daarna deed ie zelfs helemaal niks meer.

Hij vonkt nu wit, en soms zie je ook een vonk vanaf de bougie naar de cilinder springen (daar ligt ie dan op om te kijken of ie vonkt).
Is 'ie nou vetgeslagen? Ik heb al geprobeerd met heel fijn schuurpapier het een beetje schoon te maken, maar hij vonkt nog steeds slecht, en als ik langzaam kick vonkt ie helemaal niet.
 
De Schout 4-1-2009 17:41 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

net zoiets als auto-wielen balanceren dus? :P alleen haal je nu materiaal weg...



volgens mij moet hoeft het geen probleem te zijn als je een één cilinder asje alleen statisch en niet dynamisch balanceerd. dat zou zelf ook nog wel te doen moeten zijn.
 
tune tweak fiddle bang bummer
thunderbird - Forum en Sales Moderator 4-1-2009 17:41 Print reply

Posts: 7728
probeer eens een nieuwe/andere bougie dan?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Mister.P 4-1-2009 17:50 Print reply

Posts: 65
Ik heb nu hier een ciao Die loopt hardstikke beroerd

Hij stottert bij 0 tot 10 km en stationair valt ie steeds uit

De carberateur is piekfijn afgesteld De rest ziet er ook piekfijn uit aleen de voorpoelie is een beetje roestig maar hij zit niet klem ofzo

Zou het de ontsteking zijn ?
oja de bougie is goed bobine ook perfect
Dus word het contactpuntafsteltijd ?

Dit bericht is gewijzigd door Mister.P op 4-1-2009 om 17:52 uur.
 
Is Dat een raket waar je op rijd ?!! Nee het is een snorfiets!!
Derbi-Olaf 4-1-2009 17:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



volgens mij moet hoeft het geen probleem te zijn als je een één cilinder asje alleen statisch en niet dynamisch balanceerd. dat zou zelf ook nog wel te doen moeten zijn.

wat bedoel je precies met statisch en dynamisch?
statisch uitklokken? en dynamisch echt balanceren ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 4-1-2009 17:55 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Hmzzz. dus het lokale revisiebedrijfje zal dat wel niet doen naja, dat bedrijf in beek, ben de naam kwijt... bos ofzo
en heb je enig idee van de prijs?


Boss scooters bedoel je in beek?

Daar heb ik mij dt80 krukas laten reviseren.
voor 86 euro met big end drijfstang en smal end nieuw.
In een dt zit geen balanas dus waarschijnlijk kan hij het ook wel.

Of bedoel je iets anders.
 
Derbi-Olaf 4-1-2009 17:57 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Boss scooters bedoel je in beek?

Daar heb ik mij dt80 krukas laten reviseren.
voor 86 euro met big end drijfstang en smal end nieuw.
In een dt zit geen balanas dus waarschijnlijk kan hij het ook wel.

Of bedoel je iets anders.

naja, persen doen ze wel, dat valt zelf ook nog wel te doen...
uitklokken ook...
maar uitbalanceren (op gewicht) dat zou ik willen, zodat ik mijn balans-as veilig weg kan laten, en geen last krijg van scheurende blok-ophangpunten.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 4-1-2009 17:59 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Boss scooters bedoel je in beek?

Daar heb ik mij dt80 krukas laten reviseren.
voor 86 euro met big end drijfstang en smal end nieuw.
In een dt zit geen balanas dus waarschijnlijk kan hij het ook wel.

Of bedoel je iets anders.



de jouwe is niet gebalanceerd denk ik. moest je er een zuiger bij geven?


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
De Schout 4-1-2009 17:59 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

wat bedoel je precies met statisch en dynamisch?
statisch uitklokken? en dynamisch echt balanceren ?


beetje moeilijk uit te leggen in woorden. google brengt wel duidelijkheid volgens mij.

maar statisch balanceren komt er eigelijk op neer, asje op 2 waterpas gezette lijsten leggen en kijken welke kant tie op gaat rollen. zo'n opstellingkje moet voor hobbyist nog wel te maken zijn. (of te koop voor een paar centen, slijpstenen van grote rondslijpers ed. worden ook zo geballanceerd)

 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 101950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved