Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 35

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1177 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53863 - "kleine vragen" topic - deel 35
Pagina 103 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 103330 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banaan 2-2-2009 18:28 Print reply

Posts: 5725
Wie heeft er een exploded view van een usd voorvork voor mij, model enzo maakt niet uit

Want ik heb zaterdag een USD voorvork aan iemand verkocht, en nu wil hij niet geloven dat het hoort dat er maar 1 veer inzit..
 
kennyibanez 2-2-2009 18:41 Print reply

Posts: 529
weet er iemand hoeveel 'rpm' een std krukas op een senda aankan? heb dus geen idee, en wat is anders een iet beter als de std maar niet zo duur krukasje?

thnx
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Mt5_grolsch 2-2-2009 18:44 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
weet er iemand hoeveel 'rpm' een std krukas op een senda aankan? heb dus geen idee, en wat is anders een iet beter als de std maar niet zo duur krukasje?

thnx


kan veel toeren aan alleen de vraag is hoe lang hij het aan kan

goed krukasje vind ik de hebo is lichter en szterker dan de doppler en bij doppler wil de drijfstang wel eens breken
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Joel_koningslust 2-2-2009 18:54 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Wie heeft er een exploded view van een usd voorvork voor mij, model enzo maakt niet uit

Want ik heb zaterdag een USD voorvork aan iemand verkocht, en nu wil hij niet geloven dat het hoort dat er maar 1 veer inzit..



dan maakt het wel degelijk uit van welk model. want sommige modellen hebben wel 2 veren

maak zoek gewoon bij originele onderdelen bij easyparts. dan kan je zelfs van de desbetreffende brommer laten zien



 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 2-2-2009 18:56 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
weet er iemand hoeveel 'rpm' een std krukas op een senda aankan? heb dus geen idee, en wat is anders een iet beter als de std maar niet zo duur krukasje?

thnx



de krukas kan wel 20k rpm aan. het is meer het bigend ( het lager wat je drijfstang lagert ) dat dan te warm word en speling gaat krijgen. oftewel, laat voor de zekerheid ff een goede drijfstang in je krukas zetten. of gewoon een nieuwe kopen

kost je nu mischien 80euro ( voor een doppler ) maar dat scheelt je wss wel een cilinder van 200+ euro
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
bulteman 2-2-2009 18:57 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
weet er iemand hoeveel 'rpm' een std krukas op een senda aankan? heb dus geen idee, en wat is anders een iet beter als de std maar niet zo duur krukasje?

thnx


krukas van een nieuw type derbi (d50bo, of tewel, de derbi's en aprilia's vanaf 2006) die zijn beter als die van de oudere type blok, maar beter gewoon dopller

voor cross zou je inderdaad hebo kunnen doen, maar voor straatgebruik is doppler wel voldoende
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
kennyibanez 2-2-2009 18:58 Print reply

Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


krukas van een nieuw type derbi (d50bo, of tewel, de derbi's en aprilia's vanaf 2006) die zijn beter als die van de oudere type blok, maar beter gewoon dopller

voor cross zou je inderdaad hebo kunnen doen, maar voor straatgebruik is doppler wel voldoende


is voor de versie van voor 2006 dus nog de ebs050 motor
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Derbi-Olaf 2-2-2009 18:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



de krukas kan wel 20k rpm aan. het is meer het bigend ( het lager wat je drijfstang lagert ) dat dan te warm word en speling gaat krijgen. oftewel, laat voor de zekerheid ff een goede drijfstang in je krukas zetten. of gewoon een nieuwe kopen

kost je nu mischien 80euro ( voor een doppler ) maar dat scheelt je wss wel een cilinder van 200+ euro

hoe ik het heb begrepen zou de kooi te veel uitzetten en gaan klemmen in je drijfstang? resultaat: geen gelagerd big-end meer .

dit zou iig het geval zijn als je te vroeg te veel gas geeft (dus als je niet warmrijdt. )


daarbij heb ik btw ook nog meegekregen dat die nieuwe krukas juist slechter was?
Heb verschillende gevallen gehoord waarbij een krukas onder garantie vervangen werd.
ik meen dat de hoofdlagering niet goed was.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-2-2009 om 19:00 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Banaan 2-2-2009 18:59 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dan maakt het wel degelijk uit van welk model. want sommige modellen hebben wel 2 veren

maak zoek gewoon bij originele onderdelen bij easyparts. dan kan je zelfs van de desbetreffende brommer laten zien





Oh ja, niet eens aan gedacht, ga ik ff zoeken

ging btw om voorvork van senda R van voor 2000
 
Jasper Strahiem 2-2-2009 19:06 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


je moet ze wel precies boren dan. en dat is nog niet al te makkelijk

als je een nieuwe plaat zou maken kun je gewoon alle gaten overboren op de nieuwe plaat

Grondplaat is nu gefixt. Heb er nog en gaat bij geboort. En zit nu weer goed vast.

Maar heb nog steeds geen vonk

Men senda viel gewoon dood tijdens het rijden. (zat niet hoog in toeren) Heb bougie's geprobeerd, bougie kabel door gemeten, ontsteking los gehad. Kon niets vinden.

Waar zou dit aan kunnen liggen??
 
Make the most of now
Derbi-Olaf 2-2-2009 19:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Grondplaat is nu gefixt. Heb er nog en gaat bij geboort. En zit nu weer goed vast.

Maar heb nog steeds geen vonk

Men senda viel gewoon dood tijdens het rijden. (zat niet hoog in toeren) Heb bougie's geprobeerd, bougie kabel door gemeten, ontsteking los gehad. Kon niets vinden.

Waar zou dit aan kunnen liggen??

cdi nog goed? en heeft je rotor niet tegen je stator aangelopen door dat afgebroken deel?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jasper Strahiem 2-2-2009 19:11 Print reply

Posts: 1950
Hoe test ik mijn cdi?
Stator zag er nog helemaal goed uit verder. Geen slijt sporen oid.
 
Make the most of now
Wauter 2-2-2009 19:14 Print reply
Posts: 229
Ik wil mijn blok vervangen van een honda mb en ik wil een ander blok kopen maar die heeft geen ontsteking. ik heb verder nog nooit een blok uit elkaar gehaald (wel cilinder vervangen enzo) maar ben wel handig. is het makkelijk om een vliegwiel eraf te halen en die er weer ergens anders op te zetten? en waar zou ik dan op moeten letten?
 
Tom_hondamtx 2-2-2009 19:18 Print reply
Posts: 126
Heeft een Honda mtx r80 uitlaat een begrenzing?, en zo jah wat voor een dan?
alvast bedankt
 
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer!
Nielssie 2-2-2009 19:29 Print reply
Posts: 224
Ik heb net m'n uitlaat geverfd met hittebestendige shizzle, maar heeft het nu nog zin/kan het kwaad om roest tegen te gaan dmv insmeren met olie?
 
Senda

Dit topic is 103330 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 103 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved