Hallo, (laat je niet afschikken door deze lengte:P )
Ik heb een heel vervelend probleem in mijn ontsteking.
Eerst reed ie heerlijk, kon zonder problemen 12.000 toeren maken enzo. De volgende dag (had snachts buiten gestaan) kreeg ik hem nauwelijks gestart, en er kwamen vlammen en knallen uit de uitlaat, ik kon er niet meer op rijden.
Ik ben meteen op zoek gegaan naar het probleem. Ik heb niks vochtigs aangetroffen. Ik heb de laatste week 4 verschillende bougies geprobeerd (varierend in hittegraad), een andere ontsteking, 3 verschillende cdi's..
Ik heb toen gemeten met zon lamp, op welke tijd ie ontsteekt, er kwam uit, dat naarmate de toeren hoger worden, hij later ontsteekt! hoe kan dit ? ik heb al verschillende (snelle) cdi geprobeerd maar het hielp niet.
Ook heb ik nu een snelle grondplaat, die op zn vroegst staat.
Maar nog niet alles is opgelost, als ik toeren maak, komt er bij +- 8500 toeren een paar flinke knallen uit de uitlaat, en in schokken maak ie dan ongeveer 10.000 toeren max.
Kan dit alles misschien aan de bobine liggen, zo ja waarom ?
(alles is gebeurd zonder dat ik iets aan de setup heb veranderd)
|