Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen na onbegrenzen CDI

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53632 - afstellen na onbegrenzen CDI
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maxi rider 14-12-2008 14:17 Print topicpost

Posts: 429
hoi

we hebben een snellere cdi in een viertakt scooter gezet en we vroegen ons af of hij daarna afgesteld moet worden omdat hij dan ook meer toeren maakt.

alvast bedankt
 
12345678910

Niek de Wildt 14-12-2008 15:09 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxi rider
hoi

we hebben een snellere cdi in een viertakt scooter gezet en we vroegen ons af of hij daarna afgesteld moet worden omdat hij dan ook meer toeren maakt.

alvast bedankt


welke scooter hebben we het over?
want bij onder andere Kymco Super8 (en bijna alle andere kymco blokken)
en bij Zip 4T is de CDI gewoon te ontgrenzen.
dit is iets waar veel mensen en vaak ook dealer niet van op de hoogte zijn en je dan troep gaan verkopen.

voor Kymco heb ik hier vast de uitleg voor je, als het Zip 4T betreft hoor ik het wel, dan leg ik die even uit.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
het volgende weet ik allemaal ZEKER, en dat zijn ook de ENIGSTE begrenzers:

-variobus met opstaande rand --> vervangen voor gladde variobus (te bestellen bij vdh-parts, hij stuurt het wel op in envelop als je het vraagt)

-CDI begrenzer --> een draadlus onderbreken
Het is de roze draad.
http://img177.images...g177/5924/cdila1.jpg
Als je goed kijkt op je cdi zie je dat deze kleur 2x voorkomt. Trek nu aan de draad en je zal zien dat hij uit de kabelboom komt en het gewoon een lusje blijkt te zijn. Knip... en even afwerken natuurlijk.

Bij een nieuw type zijn de kleuren anders, dan kun je het zo afleiden: http://i28.tinypic.com/2drhxsj.gif
(dit heb ik van een andere site toen gehaald)

-Sproeier 82 erin (orgineel is 78, deze is net te klein, hebben ze express af-fabriek gedaan ivm uitstoot, hij loopt met 82 mooier) is btw dellortho klein sproeier

Dan loopt hij 65/70 op teller

Er zit een klein pijpje in het luchtfilter wat volgens sommige mensen hem licht zou kunnen begrenzer, maar dat is volgens mij te verwaarlozen,
http://www.scooter-f...c=1&d=1191840713
en hij is na het verwijderen soms moeilijk af te stellen.

ook wordt er nog eens wat met de rollertjes ge-experimenteerd om iets mooier te lopen. moet je even op het 4takt gedeelte van scooterfreaks kijken, daar staat wel wat ze hebben geprobeerd --> maar is erg verschillend per scoot omdat die china scoots perfect(hetzelfde) worden gebouwd.
koop dan 0,5 gram lichter en zwaarder setje.

Ook wordt er nog wel eens een dunner gasnaaldje in geduwd, maar dit is niet perse nodig.

Het blijft 4takt kymco zooi dus echt snel zal het zo niet gaan, wil je snel koop je een 65cc (hoeft niet perse met andere kop) of 80(icm andere kop)
is niet duur
hier kan je het oa halen:
http://www.revolution70.nl/catalog/
is van http://www.revolution70.com/ staat nog wat handige info.

gaat er niet zoveel van zuipen hoor, blijft mooi zuinig


http://www.brommerforum.nl/showtopic/52416/1


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-12-2008 om 15:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-12-2008 om 15:15 uur.
 
maxi rider 15-12-2008 17:29 Print reply

Posts: 429
het gaat over een peugeot v-click een chineese scooter met peugeot stickers erop.
ik weet dat je de cdi kan onbegrenzen maar wij hebben een andere gekocht in verband met garantie.
dat is een snellere omdat we de standaard niet konden krijgen.

 
12345678910

Dit topic is 3627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved