kenny77 |
9-12-2008 17:37 |
 Posts: 29286 |
Misschien komt de zuiger tegen de cilinderkop aan?
Of de zuiger is te klein?
Wat is het voor een cilinder, zelfde als je oude cilinder?
|
|
|
|
2t-crosser |
9-12-2008 18:43 |
 Posts: 756 |
Was dacht ik wel een anders merk cilinder maar dezelfde zuiger.
En nee de zuiger komt niet tegen de cilinderkop aan.
|
|
|
|
Mike-MTX |
9-12-2008 18:45 |
 Posts: 943 |
Bougie dr uit , klein scheutje benzine in de kop gooien bougie dr weer op een proberen te starte als i t doet ist puur benzine verhaal ,
anders moet je ff verder zoeke
|
|
|
|
Niek de Wildt |
9-12-2008 19:45 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
Hallo,
mijn vorige cilinder en zuiger waren helemaal kapot nadat de zuiger in de cilinder was gekanteld, maar had nog een cilinder waar alleen een neiuwe zuiger in moest. Die heb ik dus gekocht. Aleen wilde ik vanmiddag alles eropzetten, maar je hoort echt goed de zuiger in de cilinder klinken.
Hij start dus ook niet. Hij vonkt wel, daar heb ik verder niks aan verandert.
Wat kan dit zijn. Het is trouwens een mtx-sh
met gekanteld bedoel je dat hij in een poort is blijven steken?
en met een klap is vastgelopen? daar is je krukas namelijk niet blij mee.
wat bedoel je met je hoort de nieuwe zuiger in de nieuwe cilinder?
hoeveel zuigerspeling heb je?
en welk merk zuiger (origineel of anders?) heb je nu, in welke cilinder.
|
|
|
|
2t-crosser |
10-12-2008 8:02 |
 Posts: 756 |
waarschijnlijk is hij er steeds langsgeschuurt want hij zat er niet vast in, er was wel behoorlijke schade. Maar heb de speling op de krukas al gecheckt die was goed.
Zuigerspeling hoe kan ik dat het beste meten.
Zal vandaag is gaan proberen met benzine in de cilinder, heb ik al eens een keer gedaan maar weet niet of het goed was.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
10-12-2008 10:53 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
waarschijnlijk is hij er steeds langsgeschuurt want hij zat er niet vast in, er was wel behoorlijke schade. Maar heb de speling op de krukas al gecheckt die was goed.
Zuigerspeling hoe kan ik dat het beste meten.
Zal vandaag is gaan proberen met benzine in de cilinder, heb ik al eens een keer gedaan maar weet niet of het goed was.
http://www.brommerforum.nl/showtopic/53366/2
|
|
|
|
2t-crosser |
10-12-2008 11:59 |
 Posts: 756 |
oke bedankt dat topic had ik ook al een keer gelezen. Maar als je hem zo hoort is dan waarschijnlijk de afstand te groot of te klein of valt dat niet te zeggen en moet ik gewoon meten.
Groet Pieter
|
|
|
|
christianos |
10-12-2008 12:01 |
 Posts: 20445 |
Jongens, doe niet zo ingewikkeld, controleer even de volgende dingen. Daar zit waarschijnlijk de oorzaak:
Zit je zuiger niet verkeerd om?
Vonkt de brommer nog?
Krijgt hij benzine?
Heeft hij compressie?
Probeer zowiezo een nieuwe bougie! deze kan een klap gehad hebben bij het vervangen
|
|
|
|
2t-crosser |
10-12-2008 12:04 |
 Posts: 756 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
Jongens, doe niet zo ingewikkeld, controleer even de volgende dingen. Daar zit waarschijnlijk de oorzaak:
Zit je zuiger niet verkeerd om?
Vonkt de brommer nog?
Krijgt hij benzine?
Heeft hij compressie?
Probeer zowiezo een nieuwe bougie! deze kan een klap gehad hebben bij het vervangen
Nee de IN zit aan de inlaatkant.
De brommer vonkt nog goed.
Of hij benzine krijgt test ik vanmiddag door benzine in de cilinderkop te doen.
Meer dan genoeg compressie
De bougie heb ik verder niet vervangen hij kan altijd kapot zijn en dat hij wel vonkt toch ?
Dit bericht is gewijzigd door 2t-crosser op 10-12-2008 om 12:05 uur.
|
|
|
|
2t-crosser |
10-12-2008 17:02 |
 Posts: 756 |
Hallo,
ook nog even een stukje over de zuiger gelezen op 2stroketuning maar een 50cc standaard moet ongeveer 0.5 hebben. Heb ook even 2 foto`s gemaakt. Hier kun je het beste zien dat er wat tussenzit het is echt minimaal maar is dit teveel. En start die daarom ook helemaal niet ?
|
|
|
|
Rick_koningslust |
10-12-2008 17:19 |
 Posts: 1467 |
lijkt me inderdaad een tikkeltje veel
|
|
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken |
|
J.wally |
10-12-2008 17:39 |
 Posts: 2301 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick_koningslust
lijkt me inderdaad een tikkeltje veel
idd
|
|
|
|
2t-crosser |
10-12-2008 18:06 |
 Posts: 756 |
oke, ze hebben het bij de brommerzaak opgemeten voor me, is dit het probleem dat die helemaal niet loopt of zou die hier toch op moeten lopen. Ook kan ik opeens niet meer koppelen ????????
|
|
|
|
Markjo |
10-12-2008 19:17 |
 Posts: 1061 |
hier kan je wss niet mee rijden. Een (beun) manier om te checken of de speling ok is, is de cilinder op z'n kop op je hand/rubber oid leggen dat 't luchtdicht is. dan de zuiger zonder zuigerveren in de cilinder laten vallen.
als 't goed is valt ie er niet in 1keer doorheen, maar wordt gedempt.
zeg niet dat 't dan precies goed is, maar dan zou ie 't moeten doen.
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
fox-power |
10-12-2008 19:43 |
 Posts: 834 |
He dat laatste truckje heeft iemand me ook geleerd. maar nooit met je hand of rubber eronder. gewoon op tavel of tuintavel wat dus niet luchtdicht is :P
|
|
|
|