Aquamaniac |
8-12-2008 21:51 |
 Posts: 882 |
het zou inderdaad bevriezing kunnen zijn
en als je brandstof bevriest in de carb heb je een zeer slechte lucht/benz menging dus verwarming aansluiten en nog eens proberen
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
KevinGilera |
8-12-2008 21:58 |
 Posts: 336 |
het lijkt me niet echt logisch dat benzine bevriest bij deze temperaturen. dat gebeurt pas onder de -40
|
|
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185 |
|
Johann |
8-12-2008 21:59 |
 Posts: 1273 |
Ik heb ook last van een bevriezende carb. Hoeft geen oorzaak te zijn van slecht mengsel, het water bevriest. Ik heb mijn luchtfilter schoongemaakt en het filter opnieuw in de olie. En een fles brandspiritus gekocht en anderhalve dop per liter. Ik heb geen problemen meer.
Eerst verwarming aansluiten lijkt mij beter  Nederland probleem bevriezende carbs
Dit bericht is gewijzigd door Johan senda op 8-12-2008 om 22:01 uur.
|
|
|
|
Aquamaniac |
8-12-2008 22:06 |
 Posts: 882 |
Quote: het lijkt me niet echt logisch dat benzine bevriest bij deze temperaturen. dat gebeurt pas onder de -40
helemaal mee eens dat het pas bij -40 gebeurt
alleen op het moment dat de benzine door de sproeier gezogen wordt en in dampvorm verander ontrekt de benzine alle warmte aan de omgeving
(zelfde werking van airco gas in een airco instalatie) hierdoor koelt de omgeving zo hard af (carb/spruitstuk/membraam) dat de benzine weer condenseert op de oppervlaktes van die componenten ipv in dampvorm de cillinder in te gaan (soms kan je ook ijs op je spruitstuk/carb zien zitten en voellen deze heel erg koud aan)
oftewel het is niet de benzine die bevriest maar het is wel de benzine die het probleem veroorzaakt
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
Johann |
8-12-2008 22:11 |
 Posts: 1273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[...]
helemaal mee eens dat het pas bij -40 gebeurt
alleen op het moment dat de benzine door de sproeier gezogen wordt en in dampvorm verander ontrekt de benzine alle warmte aan de omgeving
(zelfde werking van airco gas in een airco instalatie) hierdoor koelt de omgeving zo hard af (carb/spruitstuk/membraam) dat de benzine weer condenseert op de oppervlaktes van die componenten ipv in dampvorm de cillinder in te gaan (soms kan je ook ijs op je spruitstuk/carb zien zitten en voellen deze heel erg koud aan)
oftewel het is niet de benzine die bevriest maar het is wel de benzine die het probleem veroorzaakt
Betere uitleg kan er niet gegeven worden  wist ik zelf nog niet, maar brandspiritus werk prima, trekt dan vocht weg of zoiets 
Moet wel mijn brommer schudden als ik tank
|
|
|
|
Niek de Wildt |
8-12-2008 22:17 |
Posts: 7168 |
mijn carb was vandaag helemaal dichtgevroren midden in de polder en ik had een tentamen dus moest naar snel naar school.
ik kon of 15min wachten en proberen warme lucht er tegen te ademen... maar daar had ik geen tijd voor, dus heb ik er overheen gepist!...
aqua, je uitleg klopt helemaal en kan niet duidelijker, kudo's voor jou.
EDIT: een kleine aantekening, wat vaak ook voor problemen zorgt is dat vocht condenseert in bijv het luchtfilter (in het geval van een metalen powerfilter bijv) of in een powerbox, of gewoon verder in je carburatie kanalen en dan zorgt voor water (vochtigheid) in het mengsel.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 9-12-2008 om 14:42 uur.
|
|
|
|
KevinGilera |
9-12-2008 20:02 |
 Posts: 336 |
mijn originele luchtfilter hoef ik toch niet in te olieën, want die zit in een zwarte doos.
|
|
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185 |
|
PRO TUNING |
9-12-2008 20:11 |
 Posts: 4000 |
Door het van vaste vorm naar gasvorming (vernevelen) van de benzine ontrek je warmte aan de buitenlucht.
Zit er veel condens / mist in de buitenlucht bij koude buiten temperaturen, bevriest deze.
Daarom zat er bij auto`s altijd een winterstand op het luchtfilter.
|
|
|
|
fox-power |
9-12-2008 20:13 |
 Posts: 834 |
oke en met 80 km per uur is -1 ineens ook heel wat kouder. was toen ergens zoon tabelletje van. maar kan ook uitmaken denk ik ?
|
|
|
|
grasmaaier89 |
9-12-2008 20:13 |
 Posts: 14412 |
teveel vocht in je carb, komt door t vriezen en vochtige weer deze laatste tijd
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
KevinGilera |
9-12-2008 21:33 |
 Posts: 336 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
teveel vocht in je carb, komt door t vriezen en vochtige weer deze laatste tijd
en de enigste oplossing van het stotteren is dus de carb. verwarming repareren ??
|
|
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185 |
|
grasmaaier89 |
9-12-2008 21:35 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KevinGilera
[...]
en de enigste oplossing van het stotteren is dus de carb. verwarming repareren ??
yup
en ook ff je carb checken of er niet meer vocht in zit, dus met compressortje doorblazen en alle gaatjes uitblazen.
ff met syleconenspray over je gasschuig spuiten en hij rijdt als een zonnetje.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
riccardot |
9-12-2008 22:21 |
 Posts: 1096 |
Alleen denkt iedereen dat benzine die verneveld wordt gasvormig is, terwijl het gewoon fijn verdeeld is. Dus ik snap niet waarom de benzine dan zou condenseren tegen het spruitstuk oid, terwijl het al vloeibaar is.
Ik heb er overigens nog nooit last van gehad, zelfs niet toen ik met temperaturen onder de nul in de sneeuw reed.
Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 9-12-2008 om 22:21 uur.
|
|
|
|