Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stotteren en afslaan.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 748 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53553 - Stotteren en afslaan.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KevinGilera 8-12-2008 21:50 Print topicpost

Posts: 336
Hallo allemaal

ik heb als het koud is nogal eens problemen met mijn brommer. als ik hem start als hij buiten heeft gestaan in de kou rijd hij de eerste 2 km goed en blijft hij ook gewoon netjes stationair draaien, maar daarna gaat hij steeds slechter rijden en op het eind moet ik bijna volgas blijven geven omdat hij anders gewoon uitvalt.

als ik dan volgas geef gaat hij ook een beetje stotteren en "bwoap-en" rond de 8000 toeren, terwijl ik normaal zonder problemen naar de 11000 toeren door kan trekken als dat moet.

mijn carburateurverwarming is niet aangesloten, dus kan dat hieraan liggen ? het lijkt me wel vreemd want carburateurverwarming is toch dat de lucht en benzine beter mengen omdat je inlaatlucht dan warmer is ? of heeft het met het bevriezen van de carb. zelf te maken ?
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185

Aquamaniac 8-12-2008 21:51 Print reply

Posts: 882
het zou inderdaad bevriezing kunnen zijn
en als je brandstof bevriest in de carb heb je een zeer slechte lucht/benz menging dus verwarming aansluiten en nog eens proberen

 
er gaat niks boven luchtkoeling
KevinGilera 8-12-2008 21:58 Print reply

Posts: 336
het lijkt me niet echt logisch dat benzine bevriest bij deze temperaturen. dat gebeurt pas onder de -40
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
Johann 8-12-2008 21:59 Print reply

Posts: 1273
Ik heb ook last van een bevriezende carb. Hoeft geen oorzaak te zijn van slecht mengsel, het water bevriest. Ik heb mijn luchtfilter schoongemaakt en het filter opnieuw in de olie. En een fles brandspiritus gekocht en anderhalve dop per liter. Ik heb geen problemen meer.

Eerst verwarming aansluiten lijkt mij beter Nederland probleem bevriezende carbs

Dit bericht is gewijzigd door Johan senda op 8-12-2008 om 22:01 uur.
 
Aquamaniac 8-12-2008 22:06 Print reply

Posts: 882
Quote:
het lijkt me niet echt logisch dat benzine bevriest bij deze temperaturen. dat gebeurt pas onder de -40



helemaal mee eens dat het pas bij -40 gebeurt
alleen op het moment dat de benzine door de sproeier gezogen wordt en in dampvorm verander ontrekt de benzine alle warmte aan de omgeving
(zelfde werking van airco gas in een airco instalatie) hierdoor koelt de omgeving zo hard af (carb/spruitstuk/membraam) dat de benzine weer condenseert op de oppervlaktes van die componenten ipv in dampvorm de cillinder in te gaan (soms kan je ook ijs op je spruitstuk/carb zien zitten en voellen deze heel erg koud aan)


oftewel het is niet de benzine die bevriest maar het is wel de benzine die het probleem veroorzaakt

 
er gaat niks boven luchtkoeling
Johann 8-12-2008 22:11 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[...]


helemaal mee eens dat het pas bij -40 gebeurt
alleen op het moment dat de benzine door de sproeier gezogen wordt en in dampvorm verander ontrekt de benzine alle warmte aan de omgeving
(zelfde werking van airco gas in een airco instalatie) hierdoor koelt de omgeving zo hard af (carb/spruitstuk/membraam) dat de benzine weer condenseert op de oppervlaktes van die componenten ipv in dampvorm de cillinder in te gaan (soms kan je ook ijs op je spruitstuk/carb zien zitten en voellen deze heel erg koud aan)


oftewel het is niet de benzine die bevriest maar het is wel de benzine die het probleem veroorzaakt



Betere uitleg kan er niet gegeven worden wist ik zelf nog niet, maar brandspiritus werk prima, trekt dan vocht weg of zoiets
Moet wel mijn brommer schudden als ik tank
 
Niek de Wildt 8-12-2008 22:17 Print reply
Posts: 7168
mijn carb was vandaag helemaal dichtgevroren midden in de polder en ik had een tentamen dus moest naar snel naar school.
ik kon of 15min wachten en proberen warme lucht er tegen te ademen... maar daar had ik geen tijd voor, dus heb ik er overheen gepist!...

aqua, je uitleg klopt helemaal en kan niet duidelijker, kudo's voor jou.

EDIT: een kleine aantekening, wat vaak ook voor problemen zorgt is dat vocht condenseert in bijv het luchtfilter (in het geval van een metalen powerfilter bijv) of in een powerbox, of gewoon verder in je carburatie kanalen en dan zorgt voor water (vochtigheid) in het mengsel.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 9-12-2008 om 14:42 uur.
 
KevinGilera 9-12-2008 20:02 Print reply

Posts: 336
mijn originele luchtfilter hoef ik toch niet in te olieën, want die zit in een zwarte doos.
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
PRO TUNING 9-12-2008 20:11 Print reply

Posts: 4000
Door het van vaste vorm naar gasvorming (vernevelen) van de benzine ontrek je warmte aan de buitenlucht.
Zit er veel condens / mist in de buitenlucht bij koude buiten temperaturen, bevriest deze.

Daarom zat er bij auto`s altijd een winterstand op het luchtfilter.
 
fox-power 9-12-2008 20:13 Print reply

Posts: 834
oke en met 80 km per uur is -1 ineens ook heel wat kouder. was toen ergens zoon tabelletje van. maar kan ook uitmaken denk ik ?
 
grasmaaier89 9-12-2008 20:13 Print reply

Posts: 14412
teveel vocht in je carb, komt door t vriezen en vochtige weer deze laatste tijd
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
KevinGilera 9-12-2008 21:33 Print reply

Posts: 336
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
teveel vocht in je carb, komt door t vriezen en vochtige weer deze laatste tijd


en de enigste oplossing van het stotteren is dus de carb. verwarming repareren ??
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
grasmaaier89 9-12-2008 21:35 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevinGilera
[...]


en de enigste oplossing van het stotteren is dus de carb. verwarming repareren ??



yup

en ook ff je carb checken of er niet meer vocht in zit, dus met compressortje doorblazen en alle gaatjes uitblazen.

ff met syleconenspray over je gasschuig spuiten en hij rijdt als een zonnetje.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
riccardot 9-12-2008 22:21 Print reply

Posts: 1096
Alleen denkt iedereen dat benzine die verneveld wordt gasvormig is, terwijl het gewoon fijn verdeeld is. Dus ik snap niet waarom de benzine dan zou condenseren tegen het spruitstuk oid, terwijl het al vloeibaar is.

Ik heb er overigens nog nooit last van gehad, zelfs niet toen ik met temperaturen onder de nul in de sneeuw reed.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 9-12-2008 om 22:21 uur.
 

Dit topic is 985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved