Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 38 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53299 - uitlaat
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bulteman 27-11-2008 13:56 Print reply

Posts: 1956
prop had ik al uit mijn gianelli door:
een schroevendraaier
gebruik hem als hefboom om de ring er uit de buigen

tadaaa

stelt geen zak voor
misschien eff stukje las uit de uitlaat vijlen
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Max_Derbi 27-11-2008 14:02 Print reply
Posts: 56
ik weet niet hoe diep de prop is
is der niet kans dat ik van binnen de uitlaat dan beschadig?

ik heb weinig ervaring met deze dingen omdat ik dit voor 't 1st doe
maar wil alles voor de zekerheid weten
 
max is the name, driving derbi is my game
Rs Dude. 27-11-2008 14:34 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
prop had ik al uit mijn gianelli door:
een schroevendraaier
gebruik hem als hefboom om de ring er uit de buigen

tadaaa

stelt geen zak voor
misschien eff stukje las uit de uitlaat vijlen


En als die tevast zit, zet je er ff een dremeltjee op
 
k ben stoerder want heb meer geneukt dan dat jij bier hebt gedronken!
Max_Derbi 27-11-2008 14:41 Print reply
Posts: 56
ik zelf heb geen dremel(slijptol toch?)
maarja de buurman is klusser zal er vast wel 1 hebben
trouwens
ik zat net even te kijken naar me prop
en het is een plaatje met en gat
en in dat gat zit nog een klein buisje
hoort dit nou bijd e uitlaat of is dit ook gewoon nog een stuk prop?
ik vraag dit omdat dat plaatje een beetje scheeft staat namelijk
 
max is the name, driving derbi is my game
Rs Dude. 27-11-2008 14:45 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Max_Derbi
ik zelf heb geen dremel(slijptol toch?)
maarja de buurman is klusser zal er vast wel 1 hebben
trouwens
ik zat net even te kijken naar me prop
en het is een plaatje met en gat
en in dat gat zit nog een klein buisje
hoort dit nou bijd e uitlaat of is dit ook gewoon nog een stuk prop?
ik vraag dit omdat dat plaatje een beetje scheeft staat namelijk


een demel is een klein slijptolletjee ja, En ken je dat busjee met je vingers er uitvissen?? En laat het dan ff aan je buuran zien. Misschien weet hij het wel voor je


Edit: Srry als er sheef getyp in staat maar typ met 1 hand.Andere heb k me pols gebroken

Dit bericht is gewijzigd door Rs Dude. op 27-11-2008 om 14:47 uur.
 
k ben stoerder want heb meer geneukt dan dat jij bier hebt gedronken!
Niek de Wildt 27-11-2008 14:47 Print reply

Posts: 7168
heb niet het hele topic gelezen, maar hier heb je iig een foto van hoe de prop erin zit en hoe hij eruit gaat:

Je kan hem natuurlijk weg-boren/dremelen/frezen/slijpen maar dit is een langdurig rotklusje, ik heb hem gewoon eruit gebroken.
Is goed te doen zonder speciaal gereedschap.
(Ik heb een luchtbijtel gebruikt om wat deuken te maken aan de rand het materiaal te verdunnen/verzwakken, maar dat hoeft dus niet perse)
Daarna een schroevendraaier er doorheen gehamerd en omhoog gebogen en dan steeds grotere schroevendraaier erin raggen en wrikken.
Wil hij er niet uit maar wel SOEPEL! op en neer? ram hem dan even omlaag en haal dan ff een dremeltje door het beginstuk, dan pak je hem er zo uit.



 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Max_Derbi 27-11-2008 14:51 Print reply
Posts: 56
bedankt!
zoiets zocht ik!
ik denk dati k wel eve hulp ga vragen aan me buurman
maar de rest zou ik zelf wel kunnen doen

bedankt iedereen voor de hulp tips en informatie!
ik laat wel horen als hij eronder hangt
 
max is the name, driving derbi is my game
Rs Dude. 27-11-2008 14:51 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
heb niet het hele topic gelezen, maar hier heb je iig een foto van hoe de prop erin zit en hoe hij eruit gaat:

Je kan hem natuurlijk weg-boren/dremelen/frezen/slijpen maar dit is een langdurig rotklusje, ik heb hem gewoon eruit gebroken.
Is goed te doen zonder speciaal gereedschap.
(Ik heb een luchtbijtel gebruikt om wat deuken te maken aan de rand het materiaal te verdunnen/verzwakken, maar dat hoeft dus niet perse)
Daarna een schroevendraaier er doorheen gehamerd en omhoog gebogen en dan steeds grotere schroevendraaier erin raggen en wrikken.
Wil hij er niet uit maar wel SOEPEL! op en neer? ram hem dan even omlaag en haal dan ff een dremeltje door het beginstuk, dan pak je hem er zo uit.
afbeelding
afbeelding
afbeelding



Kyk das een mooie uitleg
Probeer het eerst ff zelf enm als dat niet lukt vraagt je het ff aan je buurman
 
k ben stoerder want heb meer geneukt dan dat jij bier hebt gedronken!
Max_Derbi 29-11-2008 11:58 Print reply
Posts: 56
ik heb net in de schuur gezocht
en boven in mijn zolder
maar we hebben geen luchtbijtel
wel een normale bijtel
maar kb en bang dat ik de uitlaat bocht verneukt als ik met een hamer en bijtel ga werken
wat kan ik nu het beste doen?


edit ff me post een beetje bijgewerkt

Dit bericht is gewijzigd door Max_Derbi op 29-11-2008 om 12:09 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Max_Derbi op 29-11-2008 om 12:09 uur.
 
max is the name, driving derbi is my game
Niek de Wildt 29-11-2008 13:17 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Max_Derbi
ik heb net in de schuur gezocht
en boven in mijn zolder
maar we hebben geen luchtbijtel
wel een normale bijtel
maar kb en bang dat ik de uitlaat bocht verneukt als ik met een hamer en bijtel ga werken
wat kan ik nu het beste doen?


edit ff me post een beetje bijgewerkt

Dit bericht is gewijzigd door Max_Derbi op 29-11-2008 om 12:09 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Max_Derbi op 29-11-2008 om 12:09 uur.


zoals ik al zei, is een luchtbeitel helemaal niet vereist, ik gebuikte hem alleen om het metaal wat te verzwakken.
pak gewoon een smalle (platte)schroevendraaier en ram hem er met een hamer aan de zijkant in, dan een iets grotere schroevendraaier en dan daar naast een stukje totdat je een beetje kan wrikken met een grote/stevige schroevendraaier.
Als je hiermee je bocht wilt verneuken ben je wel heel verkeerd bezig, dus gewoon beetje klooien, kan niks gebeuren.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Max_Derbi 30-11-2008 19:21 Print reply
Posts: 56
hij ligt er onder hoor!
kep de prop samen met me vader eruit geboort met een metaal boortje
de prop is nu onbruikbaar geworden maarja

sproeier 94 erin(is helaas iets te klein vanwege langzame optrek in het begin)
uitlaat gemonteerd en klaar
kep wel de halve dag met me vader gewerkt haha:P
we hebbe zo lope klote :P (me vader is wel techniques)

maar de uitlaat is super!
wat een geluid zeg! heerlijk dat geknetter
als hij op toeren komt trekt hij ineens erg hard!
ik heb nu de 85 berreikt was nog niet op me top dus wie weet wel de 90!

moet ik trouwens alleen een iets grotere sproeier neme om int begin iets harder te trekke?


ps vele dank aan iedereen die me tips etc hebben gegeven!

 
max is the name, driving derbi is my game
jimbob 30-11-2008 19:23 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Max_Derbi
hij ligt er onder hoor!
kep de prop samen met me vader eruit geboort met een metaal boortje
de prop is nu onbruikbaar geworden maarja

sproeier 94 erin(is helaas iets te klein vanwege langzame optrek in het begin)
uitlaat gemonteerd en klaar
kep wel de halve dag met me vader gewerkt haha:P
we hebbe zo lope klote :P (me vader is wel techniques)

maar de uitlaat is super!
wat een geluid zeg! heerlijk dat geknetter
als hij op toeren komt trekt hij ineens erg hard!
ik heb nu de 85 berreikt was nog niet op me top dus wie weet wel de 90!

moet ik trouwens alleen een iets grotere sproeier neme om int begin iets harder te trekke?


ps vele dank aan iedereen die me tips etc hebben gegeven!



Als ie nu te arm staat moet je er sowieso een grotere sproeier in doen, anders loopt ie zo vast.

 
Max_Derbi 1-12-2008 14:30 Print reply
Posts: 56
dus als hij een tijdje op de zelfde toeren blijft en zelfde km en eerst langzaam omhoog loopt en opeens als een raket naar voren schiet is de sproeier te klein?
hij rijd voor de rest echt prima! hoeveel maten moet ik hem groter doen dan ?

btw ik heb nog 1 minpuntje
en dat is dat de uitlaat bocht tegen me been gaat
hoort dit bij deze?
bij me ori uitlat hadi k daar geen last van(+hitteschild)
maar ik wil even weten of ik hem dan wel juist bevestigd heb
 
max is the name, driving derbi is my game

Dit topic is 2004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2013 - All rights reserved