Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb onsteking?:S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 680 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53198 - Honda mb onsteking?:S
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 13-11-2008 17:13 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
wahaha thijsje jij bent juist diegene die hier aan het beunen is

ten eerste vermoer je je ketting door een bout tussen je ketting en tanwiel te leggen.

en je zet heel erg veel krachten op je hele aandrijflijn, versnellingsbak, koppeling, ketting enz.
vind je bak echt niet fijn.

als jij en goedpassend stuk as vind. wat mooi strak in de drijfstang past (dus geen schroevedraaier) kan dat gewoon hoor.

zorg wel even dat die as op houtjes rust, en dus niet op je carter drukt.



nou t gaat harstikke moooi
er komt zoiezo meer kracht op je vernsellingsbak, koppeling, ketting enz.. vooral bij zo'n crosser.



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mrgforce 13-11-2008 17:27 Print reply

Posts: 572
gewoon met lucht niet met een huis tuin en keuken compressor met een echt zware. draad zo snel dat je hem meteen los krijgt! ( mits je hem echt niet los kan krijgen, kan je dit beter doen.) anders gewoon simpel stopper in je bougie en de boel los draaien!
 
Sypie_Honda 13-11-2008 17:29 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

nou t gaat harstikke moooi
er komt zoiezo meer kracht op je vernsellingsbak, koppeling, ketting enz.. vooral bij zo'n crosser.





jah tuurlijk, het gaat wel een paar keer goed. maar tis echt niet goed voor je spul

luchtsleutel is nog altijd het beste.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
bulteman 13-11-2008 17:54 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
gewoon met lucht niet met een huis tuin en keuken compressor met een echt zware. draad zo snel dat je hem meteen los krijgt! ( mits je hem echt niet los kan krijgen, kan je dit beter doen.) anders gewoon simpel stopper in je bougie en de boel los draaien!



ik denk dat je nog beter een ijzeren pin rond 10 door je drijfstang kan steken dan met zuigerstop te werken

is denk ik wel iets beter, mits de kracht op carters aan bijde kant gelijk is zodat je niet de drijfstang naar een kant trekt of zulke dingen, want dan verneuk je em
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
mrgforce 13-11-2008 19:25 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]



ik denk dat je nog beter een ijzeren pin rond 10 door je drijfstang kan steken dan met zuigerstop te werken

is denk ik wel iets beter, mits de kracht op carters aan bijde kant gelijk is zodat je niet de drijfstang naar een kant trekt of zulke dingen, want dan verneuk je em



met lucht komt er zoveel kracht op te staan op het moment dat je hem indrukt dat ie meteen los schiet! kan geen ratel ofzo tegen op! doordat er zoveel kracht erop komt hoef je hem niet vast te zetten met een zuiger stop oid! ga maar is naar de autogarage en probeer is!
 
Thijsje 13-11-2008 20:19 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]



met lucht komt er zoveel kracht op te staan op het moment dat je hem indrukt dat ie meteen los schiet! kan geen ratel ofzo tegen op! doordat er zoveel kracht erop komt hoef je hem niet vast te zetten met een zuiger stop oid! ga maar is naar de autogarage en probeer is!

je conisch gedeelde verneuk je wel zo..

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Honda MB70cc 13-11-2008 20:26 Print reply

Posts: 669
die moer kan je zo los halen met een lucht sleutel..gewoon ff naar een auto bedrijf lope met je brom 2 sec werk met dop 17 heb je um zo los..

verder gewoon een immi 70 halen..met een immi zuiger..houd ut wel 4 weken vol..kost je een keer 50 euro..
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
bulteman 13-11-2008 21:54 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]



met lucht komt er zoveel kracht op te staan op het moment dat je hem indrukt dat ie meteen los schiet! kan geen ratel ofzo tegen op! doordat er zoveel kracht erop komt hoef je hem niet vast te zetten met een zuiger stop oid! ga maar is naar de autogarage en probeer is!



ik heb het idd ook wel eens zo gedaan,

daar hoef ik egt nie voor naar een auto garage te gaan

maar het is zo dat je het niet "met gevoel" kunt doen

dit is mijn mening dan
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Saknet 17-11-2008 12:51 Print reply

Posts: 10355
de beste manier is gewoon een staaf ijzer die houd je over je vliegwiel tot ie boven 2 gaten hangt dan teken je die af dan boor je ze door en schroef je der 2 boutjes in vast (zo dik mogelijk zodat ze precies passen in die gaten), voilla

geen moeilijk gedoe met een willekeurige pen van dezelfde dikte door je drijfstang, waarbij je grote kans loopt het structuur van je drijfstangoog ongewenst te modificeren om het maar even subtiel uit te drukken, waardoor je brommer naaldlagers gaat vreten. Voor welke brommerzaak werken jullie dat jullie zulke tips op internet durven verkondigen in de hoop dat ze alles mollen en jullie ouders extra onderdelen te verkopen?

en die ketting moet je ook met rust laten lol geen boutjes tussenraggen :P al ben ik het met thijsje eens dat een ketting vervangen 20maal minder tijd kost dus wel zowiezo een betere optie is al als die pen door drijfstangoog idee van een stelletje precisiebeunhazen-(neanderthalers) let wel op dat met thijsje's methode je natuurlijk kans hebt dat je voortandwielas krom trekt, net als wanneer je ketting te strak staat.

en die luchttol gebruik die in godsnaam niet om hem ook weer mee vast te zetten, een kameraad met een gloednieuwe aprilia area51 scooter deed dat ook, zn hele blok kon uit mekaar.


als je de naaldlager en pistonpen laat zitten en daar een pen doordoet, moet je wel een plaat op je tapeinden schroeven waar die pen aan rust, waardoor je je drijfstang naar beneden duwt ipv eraan gaat trekken, want als je eraan gaat trekken dan gaat hij gegarandeerd knappen bovenaan.

En je moet nadien je naaldlager zowiezo vervangen. Beter maak je gewoon een hefboom voor je vliegwiel, dat kost veel minder moeite en onnodige risicos.

Heb het zelf meegemaakt bij een honda mt5 blokje met een pen van dezelfde dikte, maar toen hield ik niet eens rekening met het feit dat het tegen mekaar aan persen van 2 metalen van verschillende structuren al de structuur kan beinvloeden.. (= dus ook naaldlager vreterij.) sterker nog als ik had geweten dat dat uitmaakte had ik dat destijds ook nooit zo gedaan. Iig het drijfstangoog spatte in een paar handenvol stukjes door men hele garage heen, en ik mag mezelf heel blij noemen dat m'n ogen niet geraakt zijn. En zo ernstig vast zat dat vliegwielmoer niet eens.




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]



ik denk dat je nog beter een ijzeren pin rond 10 door je drijfstang kan steken dan met zuigerstop te werken

is denk ik wel iets beter, mits de kracht op carters aan bijde kant gelijk is zodat je niet de drijfstang naar een kant trekt of zulke dingen, want dan verneuk je em

Dat denk ik niet, een zuigerstop werkt al beter vooral als je al door je uitlaatpoort gezien hebt dat je zuiger toch al aan gort is. Hierdoor komt ook niet alles op je naaldlager aan (die je na het gebruiken van een zuigerstop toch ook wel moet vervangen) maar worden de krachten eerst ge"buffered" door het zachtere materiaal van de zuiger. Ook zorgt een goede zuigerstop voor automatisch gelijke distibutie van de krachten over de gehele zuiger waardoor je hem automatisch precies recht duwt.


Het grote verschil van de zuigerstop en pen door drijfstang methode is dat met de zuigerstop men dus zowiezo duwt op de krukas zodat je niet trekt aan het kleine dunne ronde stukje metaal aan de bovenkant van je drijfstangoog, en dat is nogal een verschil zoals ik boven al heb laten blijken.


Dus denk ik het vervolg even na voordat jullie nare herinneringen bovenhalen bij de meer ervaren bromfietsprutsers.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
die moer kan je zo los halen met een lucht sleutel..gewoon ff naar een auto bedrijf lope met je brom 2 sec werk met dop 17 heb je um zo los..

verder gewoon een immi 70 halen..met een immi zuiger..houd ut wel 4 weken vol..kost je een keer 50 euro..


4 weken
dan doe jij iets niet goed ik rijd nu een half jaar met een 70eurokit die al een keer vastgelopen is, is al stukje nicaseal weggesleten, nieuwe zuiger erin klaar. moet zeggen dat ie wel gaar rijd beetje al, maar dat was al sinds begin met nieuwe zuiger

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 17-11-2008 om 14:00 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 1936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved