Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Sachs MadAss?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 928 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53134 - Sachs MadAss?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 15890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dikke Dennes 9-11-2008 19:45 Print topicpost

Posts: 4337


Aangezien mijn kenteken laatst is ingevorderd van de Derbi vanwege een te hoge topsnelheid, en ik nu dus verplicht 55km/pu moet snorren met de 6bak, en gezien het feit dat ik heel veel rijd en daarom denk aan een zuinigere brommer, liefst 4t, wil ik jullie bij deze enkele dingen vragen over de Sachs MadAss.

Waar te beginnen?

Ik reed de afgelopen 4 jaar gemiddeld 16.000km per jaar, dit betekend dus dat ik een brommer zoek die geschikt is voor veel kilometers en lange afstanden.

De MadAss is een 4t. Een 4t staat er natuurlijk om bekend dat ze aardig slijt vast zijn.

- Is dit ook te zeggen van de kwaliteit van de Sachs motorblokken? Zijn het originele Honda motorblokken of de bekende immitatie blokken? Hoe zit het met de kwaliteit hiervan?


Naast een goede motor is het natuurlijk ook zaak, bij het rijden van lange afstanden, dat de zithouding oké is.
Ikzelf ben 1.88m lang.

- Hoe is de zithouding van een MadAss voor iemand van 1.88m lang? Krijg je snel last van je polsen doordat je ietswat naar voren zit? Hoe zit het zadel? Hoe zit je met je voeten? Kortom; heeft de brommer een goede zitpositie?

Omdat de Sachs bij mij zal fungeren als een brommer voor dagelijksgebruik, moet hij ook goed te berijden zijn met iemand achterop.

- Kan je goed zitten met iemand achterop, op de MadAss?

Dit waren voorlopig wel even mijn vragen mbt de Sachs.
Het hele peppie en kokkie verhaal is nu af.

Ik hoop dat jullie met onderbouwde argumenten kunnen komen.

Alvast bedankt hé!
 
Drive it like you stole it.

mtx-motard 9-11-2008 19:47 Print reply

Posts: 14947
op lange afstand heb je sowieso last van je rug
hij roest, en de kwaliteit is niet alles.
die blokken zijn niet honda.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Joel_koningslust 9-11-2008 19:48 Print reply

Posts: 14514
zon ding zit echt absoluut niet lekker en comfortabel. na 3km rijden had ik al last van mn rug
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Suzuki-SLK Rijder 9-11-2008 19:49 Print reply

Posts: 3167
Vriend van me had er 1.

Ik vond dat je er aardig voorover op zat.
Het zadel is ook aardig klein voor 2 man.
En dat ding was zo langzaam als het maar kan, iedere 3 sec schakelen en van 30 naar 55 in zijn 4 brommen...

Ligt wel aardig stabiel op de weg en remt als n gek


edit: zuinig liep ie volges die vriend ook niet echt



quote van transferium meeting: "It sachs"

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-SLK Rijder op 9-11-2008 om 19:50 uur.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
Niek de Wildt 9-11-2008 19:50 Print reply
Posts: 7168
geen ervaring mee, maar ik zie dat het stuur bijna net zo hoog zit als het zadel, en je dus voorover gebogen moet zitten.
dit in combinatie met voetsteunen in het midden ipv verder naar achter betekend dat je rug helemaal gebogen is.
 
mtx-motard 9-11-2008 19:53 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder

quote van transferium meeting: "It sachs"

]




 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Dikke Dennes 9-11-2008 19:54 Print reply

Posts: 4337
Die vraag was ik vergeten ja!!!

Hoe zit het met de kwaliteit van het rijwieldeel?
Roest hij snel bijvoorbeeld?

 
Drive it like you stole it.
Malaguti RST 9-11-2008 19:55 Print reply

Posts: 1668
Op mijn school staat zo een ding,

je schakelt echt elke 3 sec en je komt niet vooruit,
Ziet er ook uit als een snor fiets.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Dikke Dennes 9-11-2008 20:00 Print reply

Posts: 4337
Wat je vind van het uiterlijk is een mening.
Ikzelf heb ook een mening, dus dat is niet relevant.

Het schakelen om de 3m is ook inrelevant, aangezien je hetzelfde hebt bij een strontoriginele Derbi (45km/pu) met 6bak.
Dus dat is een discussie die we niet hoeven te voeren.

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen omtrend de kwaliteit en zithouding.
 
Drive it like you stole it.
Malaguti RST 9-11-2008 20:05 Print reply

Posts: 1668
voor een 4 bak vind ik dat nog al veel schakel maar ja mijn RST gaat 80 dus dat is ook irelevant (net als de 3 Bak op me AF1 die 95 gaat)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Dikke Dennes 9-11-2008 20:08 Print reply

Posts: 4337
Ontopic svp.
 
Drive it like you stole it.
mwoap 9-11-2008 20:23 Print reply
Posts: 4
ik heb nu bijna 3 maanden een nieuwe madass.
ik vind hem goed genoeg rijden voor mijn doeleinden.
rij er dagelijks korte stukjes op van max. 20 km.
last van mijn rug heb ik 1 keer gehad na een rit van 60 kilometer.
heb zelf wel een paar minpuntjes op de madass aan te merken:

-reserve kraan werkt niet
-begon met 300 km olie te lekken
-het zadel is iets te schuin waardoor je
een beetje op je armen leunt.maar dit kan mischien verholpen worden door de veer iets losser te draaien, en het wordt iets minder als het zadel wat langer gebruikt is.

maar voor 1200 euro loop ik niet te klagen
succes met je keuze

Dit bericht is gewijzigd door mwoap op 9-11-2008 om 20:29 uur.
 
markhispania3 9-11-2008 20:23 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mwoap
last van mijn rug heb ik 1 keer gehad na een rit van 60 kilometer.


dat is best wel snel, met mijn furia maak ik zonder problemen 150 kilometer.
 
mtx-motard 9-11-2008 20:24 Print reply

Posts: 14947
ik zou die derbi van je houden
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
4takker 9-11-2008 20:43 Print reply

Posts: 2395
ik denk dat ik eerder voor goed opgeknapte ss50 met fereviceerd blok zou gaan kosm meschein iets meer dan 1200 euro maat je kan er goed kilometers me maken 200 km op een dag is geen probleem voor zoon brommer en ze gaan lang mee moet goed onderhoud en goed gebruik zo wat ik zo hier en daar hoor van die dingen kunnen ze makkelijk 100000 km maken zonder al te veel uitgave er aan en zijn lekker zuinig. als je een brommer wil hebben die noh zuiniger is als een madass dan zou ik denk ik voor een honda novio gaan maar dat zal warschijnelijk niet jou model brommer zijn

zo wat ik van de madass hoor hebben ze wel een paar kwaltjes
het blok is gebaseerd op het honda blok maar de kwalitijd is minder
en als je iemand achter op wil lijkt het mij ook niet al te fijn zitten op zoon kort zadel
over de zit houding kan in wijnig zeggen dat kun je het beste zelf bekijken
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
mtx-motard 9-11-2008 20:48 Print reply

Posts: 14947
in een honda blok zitten lagers, hier zijn veel lagers vervangen voor glijbussen, wat kwalitatief minder is.
gewoon een goedkope brommer, zeker niet voor 16.000 km/jaar als ik het zo lees.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 15890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved