Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 34

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
Pagina 87 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 94922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx freak 23-11-2008 18:30 Print reply

Posts: 2711
nu ben ik er al weer een tijdje uit de honda blokken maar weer begonnen, ben dus bezig met een mtx-ot af te stellen maar krijg er nog geen plofje uit?

welke sproeier heb ik nodig?



bos uitlaat (gewoon bovenlangs, niet zo'n raar onderlangs ding)
70cc imi met 70cc kop
18mm ori keihin met twinair powerfilter
imi ontsteking (kan het daar aan liggen?)

alvast bedankt
 
ikkejw 23-11-2008 20:08 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
nu ben ik er al weer een tijdje uit de honda blokken maar weer begonnen, ben dus bezig met een mtx-ot af te stellen maar krijg er nog geen plofje uit?

welke sproeier heb ik nodig?



bos uitlaat (gewoon bovenlangs, niet zo'n raar onderlangs ding)
70cc imi met 70cc kop
18mm ori keihin met twinair powerfilter
imi ontsteking (kan het daar aan liggen?)

alvast bedankt



ik heb sproeier 88 met vergelijkbare setup
(70 imi tuned, 18mm imi keihin, imi powerfilter, luhao uitlaat)

en die imi ontsteking werkt niet, met ori ontsteking loopt ie in 1 kick.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx freak 23-11-2008 22:11 Print reply

Posts: 2711
is de moer op de krukas van een honda mtx-ot normaal draad of andersom draad? Het gaat over de koppelingskant, de moer die dat kleine tandwielborgt
 
2t-crosser 23-11-2008 22:24 Print reply

Posts: 756
als je zuigerveren zijn geknapt en er 2 kleine krasjes in je cilinder aan de bovenkant zijn.kan je dan de zuigerveren vervangen en dan rijden. Niet zeggen van het is beun dit dat maar een vraag
 
riccardot 23-11-2008 23:08 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
als je zuigerveren zijn geknapt en er 2 kleine krasjes in je cilinder aan de bovenkant zijn.kan je dan de zuigerveren vervangen en dan rijden. Niet zeggen van het is beun dit dat maar een vraag


soms wel soms niet, probeer het uit wat heb je te verliezen?
 
Aquamaniac 23-11-2008 23:09 Print reply

Posts: 882
tuurlijk gaat meestal goed
alleen zal je zuiger/nieuwe zuigerveren wat sneller slijten

 
er gaat niks boven luchtkoeling
thunderbird - Forum en Sales Moderator 23-11-2008 23:09 Print reply

Posts: 7728
wat zijn kleine krasjes. je kunt er waarschijnlijk nog makkelijk mee door rijden, of het goed is voor de prestaties is een ander verhaal maarja; rijden kun je
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
riccardot 24-11-2008 14:13 Print reply

Posts: 1096
Hoe lassen jullie je opmaat uitlaatjes?
Ik heb een uitlaatje gemaakt, en deze laten hechten. Dezelfde kerel die het gehecht had zou het hem ook aflassen maar had opeens geen tijd meer.
Nu was ik bij een machinefabriek geweest, en die had hem geprobeerd te lassen met CO2. Ze hadden daar echter veel te dikke draad en daarom stond de stroom veel te hoog.

Wat is het nou het beste om een uitlaatje te lassen?
 
bulteman 24-11-2008 14:15 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Hoe lassen jullie je opmaat uitlaatjes?
Ik heb een uitlaatje gemaakt, en deze laten hechten. Dezelfde kerel die het gehecht had zou het hem ook aflassen maar had opeens geen tijd meer.
Nu was ik bij een machinefabriek geweest, en die had hem geprobeerd te lassen met CO2. Ze hadden daar echter veel te dikke draad en daarom stond de stroom veel te hoog.

Wat is het nou het beste om een uitlaatje te lassen?



ook met dikke draad kun je wel een pijp lassen

moet je alleen even uit zoeken wat ideale afstelling is kwa ampere, en draadsnelheid
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
riccardot 24-11-2008 14:20 Print reply

Posts: 1096
De stroom zou zo laag moeten staan daarvoor, dat de draad niet meer zou smelten.
 
bulteman 24-11-2008 14:22 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
De stroom zou zo laag moeten staan daarvoor, dat de draad niet meer zou smelten.



dan moet je toch maar lassen met 1.0 mm draad

afstelling is per apparaat verschillend

ik las wel een met metabo die maar 2 x 3 standen heeft

op het werk hebben de meeste wel 2 x 5


 
Als het regent in September, valt kerst in December.
brommercrosglanebrug 24-11-2008 14:23 Print reply

Posts: 1552
is het niet veel makkelijker om het tig te lassen?
 
bulteman 24-11-2008 14:25 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrosglanebrug
is het niet veel makkelijker om het tig te lassen?



meningen verschillen daarover

maar tig met voeding is wel zeer mooi lassen jah
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
brommercrosglanebrug 24-11-2008 14:26 Print reply

Posts: 1552
tenminste ik heb men uitlaat laten maken, bij ste( scholtentechniek) en die heeft het ook gelast met tig, en barry heeft zen uitlaat dacht ik ook met tig gelast, zelf verder geen ervaring mee.
 
JasperHonda 24-11-2008 15:20 Print reply

Posts: 658
heb nu in 2 weken tijd 3 bougies in me puchje gehad, maar telkens is ie weer na een paar dagen kapot.
Waar kan dit aan liggen?? hittegraad? zit nu b8hs in volgens mij.
 
Honda Powah!

Dit topic is 94922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 87 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved