Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
|
Pagina 78 van 201
|
Dit topic is 94944 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mtxsh-jeroen |
18-11-2008 20:32 |
 Posts: 162 |
ik ben bezig met het reviseren van een mtx-sh blok en nu haalde ik de keering aan de onstekingskant eruit, maar er bleken 2 keeringen achter elkaar te zitten. is dit altijd zo?
en als ik hem drek weer in elkaar zet moet ik zelf dan ook 2 keeringen plaatsen? kan dat geen kwaad?
|
|
|
|
grasmaaier89 |
18-11-2008 20:34 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
ik ben bezig met het reviseren van een mtx-sh blok en nu haalde ik de keering aan de onstekingskant eruit, maar er bleken 2 keeringen achter elkaar te zitten. is dit altijd zo?
en als ik hem drek weer in elkaar zet moet ik zelf dan ook 2 keeringen plaatsen? kan dat geen kwaad?
2 keeringen
nog nooit van gehoord
*check ook ff zijn nieuwe keeringsetje*
noop, zitten geen dubbele tussen.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Derbi-Olaf |
18-11-2008 20:35 |
|
Niek de Wildt |
18-11-2008 21:04 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
owjawel.
en anders doe je een dB killer erin gwn je demper een stukje smaller maken doen ook wonderen.
bullshit, met een te kleine diameter fungeert de demper als het ware als tailpijp met als gevolg dat deze dus veel te lang wordt, met als gevolg dat de temp en het max toerental oploopt.
en overigens werkt demper het best met een wat grotere diameter (diameter van voorbocht wordt aangeraden)
lees pagina eind 12 voor info over demper
eind pagina 11 en rest 12voor info tailpijp lengte en dia
http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf
en pagina
|
|
|
|
Five Speed |
18-11-2008 21:07 |
 Posts: 286 |
mijn broertje en ik hebben allebei handa viertakts en bij ons allebij is het nou al 2 keer voorgekomen dat een boegie gewoon niet meer vonkt , een nieuwe bougie 2 dagen oud brommer loopt er 3 minuten mee en dan is het weer over,
weet iemand hoe dit komt ontsteking verkeerd ofzo?
(de boegie is wel zwart).
|
|
honda goedgekeurd |
|
Derbi-Olaf |
18-11-2008 21:08 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Five Speed
mijn broertje en ik hebben allebei handa viertakts en bij ons allebij is het nou al 2 keer voorgekomen dat een boegie gewoon niet meer vonkt , een nieuwe bougie 2 dagen oud brommer loopt er 3 minuten mee en dan is het weer over,
weet iemand hoe dit komt ontsteking verkeerd ofzo?
(de boegie is wel zwart).
welke hittegraad doe je erin?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Niek de Wildt |
18-11-2008 21:12 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Five Speed
mijn broertje en ik hebben allebei handa viertakts en bij ons allebij is het nou al 2 keer voorgekomen dat een boegie gewoon niet meer vonkt , een nieuwe bougie 2 dagen oud brommer loopt er 3 minuten mee en dan is het weer over,
weet iemand hoe dit komt ontsteking verkeerd ofzo?
(de boegie is wel zwart).
denk aan afstelling:
zet je luchtschroef even op 1,5 slag open
en probeer een wat kleinere sproeiers
stel je kleppen op 0,05mm speling (uitlaat komt best nauw, liever iets te veel als te weinig)
zorg dat je contactpunten 0,4mm open gaan en openen als het streepje F (fire) uitlijnt op je vliegwiel
|
|
|
|
Five Speed |
18-11-2008 21:15 |
 Posts: 286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
denk aan afstelling:
zet je luchtschroef even op 1,5 slag open
en probeer een wat kleinere sproeiers
stel je kleppen op 0,05mm speling (uitlaat komt best nauw, liever iets te veel als te weinig)
zorg dat je contactpunten 0,4mm open gaan en openen als het streepje F (fire) uitlijnt op je vliegwiel
kleppen zijn gesteld ontsteking zal ik even na kijken en ik zal hem ook wat beter afstellen maar is dat de rede dat de bougie kapot gaat?
lijkt mij zo onwaarschijnlijk, bij mijn 2 takt is er nog nooit een bougie kapot gegaan.
|
|
honda goedgekeurd |
|
Motorhispaniafuria19 |
18-11-2008 21:18 |
Posts: 96 |
mijn furia rijd niet meer lekker sinds het heeft geregend. Anders deed ie het wel altijd in de regen.
Nu heb ik gekeken en mijn bougie was nat en de dop ook, zat ook corrosie in. dus nieuwe dop gekocht. toen heeft ie het even gedaan.
ik kan hem wel aantrappen maar dan valt ie snel uit alsof die verzuipt(bwoaaap). hij was eerst ook verzopen. dus had ik em aangelopen, toen deed ie het weer goed. Heel stuk gereden en in de schuur gezet.
nu doet ie het weer niet, kan het ook aan geen goede vonk liggen. of aan de contactpunten? en hoe controleer je dat?
|
|
|
|
Niek de Wildt |
18-11-2008 21:18 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Five Speed
[...]
kleppen zijn gesteld ontsteking zal ik even na kijken en ik zal hem ook wat beter afstellen maar is dat de rede dat de bougie kapot gaat?
lijkt mij zo onwaarschijnlijk, bij mijn 2 takt is er nog nooit een bougie kapot gegaan.
bougie is waarschijnlijk niet eens kapot, maar extreem vet geslagen.
gebeurd wel vaker bij niet geweldig afgestelde 4takten.
pak maar eens een klein schroevendraaiertje en krap voorzichtig die aanslag van het porselijn af en maak het ff schoon met wat wasbenzine (haal een dun lapje tussen electrode door en stel daarna die afstand op 0,6 od)
|
|
|
|
Five Speed |
18-11-2008 21:32 |
 Posts: 286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
bougie is waarschijnlijk niet eens kapot, maar extreem vet geslagen.
gebeurd wel vaker bij niet geweldig afgestelde 4takten.
pak maar eens een klein schroevendraaiertje en krap voorzichtig die aanslag van het porselijn af en maak het ff schoon met wat wasbenzine (haal een dun lapje tussen electrode door en stel daarna die afstand op 0,6 od)
oke zal ik doen, bedankt
|
|
honda goedgekeurd |
|
bobboiten |
19-11-2008 16:45 |
 Posts: 2771 |
Ff een vraagje:
Heeft het zin om deze powerbox op mijn standaard ontgrensde RS50 uit 2001/2002 te zetten?
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
RM-sm |
19-11-2008 17:13 |
 Posts: 3908 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
Ff een vraagje:
Heeft het zin om deze powerbox op mijn standaard ontgrensde RS50 uit 2001/2002 te zetten?
nee. je merkt er niks van als je met standaard spul rijd.
Ik ben opzoek naar een alarm systeem MET begrenzer er in gebouwt.
Ik weet dat het bestaan! ben opzoek naar de gene met alarm, op afstand starten en begrenzer ( toeren begrenser ).
koste geloof ik iets van 180 euro, maar kan ze nergens vinden...
wie, o wie, stuurt mij een PM/PB met een link waar ik ze ken kopen  .
Dit bericht is gewijzigd door RM-sm op 19-11-2008 om 17:17 uur.
|
|
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared |
|
Banaan |
19-11-2008 17:29 |
 Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
Ff een vraagje:
Heeft het zin om deze powerbox op mijn standaard ontgrensde RS50 uit 2001/2002 te zetten?
als je dr 1 wil kan je t beste die rubberen van malossi nemen, schijnt het beste te werken
|
|
|
|
-wokkel- |
19-11-2008 17:34 |
 Posts: 1129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
ik ben bezig met het reviseren van een mtx-sh blok en nu haalde ik de keering aan de onstekingskant eruit, maar er bleken 2 keeringen achter elkaar te zitten. is dit altijd zo?
en als ik hem drek weer in elkaar zet moet ik zelf dan ook 2 keeringen plaatsen? kan dat geen kwaad?
ik reed eerst altijd met 1 ging altijd goed. toen een keer vervangen omdat k de lagers ook deed en volgens een vriend zaten er 2 in dus ook maar 2 in gedaan. liep ook goed
|
|
|
|
Dit topic is 94944 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 78 van 201
|
|