Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 34

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
Pagina 68 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 95014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-bart 14-11-2008 17:40 Print reply
Posts: 816

hoe hard zal dit ongeveer gaan op een mtx-sh
MTX80R blok
100cc Autisa
24mm keihin
gianelli 80cc bovenlangs
twin air
originele ontsteking

En hoeveel kost een 24mm keihin rondschuif echte nieuw? Zie hem nergens op internet te koop.
 
MrOi 14-11-2008 17:45 Print reply

Posts: 3110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


gefixt.


[...]



R staat voor Resistor of te wel weerstand.
meestal zijn de bougiedoppen ook wel met een weerstand, dus dan kan het wel zonder 'weerstand bougie'.
Helemaal zonder weerstand zou ik niet doen, dan krijg je ruzie met de buren (tv doet raar bijv) en je ontsteking kan het te verduren krijgen.
Meestal gaan mensen liever voor weerstand in bougie dan in bougiedop, want dat werkt minder goed en de vonk wordt zwakker.
maar dat is voor jou dus niet het geval, dat is alleen bij snelle motoren met hoge compressie, en dus meer moeite om te vonken, dus valt wel mee.

zie ook:
http://www.sobw.nl/p...10%20Stoorzender.pdf



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-11-2008 om 22:29 uur.


Uhum,

Het enige wat jij zal merken aan die bougie zonder R, is dat je draadloze fietsteller het niet doet.
 
XT Supermotard For Sale!
kenny77 14-11-2008 18:15 Print reply

Posts: 29286
Voor mijn NSR sprinter moet wat bij worden gemaakt met kneedbaar metaal, voor in de kleine hoekjes waar me vader niet met lassen bij kan.

Maar welke kan ik hier het beste voor gebruiken?

Misschien iemand die ervaring heeft met een product?

Al vast bedankt.

Edit: In het blok natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-11-2008 om 18:15 uur.
 
Niek de Wildt 14-11-2008 20:50 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Voor mijn NSR sprinter moet wat bij worden gemaakt met kneedbaar metaal, voor in de kleine hoekjes waar me vader niet met lassen bij kan.

Maar welke kan ik hier het beste voor gebruiken?

Misschien iemand die ervaring heeft met een product?

Al vast bedankt.

Edit: In het blok natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-11-2008 om 18:15 uur.


devcon is uiteraard erg goed, maar ook erg duur, heel erg duur... (denk aan 40 euro per pakje) en dit is dan ook voor 1 metaalsoort.
En het probleem met carters (vooral de nieuwere) is dat er onderandere magnesium wordt toegevoegd aan het aluminium (en soms ook een beetje silicium)
Dus zou ik gaan voor Magnum kneedbaar staal, is echt mijn favoriete spul voor meerdere metalen (alu, staal, rvs, alles echt) bruikbaar en ook nog lekker goedkoop.
Autozaken als Harry Banis en Eddy Vos hebben het vaak.
 
vespa_hein 14-11-2008 21:05 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


een malossi 'race' vario, heeft alleen een ander verloop van de vario en waarschijnlijk is wordt hij bij volle toeren groter (de poelie) dus wat dit betekend is niks anders dat hij met dezelfde rollertjes anders zal optrekken (bijv onderin wat minder toeren en bovenin wat meer) en uiteindelijk verder uit elkaar kan gaan (kleinere diameter poelie kan krijgen)
verder dus geen invloed op koppeling (hooguit op het poelie gedeelte van de koppeling, dus als deze niet goed meeveranderd in diameter)

Het enigste verschil tussen een 'race' koppeling en een originele is dat hij sleuven heeft om te trekveren te stellen.
Kortom als je scoot met snelle pijp bijv het meeste vermogen leverd bij 10.000 toeren, dan wil je daar dus optrekken, als je met een std koppeling door met trekveertjes te klooien ervoor kan zorgen dat hij bij 10.000 toeren pakt, is het gewoon goed, het voordeel van een 'race' (lees: verstelbare) koppeling is alleen als hij bijv met bepaalde trekveertjes bij 9000 toeren pakt, je het kan bijstellen door ze iets strakker te zetten en dus op 10.000 toeren uit te komen.
Qua kwaliteit is het niet beter, misschien alleen de hele dure merken wat pas nodig is bij echt snelle setup's (denk aan als bijv je koppeling verbrand door toeren/vermogen)


oke thanks, is duidelijk ik ga wel met trekveertjes zitten klooien
 
Johann 14-11-2008 21:15 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
[...]


Uhum,

Het enige wat jij zal merken aan die bougie zonder R, is dat je draadloze fietsteller het niet doet.


Niks van waar, mijn brommer ging stotteren
 
kenny77 14-11-2008 21:21 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


devcon is uiteraard erg goed, maar ook erg duur, heel erg duur... (denk aan 40 euro per pakje) en dit is dan ook voor 1 metaalsoort.
En het probleem met carters (vooral de nieuwere) is dat er onderandere magnesium wordt toegevoegd aan het aluminium (en soms ook een beetje silicium)
Dus zou ik gaan voor Magnum kneedbaar staal, is echt mijn favoriete spul voor meerdere metalen (alu, staal, rvs, alles echt) bruikbaar en ook nog lekker goedkoop.
Autozaken als Harry Banis en Eddy Vos hebben het vaak.



Bedankt, ik zal er eens voor gaan kijken.
 
vespa_hein 15-11-2008 12:46 Print reply

Posts: 466
heej ik wil mijn achterwiel van mijn senda eraf halen maar het wil niet lukken, als je die moer eraf hebt moet die as toch gewoon uit je wiel kunnen?
 
Sypie_Honda 15-11-2008 13:00 Print reply

Posts: 13830
jah as moet er gewoon uitkunnen als je die moer er af hebt.

ze willen nog wel eens wat vastkankeren. dus even tikken met een kunstofhamer.

wel met beleid he, als het echt niet wil dan moet je het niet forceren!
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
vespa_hein 15-11-2008 13:07 Print reply

Posts: 466
er is geen andere manier voor zeker:P die as moet er gewoon uitkunnen, ik wil niet mn schroefdraad naar de hoeren helpen. maar bedankt
 
Elco 15-11-2008 13:08 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
er is geen andere manier voor zeker:P die as moet er gewoon uitkunnen, ik wil niet mn schroefdraad naar de hoeren helpen. maar bedankt



kettingspanners ook goed los?
 
jan-dx11 15-11-2008 13:09 Print reply

Posts: 4931
jahwel, bij mijn rieju rr zat de opsluitbus aan de as vastgeroest.
Ik heb de haakse slijper er ingezet, blijft je schroefdraad gewoon goed
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
vespa_hein 15-11-2008 13:13 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]



kettingspanners ook goed los?


helemaal
 
RS2Racer91 15-11-2008 13:19 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
jahwel, bij mijn rieju rr zat de opsluitbus aan de as vastgeroest.
Ik heb de haakse slijper er ingezet, blijft je schroefdraad gewoon goed

ja maar dat is een rieju he:P
ik pak altijd een hamer als ik m niet los krijg
 
Mikf 15-11-2008 17:21 Print reply

Posts: 1295
Brommert gaat nu op autoteller 50 met beetje tegenwind en 55 met wat meewind. Wordt dit goedgekeurd bij de RDW?
 

Dit topic is 95014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 68 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved