Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 34

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
Pagina 67 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 95013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 13-11-2008 21:01 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
is 16,5mm dun voor de stinger/tail pjip voor een 50cc?

het moet wel veilig blijven niet dat ik een warmloper krijg.


dr is een formule voor, en die heb ik ooit ergens toegepast op het apriliaforum, ik kwam uit op iets van 18mm, maar dat was dan bij een vermogen van 19.6pk. dus houd m gewoon op 17, en het zal wel goed zijn.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 13-11-2008 21:10 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
is 16,5mm dun voor de stinger/tail pjip voor een 50cc?

het moet wel veilig blijven niet dat ik een warmloper krijg.


grofweg: normaal ongv 0,55 X diameter voorbocht = diameter tailpijp
maximaal 0,4 X lengte uitlaat = lengte tailpijp (vaak is deze bij een pijp te lang)
normaal ongv 0,16 X lengte totale uitlaat = lengte voorbocht
normaal ongv max-diameter / 2,9 = diameter voorbocht (vaak is de diameter hiervan bij een pijp te groot) Formule hiervoor is:
0,03 X Wortel(cilinderinhoud X max-toerental)


heb de andere formules er ook even bij gezet zodat als je niet weet waar je je voorbocht moet meten, je dus je max diameter kunt pakken en daarmee voorbocht, en daarmee tailpijp.
Maar ik raad je aan een gemiddelde te nemen van de voorbocht aangezien veel pijpen std niet echt goed zijn qua maten.
veel gemaakte fout is bijv te grote diameter voorbocht of te lange tailpijp.

zie ook:
http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-11-2008 om 20:07 uur.
 
axel_s 13-11-2008 21:55 Print reply

Posts: 115
kheb niet veel ervaring me watergekoelde brommers en heb juist mijn cilinder vervangen ,maar nu vraag ik me af of de waterkoeling ontlucht moet worden ,en hoe ?
 
markhispania3 13-11-2008 21:58 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axel_s
kheb niet veel ervaring me watergekoelde brommers en heb juist mijn cilinder vervangen ,maar nu vraag ik me af of de waterkoeling ontlucht moet worden ,en hoe ?


eventjes laten lopen, en dan weer bijvullen, weer eventjes laten lopen en weer bijvullen enz.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 13-11-2008 21:58 Print reply

Posts: 7728
afvullen en dan ff laten lopen met de dop eraf. tik dan hier en daar met een schroevendraaier tegen de leidingen en eventuele luchtbelletjes zouden moeten ontsnappen..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Henk-88 13-11-2008 22:00 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
zie ook:
http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf




Link werkt weer niet
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Niek de Wildt 13-11-2008 22:26 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Link werkt weer niet


gefixt.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
In een aerox moet origineel een BR8HS bougie

voldoet een B8HS ook, want die r is toch alleen tegen storen ?



R staat voor Resistor of te wel weerstand.
meestal zijn de bougiedoppen ook wel met een weerstand, dus dan kan het wel zonder 'weerstand bougie'.
Helemaal zonder weerstand zou ik niet doen, dan krijg je ruzie met de buren (tv doet raar bijv) en je ontsteking kan het te verduren krijgen.
Meestal gaan mensen liever voor weerstand in bougie dan in bougiedop, want dat werkt minder goed en de vonk wordt zwakker.
maar dat is voor jou dus niet het geval, dat is alleen bij snelle motoren met hoge compressie, en dus meer moeite om te vonken, dus valt wel mee.

zie ook:
http://www.sobw.nl/p...10%20Stoorzender.pdf



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-11-2008 om 22:29 uur.
 
Henk-88 14-11-2008 4:49 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
gefixt.



Bronvermelding is cool

Maar net deze bron is verguisd @ BF..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Johann 14-11-2008 10:58 Print reply

Posts: 1273
Weet iemand hoe ik van een piepende achterrem afkomt? Ik hem kopervet achter de blokjes gedaan en de harde plekjes uit de blokjes geschuurt en nog bijven de remmen piepen. De blokjes zijn ongeveer een maand oud. Wie kan me helpen
 
Ibuz 14-11-2008 11:30 Print reply

Posts: 55
Mijn vragen:

- Past een Suzuki RG 80 blok onder een Suzuzki TSX? ( Plug and play )Of moet ik hier dingen voor aanpassing? Zo ja, wat?

- En past een Bovelangse Suzuki TSX 80 uitlaat op dit RG 80 blok?


Alvast bedankt!
 
Robin-RS50 14-11-2008 12:22 Print reply
Posts: 58
het lijkt bij mijn rs wel zo dat ik in z'n 6 niet verder an de 9000 toeren maar in alle andere versnellingen wel

 
Banaan 14-11-2008 12:25 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin-RS50
het lijkt bij mijn rs wel zo dat ik in z'n 6 niet verder an de 9000 toeren maar in alle andere versnellingen wel



is dat altijd al zo geweest?

je 6 is een overdrive he, dus kan best zijn dattie niet verder gaat dan 9000 toeren

Of miss je vertanding net iets te zwaar, of lichtelijk versleten zuiger/veren

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 14-11-2008 om 12:25 uur.
 
Robin-RS50 14-11-2008 12:35 Print reply
Posts: 58
ja een keer ander zuigertje kan geen kwaad denk ik der staat natuurlijk al zo'n 20.000 op de teller

 
Makrolon 14-11-2008 13:11 Print reply

Posts: 6733
Originele mtx-sh demper, zeldzaam volgens mij toch? Wat kan ik hier voor vragen?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Johann 14-11-2008 15:29 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johan senda
Weet iemand hoe ik van een piepende achterrem afkomt? Ik hem kopervet achter de blokjes gedaan en de harde plekjes uit de blokjes geschuurt en nog bijven de remmen piepen. De blokjes zijn ongeveer een maand oud. Wie kan me helpen


 

Dit topic is 95013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 67 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved