Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
|
Pagina 67 van 201
|
Dit topic is 95013 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Royal Club |
13-11-2008 21:01 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
is 16,5mm dun voor de stinger/tail pjip voor een 50cc?
het moet wel veilig blijven niet dat ik een warmloper krijg.
dr is een formule voor, en die heb ik ooit ergens toegepast op het apriliaforum, ik kwam uit op iets van 18mm, maar dat was dan bij een vermogen van 19.6pk. dus houd m gewoon op 17, en het zal wel goed zijn.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Niek de Wildt |
13-11-2008 21:10 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
is 16,5mm dun voor de stinger/tail pjip voor een 50cc?
het moet wel veilig blijven niet dat ik een warmloper krijg.
grofweg: normaal ongv 0,55 X diameter voorbocht = diameter tailpijp
maximaal 0,4 X lengte uitlaat = lengte tailpijp (vaak is deze bij een pijp te lang)
normaal ongv 0,16 X lengte totale uitlaat = lengte voorbocht
normaal ongv max-diameter / 2,9 = diameter voorbocht (vaak is de diameter hiervan bij een pijp te groot) Formule hiervoor is:
0,03 X Wortel(cilinderinhoud X max-toerental)
heb de andere formules er ook even bij gezet zodat als je niet weet waar je je voorbocht moet meten, je dus je max diameter kunt pakken en daarmee voorbocht, en daarmee tailpijp.
Maar ik raad je aan een gemiddelde te nemen van de voorbocht aangezien veel pijpen std niet echt goed zijn qua maten.
veel gemaakte fout is bijv te grote diameter voorbocht of te lange tailpijp.
zie ook:
http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-11-2008 om 20:07 uur.
|
|
|
|
axel_s |
13-11-2008 21:55 |
 Posts: 115 |
kheb niet veel ervaring me watergekoelde brommers en heb juist mijn cilinder vervangen ,maar nu vraag ik me af of de waterkoeling ontlucht moet worden ,en hoe ?
|
|
|
|
markhispania3 |
13-11-2008 21:58 |
 Posts: 1971 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axel_s
kheb niet veel ervaring me watergekoelde brommers en heb juist mijn cilinder vervangen ,maar nu vraag ik me af of de waterkoeling ontlucht moet worden ,en hoe ?
eventjes laten lopen, en dan weer bijvullen, weer eventjes laten lopen en weer bijvullen enz.
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
13-11-2008 21:58 |
 Posts: 7728 |
afvullen en dan ff laten lopen met de dop eraf. tik dan hier en daar met een schroevendraaier tegen de leidingen en eventuele luchtbelletjes zouden moeten ontsnappen..
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Henk-88 |
13-11-2008 22:00 |
 Posts: 26703 |
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Niek de Wildt |
13-11-2008 22:26 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Link werkt weer niet
gefixt.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
In een aerox moet origineel een BR8HS bougie
voldoet een B8HS ook, want die r is toch alleen tegen storen ?
R staat voor Resistor of te wel weerstand.
meestal zijn de bougiedoppen ook wel met een weerstand, dus dan kan het wel zonder 'weerstand bougie'.
Helemaal zonder weerstand zou ik niet doen, dan krijg je ruzie met de buren (tv doet raar bijv) en je ontsteking kan het te verduren krijgen.
Meestal gaan mensen liever voor weerstand in bougie dan in bougiedop, want dat werkt minder goed en de vonk wordt zwakker.
maar dat is voor jou dus niet het geval, dat is alleen bij snelle motoren met hoge compressie, en dus meer moeite om te vonken, dus valt wel mee.
zie ook:
http://www.sobw.nl/p...10%20Stoorzender.pdf
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-11-2008 om 22:29 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
14-11-2008 4:49 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
gefixt.
Bronvermelding is cool
Maar net deze bron is verguisd @ BF..
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Johann |
14-11-2008 10:58 |
 Posts: 1273 |
Weet iemand hoe ik van een piepende achterrem afkomt? Ik hem kopervet achter de blokjes gedaan en de harde plekjes uit de blokjes geschuurt en nog bijven de remmen piepen. De blokjes zijn ongeveer een maand oud. Wie kan me helpen
|
|
|
|
Ibuz |
14-11-2008 11:30 |
 Posts: 55 |
Mijn vragen:
- Past een Suzuki RG 80 blok onder een Suzuzki TSX? ( Plug and play )Of moet ik hier dingen voor aanpassing? Zo ja, wat?
- En past een Bovelangse Suzuki TSX 80 uitlaat op dit RG 80 blok?
Alvast bedankt!
|
|
|
|
Robin-RS50 |
14-11-2008 12:22 |
Posts: 58 |
het lijkt bij mijn rs wel zo dat ik in z'n 6 niet verder an de 9000 toeren maar in alle andere versnellingen wel
|
|
|
|
Banaan |
14-11-2008 12:25 |
 Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Robin-RS50
het lijkt bij mijn rs wel zo dat ik in z'n 6 niet verder an de 9000 toeren maar in alle andere versnellingen wel
is dat altijd al zo geweest?
je 6 is een overdrive he, dus kan best zijn dattie niet verder gaat dan 9000 toeren
Of miss je vertanding net iets te zwaar, of lichtelijk versleten zuiger/veren
Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 14-11-2008 om 12:25 uur.
|
|
|
|
Robin-RS50 |
14-11-2008 12:35 |
Posts: 58 |
ja een keer ander zuigertje kan geen kwaad denk ik der staat natuurlijk al zo'n 20.000 op de teller
|
|
|
|
Makrolon |
14-11-2008 13:11 |
 Posts: 6733 |
Originele mtx-sh demper, zeldzaam volgens mij toch? Wat kan ik hier voor vragen?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Johann |
14-11-2008 15:29 |
 Posts: 1273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johan senda
Weet iemand hoe ik van een piepende achterrem afkomt? Ik hem kopervet achter de blokjes gedaan en de harde plekjes uit de blokjes geschuurt en nog bijven de remmen piepen. De blokjes zijn ongeveer een maand oud. Wie kan me helpen
|
|
|
|
Dit topic is 95013 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 67 van 201
|
|