Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
|
Pagina 52 van 201
|
Dit topic is 94974 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-11-2008 12:08 |
 Posts: 10560 |
kameraad heeft een motor gekocht:
oude suzuki ts250 uit 1979, 2t , std 18.9 pk
nu is dat ding nogal verbeund , en zit er een gewoon stuk buis als uitlaat onder.
is het een vooruitgang om een een expansiepijp van een 02 cr125 op te zetten ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
9-11-2008 12:11 |
 Posts: 7728 |
denk het niet, die dingen zijn niet erg hoogtoerig ofwel?
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-11-2008 12:13 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
denk het niet, die dingen zijn niet erg hoogtoerig ofwel?
wat ik van filmpjes en de uitlaatpoort bekijk niet.
daar rag ik wel even de dremel door.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
vespa_hein |
9-11-2008 13:13 |
 Posts: 466 |
wat is de orginele sproeier van een peugeot fox?
|
|
|
|
Frysk |
9-11-2008 17:05 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
kameraad heeft een motor gekocht:
oude suzuki ts250 uit 1979, 2t , std 18.9 pk
afbeelding
nu is dat ding nogal verbeund , en zit er een gewoon stuk buis als uitlaat onder.
is het een vooruitgang om een een expansiepijp van een 02 cr125 op te zetten ?
naja een stuk buis als uitlaat zegt al genoeg he..
dus zal zeker beter rijden
en hoe maak ik mijn foto's (avater) kleiner dan 8kb
|
|
giggitybyte |
|
Frysk |
9-11-2008 17:06 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]
ja maar dan ben je bij een ongeval wel de sjaak als ze je frame nummer gaan tjekken
valt slag mee, m'n NS1 heeft immers ook een NSR frame erin en dat is ook al eens nagechecked... en NS1 ziet er toch een stuk anders uit dan NSR
dus gewoon overtikken.. als het maar netjes is
|
|
giggitybyte |
|
Niek de Wildt |
9-11-2008 17:07 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
en hoe maak ik mijn foto's (avater) kleiner dan 8kb
kijk voor de gein eens onderaan pagina 48 en bovenaan pagina 49 van ditzelfde topic
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
9-11-2008 17:09 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
kameraad heeft een motor gekocht:
oude suzuki ts250 uit 1979, 2t , std 18.9 pk
afbeelding
nu is dat ding nogal verbeund , en zit er een gewoon stuk buis als uitlaat onder.
is het een vooruitgang om een een expansiepijp van een 02 cr125 op te zetten ?
standaard is dat al nauwelijks een expansie te noemen dus... miss een CR125 pijp zodanig aanpassen dat 'ie wat laagtoeriger word?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Niek de Wildt |
9-11-2008 17:16 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
standaard is dat al nauwelijks een expansie te noemen dus... miss een CR125 pijp zodanig aanpassen dat 'ie wat laagtoeriger word?
langer dus.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
9-11-2008 17:21 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
langer dus.
wat? bocht, eindconus?....
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Royal Club |
9-11-2008 17:22 |
 Posts: 60390 |
stuk tussen flens en bocht
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Niek de Wildt |
9-11-2008 17:29 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
wat? bocht, eindconus?....
totale lengte, maar aangezien je alleen de bocht van lengte kan veranderen zonder dat je iets anders ook aanpast, moet je de bocht aanpassen
zie ook hier:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/53069/2
Quote: Niek de Wildt:
3cm tussen voorbocht lassen, verlaag je hem ca 1000 tot 1500+ toeren mee (kan ook diameter wat minder maken, maar langer maken dus) en als je de tailpijp een grotere diameter geeft gaat er nog een krappe 500 vanaf.
(kan ook korter maken, maar liever grotere dia.)
voor uitleg en exacte maten:
http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf
stukje over tailpijp: einde van pagina 11 en de rest van pagina 12
stukje over voorbocht: pagina 6 en 7
zijn al 2 Topics geweest waar ik vrijwel ditzelfde antwoord heb gegeven, dus beter ZOEKEN volgende keer.
grofweg: normaal ongv 0,55 X diameter voorbocht = diameter tailpijp
maximaal 0,4 X lengte totale uitlaat = lengte tailpijp (vaak is deze bij een pijp te lang)
normaal ongv 0,16 X lengte totale uitlaat = lengte voorbocht
normaal ongv max-diameter / 2,9 = diameter voorbocht (vaak is de diameter hiervan bij een pijp te groot) Formule hiervoor is:
0,3 X Wortel(cilinderinhoud X max-toerental)
EDIT: je kunt de berekening achterwegen laten als je hier geen zin in hebt en gewoon 3cm tussen je voorbocht en een tailpijp met een iets grotere diameter erop lassen (of dus een CMtje of 2 afzagen, maar dat liever niet)
Quote, oorspronkelijk gepost door: Saknet
ring in de pijp maar dan niet zon joekel als een originele
EINDE QUOTE
hiermee zorg je er alleen voor dat hij niet/nauwlijks in zijn powerband komt maar verleg je hem niet mee.
|
|
|
|
Jasper Strahiem |
9-11-2008 19:22 |
 Posts: 1950 |
Iemand last van pop up site bij firefox? online spellen of so
|
|
Make the most of now |
|
mtx-motard |
9-11-2008 19:45 |
 Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Iemand last van pop up site bij firefox? online spellen of so
nee
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
DerbiSMracing |
9-11-2008 21:25 |
Posts: 171 |
Een vraagje:
Ik ben van plan om een MK thrower te gaan kopen
maar nu heb ik paar vraagjes:
Wat is de maximale toeren
maximum snelheid
is hij 50 cc of 70 cc
|
|
|
|
Dit topic is 94974 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 52 van 201
|
|