Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 34

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
Pagina 37 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 94645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 4-11-2008 19:01 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


kan toch best in een 19mm, doe ff 5 maatjes kleiner


ja als hij redelijk loopt zal het wel kunnen ja.
maar ik vond het altijd al klein. maar ik zal is beetje kleiner proberen.
maar ik wil ook een keer een andere carb bestellen.
http://www.brommerforum.nl/showtopic/53004 mischien dat jullie nog goede ideeen hebben.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Sypie_Honda 4-11-2008 19:01 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
kan dr iemand ff bij zn mt meten hoe breed t is tussen t frame, waar je achterbrugas doorheen komt?

[...]


Rijden moet je, dan kan je t weten he.

tzal wel opgelost zijn

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 3-11-2008 om 21:21 uur.


inbouwbreedte achterbrug noemen ze dat

185 mm !
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Ice Ap rs50 4-11-2008 19:07 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ja als hij redelijk loopt zal het wel kunnen ja.
maar ik vond het altijd al klein. maar ik zal is beetje kleiner proberen.
maar ik wil ook een keer een andere carb bestellen.
http://www.brommerforum.nl/showtopic/53004 mischien dat jullie nog goede ideeen hebben.


valt net wat te zien wat je wil...

topvermogen: Mikuni TMX!

makkelijk afstellen, minder verbruik: Dell'orto VHST
 
GTI - GTD - BMW
falco 4-11-2008 19:39 Print reply

Posts: 3724
kan krukastandwiel eraf bij am6 zonder koppelingshart te verwijderen?
 
Derbi-Olaf 4-11-2008 19:44 Print reply

Posts: 14999
wat is ongeveer de maximum compressie verhouding met octaan 98 ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
falco 4-11-2008 19:45 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
wat is ongeveer de maximum compressie verhouding met octaan 98 ?



maximum boeit niet, denk eerder dat je minimum bedoelt? hoeveel compressie je nodig heb om daarmee te kunnne rijden?
 
Derbi-Olaf 4-11-2008 19:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]



maximum boeit niet, denk eerder dat je minimum bedoelt? hoeveel compressie je nodig heb om daarmee te kunnne rijden?

nee, ik wil écht de maximum weten
edit: vind al ergens 1:15 iemand bevestiging?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 4-11-2008 om 19:48 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 4-11-2008 19:49 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]



maximum boeit niet, denk eerder dat je minimum bedoelt? hoeveel compressie je nodig heb om daarmee te kunnne rijden?


Denk dat je niet echt weet waar je het over hebt (no offence)

euro 98 heeft een hoger octaangehalte als 95 en dus een hogere klopvastheid en dus kun je het meer compreseren als 95 zonder dat het gaat pingelen (vervroegd zelfontbranden).

bijv bij een compressieverhouding van 15:1 kun je niet meer met 95 rijden.

ik kijk het even voor je na Olaf.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


valt net wat te zien wat je wil...

topvermogen: Mikuni TMX!

makkelijk afstellen, minder verbruik: Dell'orto VHST


Heb jij deze ook gehad? relaxte carb hé, raar dat hij niet zo bekend is, is veel beter afgewerkt dan zijn broertjes PHBN etc, zie mijne:
http://www.brommerfo...allery/view/4108/4/1

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
kan krukastandwiel eraf bij am6 zonder koppelingshart te verwijderen?


nee

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-11-2008 om 19:51 uur.
 
Derbi-Olaf 4-11-2008 19:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Denk dat je niet echt weet waar je het over hebt (no offence)

euro 98 heeft een hoger octaangehalte als 95 en dus een hogere klopvastheid en dus kun je het meer compreseren als 95 zonder dat het gaat pingelen (vervroegd zelfontbranden).

bijv bij een compressieverhouding van 15:1 kun je niet meer met 95 rijden.

ik kijk het even voor je naar Olaf.

oké, dat zou mooi zijn.
is eigelijk gewoon nieuwsgierigheid
misschien ben ik er ooit nog iets mee
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 4-11-2008 19:52 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

oké, dat zou mooi zijn.
is eigelijk gewoon nieuwsgierigheid
misschien ben ik er ooit nog iets mee


je merkt het overigens vanzelf als hij pingelt en dan mik je er 98 in en is het waarschijnlijk over. (100 zal je niet nodig hebben)

interessant artikeltje:
http://www.ytcn.nl/a...0overmars%20columns/
EN DAN die over Compressie (beetje bovenaan)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-11-2008 om 19:55 uur.
 
Derbi-Olaf 4-11-2008 19:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


je merkt het overigens vanzelf als hij pingelt en dan mik je er 98 in en is het waarschijnlijk over. (100 zal je niet nodig hebben)

ja ik weet het , maar het geld tenslotte: hoe dichter je de grens van pingelen benadert , des te meer vermogen je zal hebben .
het scheelt niet veel, maar wel iets.
verder zou het handig zijn om te weten als je cilinderkopjes wilt gaan maken een probleem is dan echter weer dat de compressie-verhouding van een 2takt ook weer afhankelijk is van de uitlaat .
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
markhispania3 4-11-2008 19:57 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



euro 98 heeft een hoger octaangehalte

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-11-2008 om 19:51 uur.


octaangetal. voor de rest heb ik er niets op aan te merken hoor.
 
Royal Club 4-11-2008 20:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Denk dat je niet echt weet waar je het over hebt (no offence)

euro 98 heeft een hoger octaangehalte als 95 en dus een hogere klopvastheid en dus kun je het meer compreseren als 95 zonder dat het gaat pingelen (vervroegd zelfontbranden).

bijv bij een compressieverhouding van 15:1 kun je niet meer met 95 rijden.

ik kijk het even voor je na Olaf.

[...]


Heb jij deze ook gehad? relaxte carb hé, raar dat hij niet zo bekend is, is veel beter afgewerkt dan zijn broertjes PHBN etc, zie mijne:
http://www.brommerfo...allery/view/4108/4/1

[...]


nee

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-11-2008 om 19:51 uur.


octaan GETAL!!!
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 4-11-2008 20:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


je merkt het overigens vanzelf als hij pingelt en dan mik je er 98 in en is het waarschijnlijk over. (100 zal je niet nodig hebben)

interessant artikeltje:
http://www.ytcn.nl/a...0overmars%20columns/
EN DAN die over Compressie (beetje bovenaan)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-11-2008 om 19:55 uur.

heb die pagina eens gelezen, iig tof allemaal, komt bij mijn favorieten
maar ik begin me een beetje af te vragen of er een concreet antwoord te geven valt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Banaan 4-11-2008 20:09 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


inbouwbreedte achterbrug noemen ze dat

185 mm !


dankje!(k)

Andere vraag:

Maat van mij (robin-rs50) rijd met zn rs, zonder dat die 2grote nippels op t spruitstuk zijn afgesloten, ding rijd gewoon goed etc..

Wat hoort er origineel op die nippels, en is t verstandig om die toch af te sluiten?

(ps, maakte geen verschil qua lopen, of ik dr 2 vingers ophield of niet)
 

Dit topic is 94645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 37 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved