Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 34

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 755 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
Pagina 176 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 175, 176, 177 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 94502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 20-12-2008 23:06 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


owkey nu snap ik het een beetje
thanx


mooizo als er nog iets is, moet je maar gewoon ff inboxen ofzo anders, ik ken dat hele schema uit mn hoofd, kheb nogal wat draadbomen aangelegd bij MT's, in principe, als je het schemaatje ff uitprint en er bij houdt. Dat scheelt een hoop!
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
rik hulkenberg 20-12-2008 23:07 Print reply

Posts: 10029
de massa word niet gelijkgericht dat is alleen de witte draad uit het blok
ik heb laatst mijn kabelboom vervangen door een mb50s dus met spanningsregelaar
 
honda_freak 20-12-2008 23:08 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
de massa word niet gelijkgericht dat is alleen de witte draad uit het blok
ik heb laatst mijn kabelboom vervangen door een mb50s dus met spanningsregelaar


de massa in een nulpunt. daar kan niets gelijk aan gericht worden. Je haalt van alles door elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 20-12-2008 om 23:08 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
rik hulkenberg 20-12-2008 23:12 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


de massa in een nulpunt. daar kan niets gelijk aan gericht worden. Je haalt van alles door elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 20-12-2008 om 23:08 uur.

heb zelf electro opleiding gevolgd
eigenlijk moet je 4 diodes hebben om alles gelijk te richten


dit is een echte gelijkrichter die in honda brommers zit is eigenlijk niet echt goed

bij honda word eigenlijk maar 1 kant gelijkgericht

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 20-12-2008 om 23:13 uur.
 
honda_freak 20-12-2008 23:15 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

heb zelf electro opleiding gevolgd
eigenlijk moet je 4 diodes hebben om alles gelijk te richten

afbeelding
dit is een echte gelijkrichter die in honda brommers zit is eigenlijk niet echt goed

bij honda word eigenlijk maar 1 kant gelijkgericht

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 20-12-2008 om 23:13 uur.


dat geloof ik

Dan nog.. de massa is het nulpunt, daar kan jij niets aan veranderen met je opleiding

En inderdaad, de gelijkrichter in een honda is een nogal slappe variant, dat had ik al vaker gehoord. Maarja, in dergelijke gevallen van kleine stroompjes en lage voltages, red deze t ook nog wel.

ja.. 1 kant.. de stroom kan wel de ene kant op, maar niet de andere, dus gaat het maar 1 kant op.. en dat is precies wat je wilt

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 20-12-2008 om 23:17 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
rik hulkenberg 20-12-2008 23:25 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


dat geloof ik

Dan nog.. de massa is het nulpunt, daar kan jij niets aan veranderen met je opleiding

En inderdaad, de gelijkrichter in een honda is een nogal slappe variant, dat had ik al vaker gehoord. Maarja, in dergelijke gevallen van kleine stroompjes en lage voltages, red deze t ook nog wel.

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 20-12-2008 om 23:16 uur.

de massa is helemaal niet helemaal het nulpunt het is de halve kant van de wisselspanning
elke keer dat de noord en zuidpool van de magneet langs het de lichtspoel komt gaat er bij bijde draden een spanning lopen(dus wit en groen)

dus zo
die na benede staande worden niet gelijk gericht dus dat blijft zo


Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 20-12-2008 om 23:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 20-12-2008 om 23:28 uur.
 
honda_freak 20-12-2008 23:34 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

de massa is helemaal niet helemaal het nulpunt het is de halve kant van de wisselspanning
elke keer dat de noord en zuidpool van de magneet langs het de lichtspoel komt gaat er bij bijde draden een spanning lopen(dus wit en groen)
afbeelding
dus zo
die na benede staande worden niet gelijk gericht dus dat blijft zo


Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 20-12-2008 om 23:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 20-12-2008 om 23:28 uur.


kijk is goed naar je schemaatje.. en vertel me welk getal er halverwege de curve (wat dus volgens jou ook de massa is) lang de y-as staat.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
rik hulkenberg 20-12-2008 23:41 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


kijk is goed naar je schemaatje.. en vertel me welk getal er halverwege de curve (wat dus volgens jou ook de massa is) lang de y-as staat.

de 0
en wat onder de x-as zit loopt via de massa
 
honda_freak 20-12-2008 23:44 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

de 0
en wat onder de x-as zit loopt via de massa


Er loopt geen voltage via de massa. De massa is nul. Steek jij je vinger maar is het in 1 van de gaatjes van het stopcontact (wisselstroom). Het ene gaatje is de massa (aarde) deze is gesteld op 0V, dan gebeurt er niets. Het andere gaatje zorgt ervoor dat je haar overeind gaat staan... Dan staat er vrolijk 220V tussen je tenen en je vinger..

Wellicht is het handig voor je om even te denken aan wat voltage nou precies is. Je hebt wellicht een opleiding electrotechniek in je. Maar de leraar natuurkunde voor vwo in mij, zegt dat je een paar lessen hebt gemist.

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 20-12-2008 om 23:45 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
zijstandaard 21-12-2008 10:26 Print reply

Posts: 1117
hoe zit de accu vast bij een honda mt, is daar een speciale accubak voor?

Dit bericht is gewijzigd door zijstandaard op 21-12-2008 om 10:42 uur.
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
kennyibanez 21-12-2008 10:27 Print reply

Posts: 529
welk is de beste snelle 50cc voor een derbi senda?? met bij passende uitlaat

thnx
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
zijstandaard 21-12-2008 10:42 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
hoe zit de accu vast bij een honda mt, is daar een speciale accubak voor?

Dit bericht is gewijzigd door zijstandaard op 21-12-2008 om 10:42 uur.


 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Henk-88 21-12-2008 10:59 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
[...]





Zou je je vraag nog een keer willen stellen? Ik heb 'm niet helemaal meegekregen eig
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
zijstandaard 21-12-2008 11:02 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Zou je je vraag nog een keer willen stellen? Ik heb 'm niet helemaal meegekregen eig



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
hoe zit de accu vast bij een honda mt, is daar een speciale accubak voor?

Dit bericht is gewijzigd door zijstandaard op 21-12-2008 om 10:42 uur.


 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Royal Club 21-12-2008 11:40 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
welk is de beste snelle 50cc voor een derbi senda?? met bij passende uitlaat

thnx


malossi mhr team 50 en malossi mhr gp uitlaat
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 94502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 176 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 175, 176, 177 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved