Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 34

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
Pagina 150 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 149, 150, 151 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 94527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 13-12-2008 17:20 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]



vaker gebruiken kan gewoon hoor. Met een waterpomp tang krijg je ze makkelijk dicht



maar ze worden steeds losser doordat je ze zegmaar open moet buigen. en zowiezo vind ik het maar kutdingen want als er opeens flink wat druk op je leiding komt laat dat klemmetje gewoon los en knalt je slang eraf
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Mt5_grolsch 13-12-2008 17:20 Print reply

Posts: 2014
ff een vraagje voor een kameraad van me:

puch blok met senda cilinder.

puch heeft 43mm slag en senda 40mm

als hij er voor zorgt dat de cilinder 1,5mm hoger ligt komt de zuiger mooi boven in maar,,,,

dan komt de zuiger ook 1,5mm lager als normaal bij een senda gebeurd is dit erg of maakt die 1,5mm niet zoveel uit?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Joel_koningslust 13-12-2008 17:22 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
ff een vraagje voor een kameraad van me:

puch blok met senda cilinder.

puch heeft 43mm slag en senda 40mm

als hij er voor zorgt dat de cilinder 1,5mm hoger ligt komt de zuiger mooi boven in maar,,,,

dan komt de zuiger ook 1,5mm lager als normaal bij een senda gebeurd is dit erg of maakt die 1,5mm niet zoveel uit?



maakt wel uit
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Twizz 13-12-2008 17:27 Print reply

Posts: 851
wat te doen bij dolle schroeven aan de koppelingskant van mijn suzuki rg80 blok?
 
houw ns op!
gerwin88 13-12-2008 17:28 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
wat te doen bij dolle schroeven aan de koppelingskant van mijn suzuki rg80 blok?


beste is een helicoil erin laten zetten.
die schroefdraad is sterker dan wat er origineel in zit.
 
VW rider for live
Twizz 13-12-2008 17:29 Print reply

Posts: 851
kbdoel de schroefkop eigenlijk
 
houw ns op!
Henk-88 13-12-2008 17:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
maakt wel uit



Ja uiteraard maar is het slecht of goed voor de prestaties?
Het is maar 3 mm lager.
En sommige cilinders kun je wel meer ophogen dan 3mm..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Henk-88 13-12-2008 17:34 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
wat te doen bij dolle schroeven aan de koppelingskant van mijn suzuki rg80 blok?



Met klein koudbeiteltje linksom dirigeren en daarna weggooien
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Mt5_grolsch 13-12-2008 17:37 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Ja uiteraard maar is het slecht of goed voor de prestaties?
Het is maar 3 mm lager.
En sommige cilinders kun je wel meer ophogen dan 3mm..



nee 1,5mm zelfs alss je hem al hebt opgehoogt.


 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Henk-88 13-12-2008 17:39 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]



nee 1,5mm zelfs alss je hem al hebt opgehoogt.





Slag van Puch is toch groter of zie ik iets over het hoofd?

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
gerwin88 13-12-2008 17:39 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
kbdoel de schroefkop eigenlijk


ah
Kun je niet de kop eraf boren -> koppelingsdeksel eraf halen -> dan kun je met griptang de rest eruitdraaien...

(weet eigelijk niet precies hoe het bij suzuki zit, zo werkt het bij honda iig wel (moet je eigelijks wel inbus hebben))

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 13-12-2008 om 17:40 uur.
 
VW rider for live
S1lv3r 13-12-2008 17:40 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Slag van Puch is toch groter of zie ik iets over het hoofd?



Klopt, maar denk dat je dan ook belachelijk hoge timingen krijgt als je de cilinder 3mm ophoogd.

edit: Verrek ja, wat mt5_grols zegt, niet eens bij na gedacht :P.

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 13-12-2008 om 17:41 uur.
 
Mt5_grolsch 13-12-2008 17:40 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Slag van Puch is toch groter of zie ik iets over het hoofd?




ja 3mm totaal dus 1,5mm lager en 1,5mm hoger als een senda (40mm)
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Henk-88 13-12-2008 17:47 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]



ja 3mm totaal dus 1,5mm lager en 1,5mm hoger als een senda (40mm)



De onderkant van de poorten van de senda-cilinder gaan dus 1.5mm omhoog en de zuiger zakt nog eens 1,5mm lager in vergelijking tot de derbizuiger en de bovenkant van de Puchzuiger komt op hetzelfde punt als een derbizuiger in een derbicilinder toch?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
S1lv3r 13-12-2008 17:49 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



De onderkant van de poorten van de senda-cilinder gaan dus 1.5mm omhoog en de zuiger zakt nog eens 1,5mm lager in vergelijking tot de derbizuiger en de bovenkant van de Puchzuiger komt op hetzelfde punt als een derbizuiger in een derbicilinder toch?


Het hangt natuurlijk ook van de drijfstang lengte af, of zie ik iets over het hoofd.
 

Dit topic is 94527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 150 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 149, 150, 151 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved