Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
|
Pagina 150 van 201
|
Dit topic is 94527 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joel_koningslust |
13-12-2008 17:20 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]
vaker gebruiken kan gewoon hoor. Met een waterpomp tang krijg je ze makkelijk dicht
maar ze worden steeds losser doordat je ze zegmaar open moet buigen. en zowiezo vind ik het maar kutdingen want als er opeens flink wat druk op je leiding komt laat dat klemmetje gewoon los en knalt je slang eraf
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Mt5_grolsch |
13-12-2008 17:20 |
 Posts: 2014 |
ff een vraagje voor een kameraad van me:
puch blok met senda cilinder.
puch heeft 43mm slag en senda 40mm
als hij er voor zorgt dat de cilinder 1,5mm hoger ligt komt de zuiger mooi boven in maar,,,,
dan komt de zuiger ook 1,5mm lager als normaal bij een senda gebeurd is dit erg of maakt die 1,5mm niet zoveel uit?
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Joel_koningslust |
13-12-2008 17:22 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
ff een vraagje voor een kameraad van me:
puch blok met senda cilinder.
puch heeft 43mm slag en senda 40mm
als hij er voor zorgt dat de cilinder 1,5mm hoger ligt komt de zuiger mooi boven in maar,,,,
dan komt de zuiger ook 1,5mm lager als normaal bij een senda gebeurd is dit erg of maakt die 1,5mm niet zoveel uit?
maakt wel uit
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Twizz |
13-12-2008 17:27 |
 Posts: 851 |
wat te doen bij dolle schroeven aan de koppelingskant van mijn suzuki rg80 blok?
|
|
houw ns op! |
|
gerwin88 |
13-12-2008 17:28 |
 Posts: 5197 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
wat te doen bij dolle schroeven aan de koppelingskant van mijn suzuki rg80 blok?
beste is een helicoil erin laten zetten.
die schroefdraad is sterker dan wat er origineel in zit.
|
|
VW rider for live |
|
Twizz |
13-12-2008 17:29 |
 Posts: 851 |
kbdoel de schroefkop eigenlijk
|
|
houw ns op! |
|
Henk-88 |
13-12-2008 17:33 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
maakt wel uit
Ja uiteraard maar is het slecht of goed voor de prestaties?
Het is maar 3 mm lager.
En sommige cilinders kun je wel meer ophogen dan 3mm..
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Henk-88 |
13-12-2008 17:34 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
wat te doen bij dolle schroeven aan de koppelingskant van mijn suzuki rg80 blok?
Met klein koudbeiteltje linksom dirigeren en daarna weggooien
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Mt5_grolsch |
13-12-2008 17:37 |
 Posts: 2014 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Ja uiteraard maar is het slecht of goed voor de prestaties?
Het is maar 3 mm lager.
En sommige cilinders kun je wel meer ophogen dan 3mm..
nee 1,5mm zelfs alss je hem al hebt opgehoogt.
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Henk-88 |
13-12-2008 17:39 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]
nee 1,5mm zelfs alss je hem al hebt opgehoogt.
Slag van Puch is toch groter of zie ik iets over het hoofd?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
gerwin88 |
13-12-2008 17:39 |
 Posts: 5197 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
kbdoel de schroefkop eigenlijk
ah 
Kun je niet de kop eraf boren -> koppelingsdeksel eraf halen -> dan kun je met griptang de rest eruitdraaien...
(weet eigelijk niet precies hoe het bij suzuki zit, zo werkt het bij honda iig wel (moet je eigelijks wel inbus hebben))
Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 13-12-2008 om 17:40 uur.
|
|
VW rider for live |
|
S1lv3r |
13-12-2008 17:40 |
 Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Slag van Puch is toch groter of zie ik iets over het hoofd?
Klopt, maar denk dat je dan ook belachelijk hoge timingen krijgt als je de cilinder 3mm ophoogd.
edit: Verrek ja, wat mt5_grols zegt, niet eens bij na gedacht :P.
Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 13-12-2008 om 17:41 uur.
|
|
|
|
Mt5_grolsch |
13-12-2008 17:40 |
 Posts: 2014 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Slag van Puch is toch groter of zie ik iets over het hoofd?
ja 3mm totaal dus 1,5mm lager en 1,5mm hoger als een senda (40mm)
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Henk-88 |
13-12-2008 17:47 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]
ja 3mm totaal dus 1,5mm lager en 1,5mm hoger als een senda (40mm)
De onderkant van de poorten van de senda-cilinder gaan dus 1.5mm omhoog en de zuiger zakt nog eens 1,5mm lager in vergelijking tot de derbizuiger en de bovenkant van de Puchzuiger komt op hetzelfde punt als een derbizuiger in een derbicilinder toch?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
S1lv3r |
13-12-2008 17:49 |
 Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
De onderkant van de poorten van de senda-cilinder gaan dus 1.5mm omhoog en de zuiger zakt nog eens 1,5mm lager in vergelijking tot de derbizuiger en de bovenkant van de Puchzuiger komt op hetzelfde punt als een derbizuiger in een derbicilinder toch?
Het hangt natuurlijk ook van de drijfstang lengte af, of zie ik iets over het hoofd.
|
|
|
|
Dit topic is 94527 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 150 van 201
|
|