Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 34

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
Pagina 133 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 132, 133, 134 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 94577 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NeonFreaky 8-12-2008 21:43 Print reply

Posts: 260
weet iemand hoe ik de achterbrug van mijn tsx op zijn plek krijg en de veer er bij?
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
kennyibanez 8-12-2008 22:03 Print reply

Posts: 529
weet er hier mss iemand via welke site je het beste foto's aan je project toevoegd?

dank bij voorbaat
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
von hirkebosj 8-12-2008 22:05 Print reply

Posts: 271
photobucket dot com gebruik ik altijd
 
Niek de Wildt 8-12-2008 22:39 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
Ik wil het koppelingscarter van mijn rm125 gaan spuiten.
afbeelding
maar nu vraag ik me af, moet ik hier hittebestendige lak voor gebruiken of kan ik dit ook gerust met gewone lak, of bijv alu wheel paint van motip?
zoals je ziet, het moet wel sterke lak zijn, want anders heb je hem met je laars er zo afgeschuurd..


mijn ervaring laat blijken dat vooral hoe de ondergrond is voorbereid van belang is voor het houden van de verf.
maakt geen ruk uit of het nou velgen, engine, of hittebestendige verf is, ze houden allemaal even goed (of slecht)

Bijv een cilindertje met koelribben doe ik met zwarte verf van de Action van 3 euro en dat heeft een leven lang zitten (de cilinder heeft het al begeven na 10.000km, maar de verf zit nog)

Maar verder ben ik niet zoon fan van blokdelen spuiten, dit omdat op plaatsen waar het heel vettig is simpelweg verf niet goed houd en het dunne laagje verf van uit een spuitbus zo is opgelost als er een tijdje wat peut op ligt.

Wat ik dan ook doe is simpelweg het KWASTEN van dat soort dingen, ik snap ook niet wanneer dat nou zo in het verval is geraakt, maar echt niks kan tegen de verflaag van een kwast op.
En lelijk is het ook niet perse hoor, ik heb mijn carters gewoon gekwast en als je wat ervaring hebt krijg je dat zo glad als een spiegeltje.
Iedereen gaat tegenwoordig meteen zijn frame powdercoaten enzo, dit werkt natuurlijk wel goed, maar is dan ook zoon 10x zo duur, en je kunt het niet even zelf doen.
Verder is het schuren niet zo dat het overal even glad moet en je geen kleurverschil mag zien, die laag is namelijk zo dik dat je er toch niet doorheen kan kijken, even opschuren is eigenlijk altijd voldoende (mits er geen roest is)
En deze laag laat niet zomaar los als er wat zand tegenaan spat (stralen is vaak zelfs lastig)

Je waterpomp deksel etc die je rechts van het betreffende carter deel zitten, zien er bijv ook niet geweldig uit, dit omdat dit giet materiaal is wat niet afgewerkt is (en je dus dat ribbelachtige ziet) en dus maakt die dikke verflaag het alleen maar gladder dan dat het nu is.

Een tip: wil je echt een mooi resultaat met kwasten, maar heb je geen ervaring (niet dat het heel moeilijk is hoor) breng het dan naar de schilder, die verft het zo voor 20 euro od. (inclusief verf) helemaal zwart voor je.
Maar dit is eigenlijk allemaal al overdreven, met een beetje inzicht kun je het heel mooi maken.



 
Meegrob 8-12-2008 22:57 Print reply
Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meegrob
kheb 2 sproeierhouders, eentje met onderaan iets van 6 gaatjes, en eentje met 2 gaatjes. maakt dit nog uit? lijkt me niet want het gaat om het gaatje in de sproeier maar toch..


iemand?
 
Ariej 8-12-2008 23:09 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


mijn ervaring laat blijken dat vooral hoe de ondergrond is voorbereid van belang is voor het houden van de verf.
maakt geen ruk uit of het nou velgen, engine, of hittebestendige verf is, ze houden allemaal even goed (of slecht)

Bijv een cilindertje met koelribben doe ik met zwarte verf van de Action van 3 euro en dat heeft een leven lang zitten (de cilinder heeft het al begeven na 10.000km, maar de verf zit nog)

Maar verder ben ik niet zoon fan van blokdelen spuiten, dit omdat op plaatsen waar het heel vettig is simpelweg verf niet goed houd en het dunne laagje verf van uit een spuitbus zo is opgelost als er een tijdje wat peut op ligt.

Wat ik dan ook doe is simpelweg het KWASTEN van dat soort dingen, ik snap ook niet wanneer dat nou zo in het verval is geraakt, maar echt niks kan tegen de verflaag van een kwast op.
En lelijk is het ook niet perse hoor, ik heb mijn carters gewoon gekwast en als je wat ervaring hebt krijg je dat zo glad als een spiegeltje.
Iedereen gaat tegenwoordig meteen zijn frame powdercoaten enzo, dit werkt natuurlijk wel goed, maar is dan ook zoon 10x zo duur, en je kunt het niet even zelf doen.
Verder is het schuren niet zo dat het overal even glad moet en je geen kleurverschil mag zien, die laag is namelijk zo dik dat je er toch niet doorheen kan kijken, even opschuren is eigenlijk altijd voldoende (mits er geen roest is)
En deze laag laat niet zomaar los als er wat zand tegenaan spat (stralen is vaak zelfs lastig)

Je waterpomp deksel etc die je rechts van het betreffende carter deel zitten, zien er bijv ook niet geweldig uit, dit omdat dit giet materiaal is wat niet afgewerkt is (en je dus dat ribbelachtige ziet) en dus maakt die dikke verflaag het alleen maar gladder dan dat het nu is.

Een tip: wil je echt een mooi resultaat met kwasten, maar heb je geen ervaring (niet dat het heel moeilijk is hoor) breng het dan naar de schilder, die verft het zo voor 20 euro od. (inclusief verf) helemaal zwart voor je.
Maar dit is eigenlijk allemaal al overdreven, met een beetje inzicht kun je het heel mooi maken.






absoluut eens, normale spuitbuslak kan voor geen meter tegen de gemene koolwaterstoffen zoals benzine en thinner.

ik heb me blok ook met de kwast gedaan met ouwe pot karwei lak en dat werkt perfect.

weliswaar moeilijker strak te krijgen maar op je motorblok komt het minder nauw vind ik zelf (in verhouding met bijvoorbeeld je tank).

waar je wel voor moet zorgen is een goede kwast. ik snap niet waarom maar zo een beetje alle kwasten laten haren los.
koop een goede kwast van een goed merk en zo minimaliseer je haren in je verf
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Niek de Wildt 9-12-2008 0:07 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]



absoluut eens, normale spuitbuslak kan voor geen meter tegen de gemene koolwaterstoffen zoals benzine en thinner.

ik heb me blok ook met de kwast gedaan met ouwe pot karwei lak en dat werkt perfect.

weliswaar moeilijker strak te krijgen maar op je motorblok komt het minder nauw vind ik zelf (in verhouding met bijvoorbeeld je tank).

waar je wel voor moet zorgen is een goede kwast. ik snap niet waarom maar zo een beetje alle kwasten laten haren los.
koop een goede kwast van een goed merk en zo minimaliseer je haren in je verf


haha dan was je kwast echt uit de scooterland verbannen ofzo als zijn haren loslieten gebeurt niet vaak hoor, ookal heb je action kwaliteit
 
Henk-88 9-12-2008 0:12 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NeonFreaky
weet iemand hoe ik de achterbrug van mijn tsx op zijn plek krijg en de veer er bij?


Frame ff op kistje of kratje zetten en achterbrug + veer als geheel in het frame schuiven (de bovenkant van de veer moet niet onder de bevestiging doorsteken anders kan je brug er weer uit) en dan bout door frame, brug en blok. Daarna veer bovenaan vastzetten met de daarvoor bestemde bout.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 9-12-2008 om 0:13 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Ariej 9-12-2008 0:32 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


haha dan was je kwast echt uit de scooterland verbannen ofzo als zijn haren loslieten gebeurt niet vaak hoor, ookal heb je action kwaliteit



gebeurd inderdaad niet vaak, maar kwasten die nooit zijn haren loslaat zijn onbetaalbaar.

toch erg jammer dat je met de roller de diepe hoekjes in je carter niet kunt doen..
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
maikel-1991 9-12-2008 10:07 Print reply

Posts: 545
even een vraagje, bestaat er al een topic over het tunen van je zuiger ?
zoniet, weet iemand wat het effect ie van gaten in je zuiger, en waarom ?
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
MarTijn tzr 9-12-2008 11:18 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
even een vraagje, bestaat er al een topic over het tunen van je zuiger ?
zoniet, weet iemand wat het effect ie van gaten in je zuiger, en waarom ?


volgens mij gaat het erom dat je dan betere smering hebt.


 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Ariej 9-12-2008 11:28 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


volgens mij gaat het erom dat je dan betere smering hebt.





en koeling
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
kennyibanez 9-12-2008 12:39 Print reply

Posts: 529
is de gilera smt toch een am6 blok minarelli hé??
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Royal Club 9-12-2008 12:41 Print reply

Posts: 60390
nee
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 9-12-2008 12:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nee

miss even aanvullen dat het derbi is ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 94577 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 133 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 132, 133, 134 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved