Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 34

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1129 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
Pagina 119 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 94609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Noordeling 4-12-2008 13:37 Print reply

Posts: 603
hoeveel bar moet er in de banden van een derbi senda sm?
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
Gary - Forum en Gallery Moderator 4-12-2008 13:42 Print reply

Posts: 12846
Staat erop.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Noordeling 4-12-2008 13:43 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Staat erop.


waar op?
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
Bart-Derbi 4-12-2008 13:43 Print reply

Posts: 6497
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
hoeveel bar moet er in de banden van een derbi senda sm?

lekker 2.5 houden oid.
 
Niek de Wildt 4-12-2008 13:47 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
hoeveel bar moet er in de banden van een derbi senda sm?


staat op elke band altijd aan de zijkant
(bijv max load 200kg bij 40psi)
 
Joel_koningslust 4-12-2008 13:49 Print reply

Posts: 14514
moet je voor jezelf ff wat expirimenteren. nu mogen ze iig ietsjes zachter dan normaal ivm gladheid nu
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 4-12-2008 13:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
moet je voor jezelf ff wat expirimenteren. nu mogen ze iig ietsjes zachter dan normaal ivm gladheid nu

0.3 achter, en voor 0.3
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-12-2008 13:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
moet je voor jezelf ff wat expirimenteren. nu mogen ze iig ietsjes zachter dan normaal ivm gladheid nu


kunt ze met gladheid beter harder hebben toch ? aangezien je met een zachten band je contactoppervlakte verhoogt. en dus de druk per cm2 verlaagd waardoor hij makkelijker over water/sneew glijd
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 4-12-2008 13:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


kunt ze met gladheid beter harder hebben toch ? aangezien je met een zachten band je contactoppervlakte verhoogt. en dus de druk per cm2 verlaagd waardoor hij makkelijker over water/sneew glijd


nee, met hardere banden is je contakt met de weg kleiner dus gaat hij sneller glijden. met zachtere banden heb je meer loopvlak dus meer grip
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 4-12-2008 13:53 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


kunt ze met gladheid beter harder hebben toch ? aangezien je met een zachten band je contactoppervlakte verhoogt. en dus de druk per cm2 verlaagd waardoor hij makkelijker over water/sneew glijd

Verlagen, hoe kleiner je opervlak, des te groter de druk inderdaad, maar des te groter de druk, des te gladder.
waar denk je dat het idee van schaatsen op gebaseerd is ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-simon- 4-12-2008 13:55 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


nee, met hardere banden is je contakt met de weg kleiner dus gaat hij sneller glijden. met zachtere banden heb je meer loopvlak dus meer grip


maar als je bij rally enzo kijkt in de sneeuw lijkt het wel of ze op thuiskomers rijden zo smal zijn die banden dan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Derbi-Olaf 4-12-2008 13:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


maar als je bij rally enzo kijkt in de sneeuw lijkt het wel of ze op thuiskomers rijden zo smal zijn die banden dan.

maar zij hebben ook spikes erin zitten. die krijg grip juist IN het ijs. Met je brommer moet je grip proberen te krijgen OP het ijs.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-12-2008 14:00 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Verlagen, hoe kleiner je opervlak, des te groter de druk inderdaad, maar des te groter de druk, des te gladder.
waar denk je dat het idee van schaatsen op gebaseerd is ?


op weinig contactoppervlak en niet op druk.

 
Too cool for school!
Derbi-Olaf 4-12-2008 14:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


op weinig contactoppervlak en niet op druk.


nee.
Door de druk smelt het ijs onder je blad. ijs op zichzelf is niet bijzonder glad, maar zodra er een laagje water op ligt wel
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 4-12-2008 14:41 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Verlagen, hoe kleiner je opervlak, des te groter de druk inderdaad, maar des te groter de druk, des te gladder.
waar denk je dat het idee van schaatsen op gebaseerd is ?



Hoe bedoel je?
Ken je het verschil tussen de hockeyschaats en de Noorse qua vorm van het ijzer?


edit: bij off-road rijden wordt over het algemeen de bandenspanning verlaagd want dat verhoogt de grip op 'losse' ondergrond.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 4-12-2008 om 14:43 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 94609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 119 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved