Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 717 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 23 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 129461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartHonda 10-4-2012 19:41 Print reply

Posts: 886
Hum, net op men gemakt ff de cilinder er op gezet en gekeken naar de deck height. Verrasend genoeg is deze echt precies 0! De rand van de zuiger zit precies tegen de rand van de cilinder als ik er 1 voetpakking tussen doe. Ook heb ik gelijk weer even gekeken naar het ophogen van de cilinder enzo. De poorten opennen allenmaal al bijna helenmaal. Scheeld tog iets minder dan ik dacht (ik had vandeweek met een voelermaat er tussen zitten kijken, maar zoals het er nu uitziet kom ik met 2 voetpakkinngen eigenlijk al goed uit).

Ik heb geen schuifmaat die klein genoeg is om in de cilinder te passen. Of is hier een speciale manier voor? Anders zal ik straks wel even opnieuw proberen een perfecte poortmap te maken. (papier precies op maat maken met de snijmachine, en dan alles heeel precies proberen te meten).
 
kenny77 10-4-2012 19:46 Print reply

Posts: 29286
zo kan je de diepte meten


 
BartHonda 10-4-2012 19:48 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zo kan je de diepte meten

afbeelding


Zo wat een uitvinding! Haha, ik werk niet zo heel vaak met een schuifmaat.
 
BartHonda 10-4-2012 20:40 Print reply

Posts: 886
Alles blijft gelijk behalven het volgenden :

de uitlaatpoort ligt op 25mm (niet op 24)
de spoelpoorten liggen op 34mm (niet op 32)
De rest blijft alles gelijk. Ik heb alle breedtes opgemeten precies binnen de lijntjes. (de lijntjes dus niet mee gemeten!)

Ik zal nu wel eerst eens de timingen opnieuw gaan berekenen.
 
j0ren 10-4-2012 20:44 Print reply

Posts: 1298
Je moet juist de lijntjes meenemen in de maten aangezien het potlood juist in de poorten valt.


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 10-4-2012 20:46 Print reply

Posts: 29286
Volgens mijn computer: 169/111 (afgerond)

Niet echt spannend.

Zou hem 2.5mm ophogen en dan de uitlaatpoort nog 1mm hoger maken.
En dan kijken hoe die rijd, kan de uitlaatpoort altijd nog omhoog.

kom je op 189/129 uit.
 
BartHonda 10-4-2012 20:47 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Je moet juist de lijntjes meenemen in de maten aangezien het potlood juist in de poorten valt.




ik zat juist in men hoofd met ''de lijntjes zijn de randen dus die tellen niet mee''. Het komt allenmaal nog precieser dan ik dacht. Maarja, je moet er iets voor over hebben om hard te gaan!
 
BartHonda 10-4-2012 20:50 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Volgens mijn computer: 169/111 (afgerond)

Niet echt spannend.

Zou hem 2.5mm ophogen en dan de uitlaatpoort nog 1mm hoger maken.
En dan kijken hoe die rijd, kan de uitlaatpoort altijd nog omhoog.

kom je op 189/129 uit.


Oke heel erg bedankt!. Heb jij voor mij misschien nog programma's / excel bestanden waarin ik dit allenmaal kan berekenen? Kan altijd handig zijn (en ik weet zeker dat dit niet de laatste cilinder is die ik onder handen ga nemen! ). Heb zelf al lopen zoeken maar ik kom steeds op van die vaage site's die mij na een half uur zoeken nogsteeds geen downloaden geven.
 
kenny77 10-4-2012 20:52 Print reply

Posts: 29286
BartHonda 10-4-2012 20:54 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
in dit profiel: http://www.brommerforum.nl/user/1844


Kenny, je bent mijn held! Mocht ik ooit aan 1000 post komen, dan krijg je men 1000ste post!
 
kenny77 10-4-2012 20:57 Print reply

Posts: 29286

 
j0ren 10-4-2012 21:06 Print reply

Posts: 1298
Jaap's Puch Calculator gebruik ik altijd, ook erg handig en vooral snel!
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
BartHonda 10-4-2012 21:11 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Jaap's Puch Calculator gebruik ik altijd, ook erg handig en vooral snel!


Hartstikke bedankt! Heeft iemand nog een tip voor het maken van een ophoog plaatje? gewoon 2mm plaatstaal ofzo op maat slijpen en dan boven en onder het plaatje een voetpakking? Of hebben jullie een beter idee?


edit: Jaap's Puch Calculator ziet er zeer mooi uit! Die ga ik vaker gebruiken! Liep nu heel de tijd te vogelen met mijn grafische rekenmachiene.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 10-4-2012 om 21:15 uur.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 10-4-2012 21:12 Print reply

Posts: 1558
je kan ook, zoals markrd geloof ik heeft gedaan, een extra koelrib tussen je cil en carter maken. ik zal even een linkje zoeken.
 
I Can Play With Madness
BartHonda 10-4-2012 21:16 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
je kan ook, zoals markrd geloof ik heeft gedaan, een extra koelrib tussen je cil en carter maken. ik zal even een linkje zoeken.


Het betreft hier wel een watergekoelde cilinder he? Maar komt maar op met dat linkje. Ben wel benieuwd!
 

Dit topic is 129461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 23 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved